Köpa lite sperma? (Omröstning)
45 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Köpa lite sperma?
Arkimedes skrev:Arkimedes skrev:Jag röstade nej.
Jag betalar inte för något som jag kan få gratis.
Haha. Dessutom något som du får gratis via ett nöje...
Re: Köpa lite sperma?
marxisten skrev:Arkimedes skrev:Arkimedes skrev:Jag röstade nej.
Jag betalar inte för något som jag kan få gratis.
Haha. Dessutom något som du får gratis via ett nöje...
Bump!
Om man är asexull är det inget nöje. Inte om man är demisexuell heller. Plus risken för att ådra sig hiv, gonorré, klamydia, etc. Planerar man att bli mor är hälsan viktigare än någonsin.
Och så var det ju den önskvärda anonymiteten. Tänk om man råkar på den ovetande "donatorn" tillsammans med ett barn som är väldigt likt donatorn.
Är det inga män som tycker att de borde ha rätt att få veta om att de blivit fäder och få träffa sin avkomma? Eller är alla bara lättade över att slippa betala underhåll och ha något ansvar? Se denna tråd: kvinnors-o-mans-ansvar-ang-oonskad-graviditet-t39575.html
Om man är asexull är det inget nöje. Inte om man är demisexuell heller. Plus risken för att ådra sig hiv, gonorré, klamydia, etc. Planerar man att bli mor är hälsan viktigare än någonsin.
Och så var det ju den önskvärda anonymiteten. Tänk om man råkar på den ovetande "donatorn" tillsammans med ett barn som är väldigt likt donatorn.
Är det inga män som tycker att de borde ha rätt att få veta om att de blivit fäder och få träffa sin avkomma? Eller är alla bara lättade över att slippa betala underhåll och ha något ansvar? Se denna tråd: kvinnors-o-mans-ansvar-ang-oonskad-graviditet-t39575.html
Alien skrev:Bump!
Asexuell betyder oftast att man ogillar NTs sexuella beteende. Det behöver inte betyda att man ogillar sex för att skaffa barn.
Hoppsan! Jag röstade först och läste första inlägget sen. Frågan kommer ju först.Bjäbbmonstret skrev:Endast kvinnor får rösta.
Om jag kunde föda barn och ville uppfostra det själv så ser jag inga problem med att be en bra kille att ge mig lite av sin sperma hemma privat. Gav fan i att rösta eftersom jag inte fick.
- CarolusRex
- Anslöt: 2014-01-27
CarolusRex skrev:Om jag kunde föda barn och ville uppfostra det själv så ser jag inga problem med att be en bra kille att ge mig lite av sin sperma hemma privat. Gav fan i att rösta eftersom jag inte fick.
Kanske köpa en livmoder från något uland och operera in?
Om jag fick svart på vitt att jag var medicinskt felfri och frisk så skulle jag nog kunna tänka mig att donera eller så. Om jag inte var upptagen med någon annan vid det tillfället. Skulle nog vilja lära känna kvinnan först.
Det är en galen sak att erbjuda, att säga, men jag har en "soft spot". Det skulle behöva finnas en konsensus. Och om det finns en tid då kvinna vill att jag ska träffa barnet skulle jag gå med på det.
Jag vet att det låter helt skumt, men jag vet inte.. Den här världen, vet ni. Skulle aldrig ta betalt eller så, det känns bara helt fel.
Det är en galen sak att erbjuda, att säga, men jag har en "soft spot". Det skulle behöva finnas en konsensus. Och om det finns en tid då kvinna vill att jag ska träffa barnet skulle jag gå med på det.
Jag vet att det låter helt skumt, men jag vet inte.. Den här världen, vet ni. Skulle aldrig ta betalt eller så, det känns bara helt fel.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
slackern skrev:CarolusRex skrev:Om jag kunde föda barn och ville uppfostra det själv så ser jag inga problem med att be en bra kille att ge mig lite av sin sperma hemma privat. Gav fan i att rösta eftersom jag inte fick.
Lustigkurre, det där går ju inte. Men det blir kanske aktuellt om jag föds som kvinna i nästa liv. För det har mormor sagt att det går till så.
