Aspieleaks - nu hänger vi ut dom oseriösa!
11 inlägg
• Sida 1 av 1
Aspieleaks - nu hänger vi ut dom oseriösa!
http://leaks.aspie.se/ reggad. Innehåller inget av vikt än.
Jag behöver folk som samlar info, och sammanställer den. Vad sägs om att börja med asp center?
savantensvante@gmail.com kontaktas jag lämpligen på.
Bra ställen att gräva info på - ratsit.se
Fyll gärna på med bra ställen att gräva på.
Jag behöver folk som samlar info, och sammanställer den. Vad sägs om att börja med asp center?
savantensvante@gmail.com kontaktas jag lämpligen på.
Bra ställen att gräva info på - ratsit.se
Fyll gärna på med bra ställen att gräva på.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Re: Aspieleaks - nu hänger vi ut dom oseriösa!
Utmäkt idé som vi borde förvalta på ansvarsfullt sätt.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Bra ide. Tror ni det skulle vara en ide att sätta Kringlans text där? Det finns en hel del mot asp center där..
Edit:
Hitta den här texten om asp center:
"Bolaget skall bedriva resursarbete, behandlingsarbete, boende och konsulttjänster inom persongrupper som tillhör LSS (lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade) och SOL (socialtjänstlagen), även bedriva utbildning, arbetssätt som omfattar teori och praktik inom området neuropsykiatriska funktionshinder såsom Autism, Asperger syndrom, DAMP' ADHD, bedriva handel med värdepapper samt idka därmed förenlig verksamhet."
Det är alltså vad de lovar här. Enligt vad de som bott där har att säga verkar det inte vara så idylliskt som det beskrivs.
Edit:
Hitta den här texten om asp center:
"Bolaget skall bedriva resursarbete, behandlingsarbete, boende och konsulttjänster inom persongrupper som tillhör LSS (lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade) och SOL (socialtjänstlagen), även bedriva utbildning, arbetssätt som omfattar teori och praktik inom området neuropsykiatriska funktionshinder såsom Autism, Asperger syndrom, DAMP' ADHD, bedriva handel med värdepapper samt idka därmed förenlig verksamhet."
Det är alltså vad de lovar här. Enligt vad de som bott där har att säga verkar det inte vara så idylliskt som det beskrivs.
Asp center har nyligen blivit uppmärksammade igen för ungefär samma historia som kringlans, och nämns även här: http://www.reco.se/asp-center-ab
Krigarn, kan jag be dig sammanfatta aspcenter? Mycket fakta, lite känslor, inga åsikter, tycker jag vi siktar på.
Krigarn, kan jag be dig sammanfatta aspcenter? Mycket fakta, lite känslor, inga åsikter, tycker jag vi siktar på.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
Savanten Svante skrev:Asp center har nyligen blivit uppmärksammade igen för ungefär samma historia som kringlans, och nämns även här: http://www.reco.se/asp-center-ab[...]
Kan inte låta bli att undra om det är Kringlans kompis som skrivit det där.. Hon blev frigiven därifrån tidigare samma månad.
En annan sak som kan vara värd att fundera på är hur vi ska få folk att hitta aspieleaks. De som är här på forumet tror jag i stor utsträckning vet vad asp center är, men antagligen inte så många andra.
Om ASP Center missköts så ska det absolut uppmärksammas, men då måste man också ta hänsyn till mer än okända människors berättelser på nätet.
edit: upptäckte att det hänt något tidigare på detta ställe, vilket jag inte kände till när jag skrev inlägget från början.
edit: upptäckte att det hänt något tidigare på detta ställe, vilket jag inte kände till när jag skrev inlägget från början.
Senast redigerad av prodge64 2011-04-19 18:38:53, redigerad totalt 1 gång.
Jup. All input är av godo!
Några förslag om hur man ska verifiera infon?
Några förslag om hur man ska verifiera infon?
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
Inga idéer för närvarande. Glad att några tar tag i saken.
Men, förutom den viktiga verifikationsfrågan, pass också upp så att ingen postar någon annans text utan författarens tillstånd, såvida det inte gäller citat från företagets hemsida eller annat som faktiskt är menat för offentligheten.
Men, förutom den viktiga verifikationsfrågan, pass också upp så att ingen postar någon annans text utan författarens tillstånd, såvida det inte gäller citat från företagets hemsida eller annat som faktiskt är menat för offentligheten.
Jag ska försöka sätta mig in i fakta också. Så kanske jag kan lyckas bidra med nåt.
Kanske.
Kanske.
Jag kommer att följa det här, mer än så säger jag inte öppet på forumet.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Meppe skrev:Savanten Svante skrev:Asp center har nyligen blivit uppmärksammade igen för ungefär samma historia som kringlans, och nämns även här: http://www.reco.se/asp-center-ab[...]
Kan inte låta bli att undra om det är Kringlans kompis som skrivit det där.. Hon blev frigiven därifrån tidigare samma månad.
Det var jag som skrev det.
Är för trött för att skriva mer om det nu.
Återgå till Att leva som Aspergare