Är kommersiell och populär musk automatisk dålig?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

Moderatorer: Alien, atoms

Är kommersiell och populär musik automatisk dålig?

Inläggav KrigarSjäl » 2011-04-13 22:44:43

Skinny, vad är det vi ska ta in?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2006-08-10

Re: Diskuter og post amerikansk punkrock

Inläggav KrigarSjäl » 2011-04-13 22:46:25

earlydayminer skrev:Jag förstår inte det här. Det är onekligen in absurdum.

Vi skyller på varandra och kommer ingenstans, med min rätt att så göra väljer jag att vända andra kinden till. Jag ber om ursäkt för att jag uppfattats som nedlåtande, mini-Hitler, förolämpande, elitist, förminskande, töntig, fånig o s v. Tråden är till ert förfogande och jag ser fram emot att se vad ni har att erbjuda.

Du har inget att be om ursäkt för, du försöker ju förklara och bidrar med sakkunskap i en annars rätt havererad tråd.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Inläggav Skinny » 2011-04-13 23:09:16

KrigarSjäl skrev:Skinny, vad är det vi ska ta in?

Men för h*****e; har du läst NÅT av det jag skrivit?!?
Ved du vad läsförståelse innebär?

Jag tar Nirvana som en liknelse för att du eventuellt ska förstå vad jag menar. Du avfärdar det hela med "Jag gillar inte Nirvana". Jag försöker göra saker lätta att förstå, men du fattar ändå inte. Jag vet inte vad jag mer kan göra.
Skinny

Anslöt: 2011-02-27

Inläggav KrigarSjäl » 2011-04-13 23:17:25

Du uppskattar kommersialism och tycker inte det är någon större skillnad mellan KSMB och Britney Spears, det är vad du säger. Du gillar inte heller genrebeteckningar eller kategorisering. Bra, då kan vi som sagt börja kalla Thorleifs dödsmetall.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Inläggav Skinny » 2011-04-13 23:22:10

KrigarSjäl skrev:Du uppskattar kommersialism och tycker inte det är någon större skillnad mellan KSMB och Britney Spears, det är vad du säger. Du gillar inte heller genrebeteckningar eller kategorisering. Bra, då kan vi som sagt börja kalla Thorleifs dödsmetall.

Och återigen visar du att du bara förstått nån ynka procent av allt det jag skrivit.
Jag föreslår att du diskuterar med människor typ "Earlydayminer" där ni kan slicka varandras rövar. Lycka till.
Skinny

Inläggav Nefarious » 2011-04-13 23:23:44

KrigarSjäl skrev:
Nefarious skrev:Och nej, dina åsikter är inte kunskap bara för att du och andra tycker att en genre är på ett visst sätt.

Men nu får du väl ge dig! Early har ju förklarat sig gång på gång och du bara tvärvägrar att förstå.

Det han säger om nu-metal är inte bara hans personliga åsikt utan även min - även om jag inte kan uttrycka det lika bra. Människor som är insatta i musik och uppskattar saker som budskap och integritet dissar nu-metalbanden.
Nu-metal är betydelselöst själlöst runk.

Du får jättegärna ha din åsikt och tycka att den är den rätta, men måste du verkligen trycka ner andra för att deras åsikt inte stämmer med din?
Nefarious

Anslöt: 2010-10-02

Inläggav Skinny » 2011-04-13 23:40:04

Och så får väl vi som inte har attitydproblem, typ Nefarious, diskutera med varandra
:)
Skinny

Inläggav Skinny » 2011-04-13 23:45:37

Och dyker du, KrigarSjäl, upp på Exploited i Göteborg 23/4 måste jag kanske utmana dej på duell
:lol:
Skinny

Inläggav prodge64 » 2011-04-14 6:09:09

Skinny skrev:Och dyker du, KrigarSjäl, upp på Exploited i Göteborg 23/4 måste jag kanske utmana dej på duell

lol-smileyn gör inte inlägget mindre tramsigt. :roll:
prodge64

Anslöt: 2008-10-31

Inläggav Skinny » 2011-04-14 11:05:52

prodge64 skrev:
Skinny skrev:Och dyker du, KrigarSjäl, upp på Exploited i Göteborg 23/4 måste jag kanske utmana dej på duell

Vem har bett om din åsikt i det här fallet?
Du kan vara tramsig.
Skinny

Inläggav KrigarSjäl » 2011-04-14 11:12:33

Nefarious skrev:
KrigarSjäl skrev:
Nefarious skrev:Och nej, dina åsikter är inte kunskap bara för att du och andra tycker att en genre är på ett visst sätt.

