Dårar!

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav weasley » 2007-12-27 23:46:13

Intressant att neandertalare fanns även i Afrika då det enligt neandertalsteorin inte finns autister av afrikanskt ursprung.

Det kanske bara var de europeiska neandertalarna som hade autism?

Förresten. Det här var faktiskt en tråd för dårars dumheter. Även om jag själv anser att neandertalsteorin mycket väl förtjänar en plats här, kanske den här diskussionen kan fortsätta i någon av de trådar som finns avsatt för ämnet i Fri Diskussion?
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 11:10:42, redigerad totalt 1 gång.
weasley

Anslöt: 2007-04-18

Inläggav uniqueNr5 » 2007-12-28 5:34:09

weasley skrev:Intressant att neandertalare fanns även i Afrika då det enligt neandertalsteorin inte finns autister av afrikanskt ursprung.

Det kanske bara var de europeiska neandertalarna som hade autism?

Också intressant i sammanhanget där är att det finns massor av autister i Afrika. Faith: "Ingore evidence"

"In Europe, autism rates are higher in children of dark‑skinned immigrants. Dr. Gillberg and colleagues reported that the incidence of autism in Sweden for children born to mothers who emigrated from Uganda was 15%—almost 200 times higher than the general population."

http://www.vitamindcouncil.com/health/a ... nity.shtml
Senast redigerad av uniqueNr5 2011-05-04 11:10:42, redigerad totalt 1 gång.
uniqueNr5

Anslöt: 2007-07-29

Inläggav Mats » 2007-12-28 8:04:23

weasley skrev:kanske den här diskussionen kan fortsätta i någon av de trådar som finns avsatt för ämnet i Fri Diskussion?

I reglerna för Fri Diskussion står det:
Till god sed hör dock att inte försöka "locka in" medlemmar i avdelningen som inte är intresserade av att diskutera här.

Moderatorn kanske skulle ge sig själv en varning... :wink:
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 11:10:42, redigerad totalt 1 gång.
Mats

Anslöt: 2007-04-09

Inläggav weasley » 2007-12-28 12:01:50

Ajdå. Ja, jag kanske borde göra det?

;-D
weasley

Inläggav ufo » 2007-12-28 13:24:46

uniqueNr5 skrev:"In Europe, autism rates are higher in children of dark‑skinned immigrants. Dr. Gillberg and colleagues reported that the incidence of autism in Sweden for children born to mothers who emigrated from Uganda was 15%—almost 200 times higher than the general population."

http://www.vitamindcouncil.com/health/a ... nity.shtml

En annan intressant aspekt var kopplingen till D-vitamin hur den påverkade.
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 11:10:42, redigerad totalt 1 gång.
ufo

Anslöt: 2007-06-23

Inläggav Mats » 2007-12-28 19:39:43

Arne Groth har väl nämnts tidigare i tråden? Jag hittade en sida där han med hjälp av slagruta "bevisar" att information kan färdas snabbare än ljuset - faktiskt med "närmast oändlig" hastighet. :P

http://www.ylvacronstedt.com/ljuset.htm
Mats

Inläggav rdos » 2007-12-29 22:24:17

uniqueNr5 skrev:http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_neanderthal_sites

Nu är "länkarnas konung" (=jag (självkröning)) igång igen. Hoppas jag inte beteer mig alltutanför de sociala ramarna här, dvs jag hoppas jag inte är alltför politiskt korrekt :wink: .
Skämtosido, länken är intressant då den innehåller platser i världen där, om jag uppfattat saken rätt, neanderthalarna hållit hus.
Lustigt nog(mot vissa tidigare diskussioner här) inbegrips bland annat:

Ngandong (Indonesia) Tropical Neandertals
Broken Hill (Zambia) Tropical Neandertals
Makapan (South Africa) Tropical Neandertals
Saldanha (South Africa) Tropical Neandertals
Haua Fteah (Libya) Transition Neandertals
Sidi Abderrhaman (Morocco) Transition Neandertals
Dire Dawa (Ethiopia) Transition Neandertals

Vilket leder mig till en liten följdfråga. Om nu neandertalare (NTLR) även funnits här. Kan då inte sannolikheten att det förekommit "korsning" även i dessa delar av världen och om vi roar oss med "NTLR->AS tesen", hur påverkar det denna.
och en annan liten fråga. Var kommer autism in i bilden i "NTLR->AS tesen"?