- CarolusRex
CarolusRex skrev:slackern skrev:CarolusRex skrev:Om jag kunde föda barn och ville uppfostra det själv så ser jag inga problem med att be en bra kille att ge mig lite av sin sperma hemma privat. Gav fan i att rösta eftersom jag inte fick.
Lustigkurre, det där går ju inte. Men det blir kanske aktuellt om jag föds som kvinna i nästa liv. För det har mormor sagt att det går till så.
Sant kanske går om några år. Ändra lite DNA och hormoner och så.
slackern skrev:Sant kanske går om några år. Ändra lite DNA och hormoner och så.
Snart är vi alla "hen", och då kanske vi kan para oss som hemafroditer? Då blir vi ju riktigt könlösa. Precis som feministlobbyn vill.
Kanske vi kan avskaffa X och Y kromosomen, så är saken biff?
rdos skrev:slackern skrev:Sant kanske går om några år. Ändra lite DNA och hormoner och så.
Snart är vi alla "hen", och då kanske vi kan para oss som hemafroditer? Då blir vi ju riktigt könlösa. Precis som feministlobbyn vill.
Då är det väl lika bra att vi börjar klona den perfekta rasen istället?
slackern skrev:rdos skrev:slackern skrev:Sant kanske går om några år. Ändra lite DNA och hormoner och så.
Visst. Det är enkelt. Vi plckar bara bort alla npf-gener så är den saken biff oxå. Då blir vi alla Afrikaner. Lika bra att öka på invandringen från Somalia lite till så löser det sig av sig självt.
rdos skrev:slackern skrev:rdos skrev:
Visst. Det är enkelt. Vi plckar bara bort alla npf-gener så är den saken biff oxå. Då blir vi alla Afrikaner. Lika bra att öka på invandringen från Somalia lite till så löser det sig av sig självt.
Skulle dit innebära att vi blev renrasiga Homo sapiens sapiens utan några Neandertals gener? Måste ju vara asbra att bli så ren.
slackern skrev:Skulle dit innebära att vi blev renrasiga Homo sapiens sapiens utan några Neandertals gener? Måste ju vara asbra att bli så ren.
Japp. Vi är på väg dit i en rasande fart. Väntar bara på de där helgenomtester som kan ge besked om hur mycket sjuka gener vi har, och som sedan kan användas för utrotningen. Publicerade artiklar finns redan, så vi väntar bara på testerna och deras införande.
Anonym, nej. Möjligen supa ner nån på krogen som jag kände, men nej. Ska jag ha barn så vill jag ha någon att dela ansvaret med, men som det ser ut nu så har jag inga planer på barn.
rdos skrev:slackern skrev:Skulle dit innebära att vi blev renrasiga Homo sapiens sapiens utan några Neandertals gener? Måste ju vara asbra att bli så ren.
Japp. Vi är på väg dit i en rasande fart. Väntar bara på de där helgenomtester som kan ge besked om hur mycket sjuka gener vi har, och som sedan kan användas för utrotningen. Publicerade artiklar finns redan, så vi väntar bara på testerna och deras införande.
Mengele skulle ju hoppa jämfota utav lycka.
slackern skrev:rdos skrev:slackern skrev:Skulle dit innebära att vi blev renrasiga Homo sapiens sapiens utan några Neandertals gener? Måste ju vara asbra att bli så ren.
Självklart. Eller iaf kommunisterna och feministerna då de skulle få sin drömvärld utan medfödda skillnader mellan könen och individer. Och allt socialt tjatter skulle såklart generera mängder av innovationer.
rdos skrev:slackern skrev:rdos skrev:
Självklart. Eller iaf kommunisterna och feministerna då de skulle få sin drömvärld utan medfödda skillnader mellan könen och individer. Och allt socialt tjatter skulle såklart generera mängder av innovationer.
Ja du ser skapandet utav Utopia kanske till och med nya Atlantis med en massa Amazoner.
rdos skrev:Självklart. Eller iaf kommunisterna och feministerna då de skulle få sin drömvärld utan medfödda skillnader mellan könen och individer. Och allt socialt tjatter skulle såklart generera mängder av innovationer.
Alla feminister är inte likhetsfeminister. Jag bland annat.
MsTibbs skrev:Alla feminister är inte likhetsfeminister. Jag bland annat.
De flesta feminister säger sig ju vara för mångfald så det är väl helt riktigt.
- CarolusRex