Men nu får du väl ge dig! Early har ju förklarat sig gång på gång och du bara tvärvägrar att förstå.

Det han säger om nu-metal är inte bara hans personliga åsikt utan även min - även om jag inte kan uttrycka det lika bra. Människor som är insatta i musik och uppskattar saker som budskap och integritet dissar nu-metalbanden.
Nu-metal är betydelselöst själlöst runk.

Du får jättegärna ha din åsikt och tycka att den är den rätta, men måste du verkligen trycka ner andra för att deras åsikt inte stämmer med din?

Jag trycker inte ner dig, jag dissar banden. Du får helt enkelt leva med att alla inte gillar de band du räknat upp. Jag har också respekt för Earlys musikkunnande, tror han är en av de som kan musik bäst på det här forumet.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Inläggav KrigarSjäl » 2011-04-14 12:22:49

Enligt traditionen är det den utmanade som väljer vapen...men nej, jag ska göra andra saker i sommar än att springa på festivaler.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Inläggav Nefarious » 2011-04-14 12:31:50

KrigarSjäl skrev:Jag trycker inte ner dig, jag dissar banden. Du får helt enkelt leva med att alla inte gillar de band du räknat upp. Jag har också respekt för Earlys musikkunnande, tror han är en av de som kan musik bäst på det här forumet.

Nej, jag har absolut ingenting emot att ni ogillar nu metal. Jag har bara svårt att förstå den här aversionen mot mainstream och kommersialism.
Nefarious

Inläggav KrigarSjäl » 2011-04-14 12:35:36

Det är en inställning man har till kulturen: det ska finnas budskap, äkthet, kreativitet och inte bara marknadsföringstrick och reklam. Nu-metal är inte riktig metal utan en hybridform och jag är inte mycket för hybridformer inom musik. Framförallt är nu-metal oförarglig musik, lika mainstream som A-teens och det är ine där rocken har sina rötter.
Säger jag vad jag tycker om Idol lär jag väl bli bannad på livstid...
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Inläggav slackern » 2011-04-14 12:38:06

KrigarSjäl skrev:Säger jag vad jag tycker om Idol lär jag väl bli bannad på livstid...

Haha så jävla klockrent jag kan skriva under på det. Men om andra gillar det och vill titta på det får de gärna göra det bara jag slipper.
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Inläggav Nefarious » 2011-04-14 12:43:46

KrigarSjäl skrev:Det är en inställning man har till kulturen: det ska finnas budskap, äkthet, kreativitet och inte bara marknadsföringstrick och reklam. Nu-metal är inte riktig metal utan en hybridform och jag är inte mycket för hybridformer inom musik. Framförallt är nu-metal oförarglig musik, lika mainstream som A-teens och det är ine där rocken har sina rötter.
Säger jag vad jag tycker om Idol lär jag väl bli bannad på livstid...

Okej, jag förstår, och kan hålla med till viss del, även om jag som sagt tycker att det finns otroligt bra band inom den genren, precis som i de flesta andra genrer. Sen måste jag fråga vad du tycker om Marilyn Manson?
Nefarious

Inläggav KrigarSjäl » 2011-04-14 13:05:05

Marilyn Manson?

I ett skitnödigt högerkristet samhälle som USA gör han en samhällsinsats bara genom att vara udda och gå emot all den där högerkristna smörjan. Han har uttalat sig rörande Columbine, satanismen mm och han har bevisligen en del under pannbenet.

Som svensk och ateist har blir jag inte provocerad, jag höjer inte ens ögonbrynen åt hans tilltag. Alice Cooper har ju redan funnits ett tag. Om Mansons musik har jag ingen spikad åsikt egentligen, jag står ut med att höra det men jag skulle aldrig leta upp hans musik. Sen är jag heterosexuell på gammaldags vis och tycker inte att män ska sminka sig, men det är vad jag tycker. Vill folk sminka sig är det inte min sak och jag störs egentligen inte av det heller.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Inläggav Sheyen » 2011-04-14 13:09:45

Skinny skrev:
prodge64 skrev:

Du kan vara tramsig.

