Träff i Lund 9 april
23 inlägg
• Sida 1 av 1
Träff i Lund 9 april
Tid: 9 april kl 13
Plats: Vi träffas utanför domkyrkan i Lund
Anmäl gärna intresse i tråden.
Om det kommer några ungdomar så ska jag försöka få med några jämnåriga (dottern och/eller sonen).
Moderator: Datum ändrat på begäran av TS
Anmäl gärna intresse i tråden.
Om det kommer några ungdomar så ska jag försöka få med några jämnåriga (dottern och/eller sonen).
Moderator: Datum ändrat på begäran av TS
Re: Träff i Lund 16 april
Jag vill vara med, men är bortrest hela den helgen. Kan vi inte ta helgen före istället, alternativt helgen efter
Helgen efter bör vara mitt i påsken, vilket är tämligen olämpligt. Den 9 april skulle vara tänkbart om fler kan då.
Som jag sagt tidigare: blir det av så kommer jag, 9 April låter dessutom helt ok.
OK, då byter vi datum. Vi ska dock på dans i Knislinge på kvällen, men det blir väl inget problem.
Jag har bett moderatorerna att ändra trådrubriken.
Som jag skrev i söndags (men som försvann i forumflytten), så är det inget kyrkligt bakom att vi träffas utanför domkyrkan, utan mer ett praktiskt val. Om någon inte hittar dit så kan vi även möta upp vid centralen.
Jag har bett moderatorerna att ändra trådrubriken.
Som jag skrev i söndags (men som försvann i forumflytten), så är det inget kyrkligt bakom att vi träffas utanför domkyrkan, utan mer ett praktiskt val. Om någon inte hittar dit så kan vi även möta upp vid centralen.
Re: Träff i Lund 9 april
Hej.
Jag har glömt att kika här och nu närmar sig den 9:e. Vilka är ni andra som kommer då och vad ska vi hitta på? Känner ni varandra sedan tidigare?
mvh empatisk.
Jag har glömt att kika här och nu närmar sig den 9:e. Vilka är ni andra som kommer då och vad ska vi hitta på? Känner ni varandra sedan tidigare?
mvh empatisk.
empatisk skrev:Hej.
mvh empatisk.
Jag har träffat Ford tidigare, dock inte någon annan som skrivit i tråden (en del inlägg försvann i forumflytten). Jag är 49 år, man, gift sedan knappt 20 år tillbaka. Jag har tre barn, varav två som bor hemma. Självdiagnosticerad. Jag skulle tro att sonen (17) och dottern (16) hänger med på träffen. Jag har varit engagerad kring AS sedan ca 2001.
Vad vi ska hitta på är väl upp till de som deltar att bestämma. Förslagsvis så kan vi fika någonstans. Vi behöver handla en present till minsta sonen som fyller 7 år, så det tänkte vi passa på att göra. Vi kan bara vara kvar till ca 16.30 eftersom vi har dansavslutning i Knislinge kl 18.
Dessvärre kan jag ev få förhinder, då jag fått nytt jobb med mycket kort varsel och är i stort behov av att repetera min kurslitteratur och mina övriga yrkeskunskaper.
I detta kan dock ingå ett besök i botan, för att jag skall bli påmind om olika växter och deras namn, det skulle i så fall kunna vara en öppning för att ev titta in på träffen, men jag vill låta det vara öppet: kommer jag så kommer jag.
-Hoppas mina skäl kan anses som godtagbara?
I detta kan dock ingå ett besök i botan, för att jag skall bli påmind om olika växter och deras namn, det skulle i så fall kunna vara en öppning för att ev titta in på träffen, men jag vill låta det vara öppet: kommer jag så kommer jag.
-Hoppas mina skäl kan anses som godtagbara?
Vi ska till Lund i vilket fall som helst. Få se om någon dyker upp eller inte.
Det var synd. Blir det fler gånger så är jag med. Är ni många lundabor med AS som brukar ses?
Det har gått väldigt segt med skåneträffar av olika skäl. Den här gången hade jag verkligen tänkt komma, men så fick jag nytt jobb med krot varsel och belv tvungen att läsa på.
Blir det någon mer gång skall jag förhoppningsvis inte få förhinder, för det hade verkligen varit kul om vi kunde få igång någon träffverksamhet igen.
Blir det någon mer gång skall jag förhoppningsvis inte få förhinder, för det hade verkligen varit kul om vi kunde få igång någon träffverksamhet igen.
Ett alternativ är att gå och se "i rymden finns inga känslor" som AAF visar 17/4 mellan kl 14-16 på Annegården i Lund.
Även kallat Föräldraföreningen.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Tess skrev:Jag visste inte att det finns en sådan förening. Där ser man.
Det är inte någon förlust. De är ändå inte alls intresserade av att verka för personer med egen diagnos.
Jag hade föredragit att gå på en träff av enbart social karraktär, inte en med asperger som huvudtema och definitivt inte en som är mer eller mindre i vårdsektorns regi, annars är jag hemskt sugen på att komma.
Moderator
Diskussionen om AAF har flyttats hit: for-och-emot-traffar-i-aaf-s-forr-fa-el-attentions-regi-t13160.html
Diskussionen om AAF har flyttats hit: for-och-emot-traffar-i-aaf-s-forr-fa-el-attentions-regi-t13160.html