Verkligen en underbar Wikipedia artikel. Det finns 0 referenser till de påstådda uppgifterna. Vem fan som helst kan förmodligen lägga in att man hittat neandertalare på månen utan att det tas bort. Vad jag vet så är den enda uppgiften om Afrika som är korrekt den om Haua Fteah som ligger i Norra Afrika. Även den är inte accepterad eftersom jag inte tror det finns några ben där utan bara en flöjt + mousterian verktyg.
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 11:10:42, redigerad totalt 1 gång.
rdos

Anslöt: 2005-10-14

Inläggav weasley » 2007-12-30 2:18:03

rdos skrev:Verkligen en underbar Wikipedia artikel. Det finns 0 referenser till de påstådda uppgifterna. Vem fan som helst kan förmodligen lägga in att man hittat neandertalare på månen utan att det tas bort. Vad jag vet så är den enda uppgiften om Afrika som är korrekt den om Haua Fteah som ligger i Norra Afrika. Även den är inte accepterad eftersom jag inte tror det finns några ben där utan bara en flöjt + mousterian verktyg.

Mmmmm.

Wikipedia måste vara en såndär PK organisation som är ute att vilseleda de stora massorna. Eller hur?

(Någon mer än jag som ser det roliga i rdos uttalande? Hint: Religion.)
weasley

Inläggav rdos » 2007-12-30 11:00:30

weasley skrev:
Mmmmm.

Wikipedia måste vara en såndär PK organisation som är ute att vilseleda de stora massorna. Eller hur?

(Någon mer än jag som ser det roliga i rdos uttalande? Hint: Religion.)

Vill du att jag ska lägga till att neandertalare hittats på månen så vi får se om någon reagerar?? :P

Jag kan ju nämna att neandertalsteorin fanns på wikipedia under ett helt år innan någon som ogillade den starkt började på att ta bort den och ställa till väsen. Då borde väl den också vara sann, eller hur?
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 11:10:42, redigerad totalt 1 gång.
rdos

Anslöt: 2005-10-14

Inläggav Mats » 2007-12-30 13:16:19

weasley skrev:
rdos skrev:Verkligen en underbar Wikipedia artikel. Det finns 0 referenser till de påstådda uppgifterna. Vem fan som helst kan förmodligen lägga in att man hittat neandertalare på månen utan att det tas bort. Vad jag vet så är den enda uppgiften om Afrika som är korrekt den om Haua Fteah som ligger i Norra Afrika. Även den är inte accepterad eftersom jag inte tror det finns några ben där utan bara en flöjt + mousterian verktyg.

Mmmmm.

rdos har helt klart en poäng när han påpekar att allt som står i wikipedia inte nödvändigtvis är sant.

Själv kan jag tillräckligt mycket [WikiSve]singalesiska[/WikiSve] för att konstatera att den svenska artikeln i ämnet är pinsam. Verb kommer inte alltid sist i meningar och i exemplen är stavningen både hemmasnickrad och inkonsekvent. (Singalesiska har ett eget alfabet.)

weasley skrev:(Någon mer än jag som ser det roliga i rdos uttalande? Hint: Religion.)
Nää, hinten hjälper mig inte. Måste vara nån tråd jag har missat. Kan man få fler hintar? :wink: *nyfiken*
Mats

Inläggav Savanten Svante » 2007-12-30 13:42:56

Mats skrev:Själv kan jag tillräckligt mycket [WikiSve]singalesiska[/WikiSve] för att konstatera att den svenska artikeln i ämnet är pinsam. Verb kommer inte alltid sist i meningar och i exemplen är stavningen både hemmasnickrad och inkonsekvent. (Singalesiska har ett eget alfabet.)

Kan du inte gå in och rätta då? Det är ju det som är charmen med wiki!
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 11:10:42, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2007-03-13

Inläggav Mats » 2007-12-30 14:13:28

Savanten Svante skrev:
Mats skrev:Själv kan jag tillräckligt mycket [WikiSve]singalesiska[/WikiSve] för att konstatera att den svenska artikeln i ämnet är pinsam. Verb kommer inte alltid sist i meningar och i exemplen är stavningen både hemmasnickrad och inkonsekvent. (Singalesiska har ett eget alfabet.)

Kan du inte gå in och rätta då? Det är ju det som är charmen med wiki!

Tyvärr inte. Jag kan tillräckligt mycket för att se att det är fel, men inte tillräckligt mycket för att få det rätt.
Mats

Återgå till Tipsa medlemmarna

Logga in