Hjälp med graf i kalkylprogram?
6 inlägg
• Sida 1 av 1
Hjälp med graf i kalkylprogram?
Jag skulle vilja göra en tabell med en graf i Open office calc eller möjligtvis Excel där jag kunde fylla i antal timmar på y-axeln och klockslag på X-axeln. Jag är ganska dålig på de programmen. Är det någon som händelsvis har god koll på hur man gör?
Annars kanske det är lättare att ta fram ett rutat block....
Annars kanske det är lättare att ta fram ett rutat block....
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Re: Hjälp med graf i kalkylprogram?
Blir inte riktigt klok på vag grafen skall visa, skall den till excempel visa hur många timmar du jobbat med en viss uppgift och när den startade.
Hur vill du ha det visat som stapeldiagram eller någon av de andra varianter som fins.
Har gjort en del diagram av olika slag under åren. Men bara i Excell, men det borde inte vara mycket svårare Open Office.
Hur vill du ha det visat som stapeldiagram eller någon av de andra varianter som fins.
Har gjort en del diagram av olika slag under åren. Men bara i Excell, men det borde inte vara mycket svårare Open Office.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
Jag har lite för mycket att göra för att hinna hjälpa dig de närmaste dagarna.
Bjäbbmonstret skrev:Är det någon som händelsvis har god koll på hur man gör?
Såhär?
Skapa tabellen. Markera kolumnerna. Tryck på knappen "diagram" (inringad) eller gå Infoga -> Diagram ... i toppmenyn.
Resultat av infogandet av diagram. Förhandsgranskningen är direkt.
Iom att hela kolumner valdes som dataområde så kommer diagrammet förändras och utökas automatiskt enligt värdena i tabellen.
Men... jag förstår inte heller vad grafen är tänkt att visa. Kan OP förklara?