Har någon testat medicinen Buspiron/Buspar?

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

Moderatorer: Alien, atoms

Har någon testat medicinen Buspiron/Buspar?

Inläggav marcooleo » 2011-04-26 22:16:24

Jag har fått utskrivet en kartong med Buspiron som läkaren sa ska hjälpa mot ångest. Efter googlande på olika sidor verkar den medicinen vara ett riktigt bottennapp, totalt verkningslös enligt många användare. Är det någon här som tar den eller haft den som vill dela med sig erfarenheter? Står i valet och kvalet, tycker jag har tillräckligt många mediciner nu. Vore tacksam för era synpunkter.
marcooleo

Anslöt: 2011-04-01

Re: Har någon testat medicinen Buspiron/Buspar?

Inläggav Bali » 2011-04-27 17:26:30

Buspar gav inte mig ett skvatt vad jag vet (minns gör jag inte, men det är en annan historia...), men testa den vet jag, om plånboken tillåter, för vi är ju alla olika och kanske den hjälper dig!?
Det ska vara en mild rackare iaf, och det var/är den väl, eftersom jag, som är så extremt känslig, inte reagerade alls vad jag "minns".

Ta hand om dig, marcooleo!
Bali
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2010-05-15

Inläggav marcooleo » 2011-04-27 19:37:17

Bali skrev:Buspar gav inte mig ett skvatt vad jag vet (minns gör jag inte, men det är en annan historia...), men testa den vet jag, om plånboken tillåter, för vi är ju alla olika och kanske den hjälper dig!?
Det ska vara en mild rackare iaf, och det var/är den väl, eftersom jag, som är så extremt känslig, inte reagerade alls vad jag "minns".

Ta hand om dig, marcooleo!

Tack, men jag skippar den nog. Min läkare funderar på att sätta mig på Iktorivil istället, ska tydligen vara bättre
marcooleo

Inläggav Kimmelie » 2011-04-27 20:47:24

marcooleo skrev:Tack, men jag skippar den nog. Min läkare funderar på att sätta mig på Iktorivil istället, ska tydligen vara bättre

Klart som fan att Iktorivil är bättre mot ångest, det är ju en av de starkaste bensodiazepinerna...

Jag är förvånad över att din läkare tagit upp det. Jag fick tjata ordentligt innan jag fick det... Din läkare har väl även berättat för dig att Iktorivil är kraftigt beroendeframkallande, och bland det svåraste att sluta med?

Jag har kämpat i flera månader för att sluta med Iktorivil, och lyckades till sist sluta helt för 2 veckor sen. Jag mår skitdåligt på alla möjliga konstiga sätt, och det kan sitta i i flera månader. Jag hade ändå bara ätit Ikto i ca 2 år innan jag började trappa ner...
Kimmelie

Anslöt: 2009-09-09

Inläggav marcooleo » 2011-04-27 23:03:57

Kimmelie skrev:
marcooleo skrev:Tack, men jag skippar den nog. Min läkare funderar på att sätta mig på Iktorivil istället, ska tydligen vara bättre

Klart som fan att Iktorivil är bättre mot ångest, det är ju en av de starkaste bensodiazepinerna...

Jag är förvånad över att din läkare tagit upp det. Jag fick tjata ordentligt innan jag fick det... Din läkare har väl även berättat för dig att Iktorivil är kraftigt beroendeframkallande, och bland det svåraste att sluta med?

Jag har kämpat i flera månader för att sluta med Iktorivil, och lyckades till sist sluta helt för 2 veckor sen. Jag mår skitdåligt på alla möjliga konstiga sätt, och det kan sitta i i flera månader. Jag hade ändå bara ätit Ikto i ca 2 år innan jag började trappa ner...

Nja enligt läkaren så är den mindre beroendeframkallande än Xanor som är den mest potenta Benson som finns och den vill jag absolut inte skaffa mig ett beroende av, jag ligger på gränsen till ett beroende, därav vill läkaren switcha till Iktorivil
marcooleo

Återgå till Aspergare och vården

Logga in