Rubriker i privata avdelningen hamnar i chatten
6 inlägg
• Sida 1 av 1
Rubriker i privata avdelningen hamnar i chatten
Ska det vara så? Betyder det att alla inloggade medlemmar kan se vilka rubriker det finns på inläggen även i PA vare sig de är medlemmar i den avdelningen eller inte?
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Re: Rubriker i privata avdelningen hamnar i chatten
Det betyder alltså att man själv måste vara observant på att rubriken i fråga kommer från PA och inte börja kommentera den i chatten?
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Japp!
Jag kollade just att det fungerar på det sättet, men jag håller med dig om att det inte är bra att man ser att det skapades eftersom det är lätt hänt!
Bjäbbmonstret skrev:Ska det vara så? Betyder det att alla inloggade medlemmar kan se vilka rubriker det finns på inläggen även i PA vare sig de är medlemmar i den avdelningen eller inte?
Jag kollade just att det fungerar på det sättet, men jag håller med dig om att det inte är bra att man ser att det skapades eftersom det är lätt hänt!
Enligt tidigare är det ett grovt brott att posta länkar till PA utanför PA, även om bara medlemmar kan följa dem. Vari ligger skillnaden?
rdos skrev:Enligt tidigare är det ett grovt brott att posta länkar till PA utanför PA, även om bara medlemmar kan följa dem. Vari ligger skillnaden?
Den uppenbara skillnaden är naturligtvis att icke PA-medlemmar varken kan följa eller se länkarna. Men förfarandet är inte optimalt, det håller jag med om. Därför stänger jag av den här funktionen tills vidare. Framledes kanske det blir möjligt att exkludera trådannonser från vissa specifika avdelningar.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter