Osäkerhet gällande intyg
3 inlägg
• Sida 1 av 1
Osäkerhet gällande intyg
Hej, för ungefär 10 år sedan gjorde jag en lång utredning. Jag fick diagnosen asperger och har nu levt sen dess med allt vad det innebär, hjälpen, mobbning osv.
Men nu när jag detta år fyller tjugo så tänkte jag söka aktivitetsersättning, förutom att jag ska beställa blanketter från försäkringskassan så måste jag ju även med blanketterna skicka ett intyg.
Det är nu min egentliga oro börjar, jag har inte mina intyg hemma och utredningen gjordes utav BUP när jag var nio år. Jag har tagit kontakt med prima som ska skicka en in kallelse till en läkare som ska fastställa om hur jag ska göra.
Jag har ett studiebidrag varje månad, men nu till sommaren måste jag skriva av mig från gymnasiet och senare göra klart mitt betyg på komvux. Kan jag verkligen bli tvungen att göra om utredningen? Och tänk om jag då inte får diagnosen igen, då har jag levt i tio år på en lögn..
Men nu när jag detta år fyller tjugo så tänkte jag söka aktivitetsersättning, förutom att jag ska beställa blanketter från försäkringskassan så måste jag ju även med blanketterna skicka ett intyg.
Det är nu min egentliga oro börjar, jag har inte mina intyg hemma och utredningen gjordes utav BUP när jag var nio år. Jag har tagit kontakt med prima som ska skicka en in kallelse till en läkare som ska fastställa om hur jag ska göra.
Jag har ett studiebidrag varje månad, men nu till sommaren måste jag skriva av mig från gymnasiet och senare göra klart mitt betyg på komvux. Kan jag verkligen bli tvungen att göra om utredningen? Och tänk om jag då inte får diagnosen igen, då har jag levt i tio år på en lögn..
Re: Osäkerhet gällande intyg
Vad jag vet så har man fått diagnosen Asperger Syndrom så har man väl fått den.
Asperger är obotligt och har man Asperger så har man Asperger.
Fast jag är inte bombsäker på hur det funkar.
Nån annan kommer nog veta mer med säkerhet, som skriver här.
Asperger är obotligt och har man Asperger så har man Asperger.
Fast jag är inte bombsäker på hur det funkar.
Nån annan kommer nog veta mer med säkerhet, som skriver här.
Senast redigerad av treeman 2011-05-02 13:21:16, redigerad totalt 2 gånger.
Re: Osäkerhet gällande intyg
sålänge du har diagnosen är det sanning
om man aldrig hade kunnat omvärdera så låter det inte som något seriöst imo
om man aldrig hade kunnat omvärdera så låter det inte som något seriöst imo
Återgå till Aspergare och vården