Byta webbhotell

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

Moderatorer: Alien, atoms

Byta webbhotell

Inläggav Dagobert » 2011-04-18 11:48:39

Jag ska överta ett litet phpbb-forum och i samband med det byta webbhotell.
Några hundra medlemmar, varav några tiotal är aktiva.
Behöver inte vara det billigaste, hellre kvalitet och rimligt pris (vad det nu kan innebära).
Jag vet inget om domäner och php och sånt, den kunskapen står andra för.

Några förslag på bra webbhotell för sånt? Vad kan det kosta? Andra tankar om detta?
Dagobert

Anslöt: 2010-11-30

Re: Byta webbhotell

Inläggav prodge64 » 2011-04-18 11:58:47

Dagobert skrev:Jag ska överta ett litet phpbb-forum och i samband med det byta webbhotell.
Några hundra medlemmar, varav några tiotal är aktiva.
Behöver inte vara det billigaste, hellre kvalitet och rimligt pris (vad det nu kan innebära).
Jag vet inget om domäner och php och sånt, den kunskapen står andra för.

Några förslag på bra webbhotell för sånt? Vad kan det kosta? Andra tankar om detta?

Om du kan tänka dig att ha en dator på dygnet runt som bara står så behöver du bara betala elen för den. Vad du behöver installera och hur du bär dig åt med migreringen törs jag dock inte svara på.
prodge64

Anslöt: 2008-10-31

Inläggav Dagobert » 2011-04-18 12:32:47

Jag har 8Mb adsl och strömavbrott några ggr/år så det är inte så bra, men nån av medhjälparna kanske. Visst, jag har tänkt på det. Jag ska fråga dem.
Men jag tror ändå mer på hotell. Hemmaserver-krångel under innehavarens semesterresa är inte bra...

Installation och sånt fixar mina medhjälpare på forumet. De gör jobbet, jag håvar in pengarna (skämt).
Dagobert

Inläggav Bjäbbmonstret » 2011-04-18 19:01:47

Binero är bra, har bra driftsäkerhet och bra support och bråkar inte om räkningarna kommer in någon dag för sent, vilket är bra för glömska människor. De har sumpat en domänregistrering för mig en gång. Det är det enda dåliga jag har att säga om dem.
Bjäbbmonstret

Anslöt: 2007-11-15

Inläggav Dagobert » 2011-04-19 8:08:01

Tack Bjäbbmoster, det låter bra, ska kolla på det.
Dagobert

Återgå till IT-forum

Logga in