Motoriska svårigheter (Omröstning)

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Har du motoriska svårigheter?

Ja, och de handikappar mig i mitt dagliga liv
14
15%
Ja, men de handikappar mig inte i mitt dagliga liv
45
49%
Nej
33
36%
 
Antal röster : 92

Re: Motoriska svårigheter

Inläggav AlliC73 » 2011-04-21 13:38:33

Jag har vissa saker som kan vara lite svåra. Att hålla balansen är inte det lättaste så att ha skor med klack är uteslutet. Gick hos sjukgymnast några månader efter lite knäproblem och hon fattade inte alls varför jag inte klarade av att göra balansövningarna som bestod av knäböjningar på ett ben... Det var helt omöjligt.
Ska jag balansera en bricka med tallrik och glas så får jag gå sakta,annars riskerar jag att gå in i saker och/eller tappa allt.
Behöver iofs inte balansera något för att gå in i saker,det gör jag ändå. Dörrhandtag är onödiga utstickande saker från dörrar och gör ont att köra in armarna i.
Min handstil klarar jag själv av att tyda men tror inte att det är så mång andra som skulle kunna ta mina anteckningar och kunna lista ut vad som står,visserligen en klar fördel när man skriver saker som inte andra ska läsa.
Alla typer av gymnastik/träningspass ovanför vattnet där man måste hålla reda på armar och ben avstår jag,kör hellre enskild träning i styrketräningsmaskinerna. På vattengymnastiken har jag inga problem med att få ihop rörelserna så där är jag gärna med.
Senast redigerad av AlliC73 2011-05-04 21:41:36, redigerad totalt 1 gång.
AlliC73
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2011-03-15
Ort: Halmstad

Re: Motoriska svårigheter

Inläggav blyger » 2011-04-29 15:52:54

Inga saker som kanske egntligen stör mig, men dans som är styrd, typ foxtrott eller aerobics i skolan, fy vale det var gråt och panik innuti mig då.
Däremot skidor, klättra rida och sånt funkar bra, fast egetntligen vet jag inte om det verklgien är motoriska problem eller kanske snarare dåligt självförtroende som ställer till det.

ex slalom kom åkande utan att jag visste att min sambo såg mig, enligt uppgift riktigt bra (han är skidlärare :| ) men när jag såg honom blev jag stel som en pinne och åkte väldigt klumpigt.
Hästmässigt kan jag ha svårt att köra på en raklinje, så egentligen, jag vet inte, vet inte vad som är vad.
Senast redigerad av blyger 2011-05-04 21:41:36, redigerad totalt 1 gång.
blyger
 
Inlägg: 404
Anslöt: 2011-04-26

Re: Motoriska svårigheter

Inläggav Hundralappen » 2011-04-29 19:28:34

Hemma, nej.
Ute - ibland.
Senast redigerad av Hundralappen 2011-05-04 21:41:36, redigerad totalt 1 gång.
Hundralappen
 
Inlägg: 2043
Anslöt: 2009-01-16
Ort: Landet där kropparna vissnar?

Re: Motoriska svårigheter

Inläggav Mellan » 2011-05-03 19:49:47

Jag brukar fuska och säga jag inte är bra på att klippa och då tror de på mig och då slipper man.
Mellan
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 58
Anslöt: 2011-03-31

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in