Du ber indirekt om andra personers åsikter, när du postar i ett forum. Det förstår du väl?

Sluta med att vara så otrevlig.

EDIT: Vad jag kunde se så gjorde du en antydan om att KrigarSjäl skulle ha "attitydproblem". Fundera på det där ett tag. Är det kanske så att det är du som har attitydproblem?
Senast redigerad av Sheyen 2011-04-14 13:19:42, redigerad totalt 2 gånger.
Sheyen

Anslöt: 2010-10-24

Inläggav Nefarious » 2011-04-14 13:09:58

KrigarSjäl skrev:Sen är jag heterosexuell på gammaldags vis och tycker inte att män ska sminka sig, men det är vad jag tycker. Vill folk sminka sig är det inte min sak och jag störs egentligen inte av det heller.

Jag blev glad av det du skrev här. Fint!
Nefarious

Inläggav KrigarSjäl » 2011-04-14 13:16:37

Jag låter också folk lyssna på det de vill - så länge jag slipper vara närvarande det vill säga.
Men på ett diskussionsforum får man vara beredd på att folk har diametralt motsatt uppfattning än man själv och det är bara larvigt att kalla människor som säger vad de tycker "trångsynta" eller "elaka".

Just det här med "trångsynt" är det tydligen populärt att kalla folk som vet vad de tycker och inte sticker under stol med det. Har hänt att jag blivit beskylld för att vara "trångsynt" när jag sagt att jag är heterosexuell. Andemeningen bakom var gissningsvis att bisexuell skulle vara motsatsen till trångsynt, men hur f-n kan en läggning vara trångsynt?

Jag får naturligtvis vara beredd på att bli kallad "trångsynt" även fortsättningsvis för jag sätter en ära i att säga precis vad jag tycker och jag är inte mycket för relativism och artigt rundsnack. Jag är tillräckligt gammal för att veta vem jag är och vad jag tycker och därmed punkt. Om det inte passar vissa människor, fine. Jag har inga illusioner om att vara älskad av alla.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Inläggav Skinny » 2011-04-14 13:26:54

Sheyen skrev:
Skinny skrev:
prodge64 skrev:lol-smileyn gör inte inlägget mindre tramsigt. :roll:

Du kan vara tramsig.

Du ber indirekt om andra personers åsikter, när du postar i ett forum. Det förstår du väl?

Sluta med att vara så otrevlig.

EDIT: Vad jag kunde se så gjorde du en antydan om att KrigarSjäl skulle ha "attitydproblem". Fundera på det där ett tag. Är det kanske så att det är du som har attitydproblem?

Hahaha, det var väl bara en tidsfråga innan du skulle dyka upp, Miss GoodyTwoShoes :lol:

Moderator: Fixade trasigt citat.
Skinny

Inläggav Sheyen » 2011-04-14 13:27:40

Skinny skrev:Hahaha, det var väl bara en tidsfråga innan du skulle dyka upp, Miss GoodyTwoShoes :lol:

Vad menar du?
Sheyen

Inläggav Skinny » 2011-04-14 13:31:28

Sheyen skrev:
Skinny skrev:Hahaha, det var väl bara en tidsfråga innan du skulle dyka upp, Miss GoodyTwoShoes :lol:

Vad menar du?

Eftersom du verkar ha tagit på dej rollen som ordningsman här på forumet och den här tråden har väl varit lite hetsig, så är det väl nu du ska komma och bringa ordning. Kanske anmäla nån? :lol:
Skinny

Inläggav Sheyen » 2011-04-14 13:32:47

Skinny skrev:Eftersom du verkar ha tagit på dej rollen som ordningsman här på forumet och den här tråden har väl varit lite hetsig, så är det väl nu du ska komma och bringa ordning. Kanske anmäla nån? :lol:

Ja, kanske det. Det har du nog rätt i.
Sheyen

Återgå till Intressanta intressen

Logga in