Argggh! Måste ha hjälp NU!
4 inlägg
• Sida 1 av 1
Argggh! Måste ha hjälp NU!
När jag skulle skriva ut ett dokument från Open Office, påstod datorn att skrivaren var offline. Ändå lyser skrivaren och alla sladdar sitter som de skall. Inget hjälper! Mitt smartass till pappa skulle prova metoden "högerklickar man så hittar man alltid något bra", varpå dokumentet krympte till dockstorlek. Och det gick inte att ändra! Så fort jag försökte starta ett nytt dokument blev det pyttelitet. Tryckte jag på "utskriftslayout" så fick jag upp det där pyttedokumentet. Pappa satt och försökte ändra det med föga framgångsrikt resultat medan jag fick ett sammanbrott och skrek osammanhängande verser om hur dum i huvudet han var. Vad skall vi göra nu?
Pappa menar att det inte alls är hans fel, nä, det är uppenbart någon som har "hackat datorn" eftersom inte heller skrivaren funkar. Jag blir fan GALEN, jag får fan hjärnblödning. Hjälp.
Pappa menar att det inte alls är hans fel, nä, det är uppenbart någon som har "hackat datorn" eftersom inte heller skrivaren funkar. Jag blir fan GALEN, jag får fan hjärnblödning. Hjälp.
Re: Argggh! Måste ha hjälp NU!
Nu minns jag inte hur Ooo på Windows fungerar, men Ctrl+scrollhjul för att skala dokumentet brukar vara vanligt i andra program. Ctrl+plus är också möjligt.
Har ingen lust att försöka hjälpa nån som beter sig så mot sin egen pappa när han försöker hjälp till. Tror du han gjorde det för att jävlas?
Nej, det tror jag inte och jag bad honom om förlåtelse senare. Jag vet att jag är en genomond människa.