Glöm inte skatten!
12 inlägg
• Sida 1 av 1
Glöm inte skatten!
eller deklarationen då, petimåtter-aspiedär.
Är du en sånddära messeschmidt som kan allt? Å kna räta stavningen på nestan allt jag skriver idag?
Men ändå glömde du deklarationen, din rackare! Den ligger i den där högen av papper du har lagt undan och glömt nu under påsken. Ledtråd: Inplastat i fult papper.
Är du en sånddära messeschmidt som kan allt? Å kna räta stavningen på nestan allt jag skriver idag?
Men ändå glömde du deklarationen, din rackare! Den ligger i den där högen av papper du har lagt undan och glömt nu under påsken. Ledtråd: Inplastat i fult papper.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Re: Glöm inte skatten!
Ah! Det är mer än två timmar kvar tills deklarationen ska vara inne. Jag har ju gott om tid.
Björne skrev:Ah! Det är mer än två timmar kvar tills deklarationen ska vara inne. Jag har ju gott om tid.
Fel. Du har ett helt dygn + 2 timmar på dig att hinna!
Björne skrev:Ah! Det är mer än två timmar kvar tills deklarationen ska vara inne.
Knappt 26 timmar är det väl för närvarande?
Ja där ser man, Skatteverket kan inte uttrycka sig entydigt: "Deklarationen ska vara inne senast den 2 maj."
Jag skattar inte och har ett konto på Cayman Islands.
*visslar soft*
Men fy vad jag ljuger idag...
*visslar soft*
treeman skrev:Jag skattar inte och har ett konto på Cayman Islands.
*visslar soft*
Ja det osar om dig.Men saningen är väl trist så....
Deklarationen fixad, för en gång skull i tid. Gjorde det med e-legitimation den första (eller möjligen andra) dagen det var möjligt. Fan vad skönt att slippa tänka på det sen.
Skattar mest som skattar sist. (Har säkert många kommit på före mig.)
Tack för omtanken, Svante, men i år behövde jag den inte.
Tack för omtanken, Svante, men i år behövde jag den inte.
matterik skrev:Jag brukar fixa det via nätet, det är smidigt.
Jag har påbörjat detta "bruka" i år eftersom jag nu äntligen har en e-legitimation som jag inte kan tappa bort pga olika datorer osv osv.
Förra året SMS-deklarerade jag och det har jag kanske gjort något eller några år tidigare, vilket jag inte minns! Nåt år lyckades jag inte deklarera alls och fick en straffavgift på en tusenlapp...
Äääntligen klaaaaar!! Fy fasiken va sönt.
- LordNelson
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2010-06-25