Borttappade funktionsknappar?
5 inlägg
• Sida 1 av 1
Borttappade funktionsknappar?
Minst två gamla funktioner saknar för tillfället knappar (såvitt jag kan se):
Radera pm
Infoga signatur (åtminstone efter besvarade trådinlägg - här nedan ligger den ju kvar)
Radera pm
Infoga signatur (åtminstone efter besvarade trådinlägg - här nedan ligger den ju kvar)
Re: Borttappade funktionsknappar?
jonsch skrev:Infoga signatur (åtminstone efter besvarade trådinlägg - här nedan ligger den ju kvar)
Menar du "bifoga"?
jonsch skrev:Minst två gamla funktioner saknar för tillfället knappar (såvitt jag kan se):
Känner inte till. Är det där saker som fungerat efter forumomläggningen fram tills nu?
jonsch skrev:Radera pm
Det där fungerar lite annorlunda i PHPBB3 men det har du säkert redan sett?
Om du är på listan över pm:
- markera det/de pm du vill ta bort
- välj Ta bort markerade i dropdownen under listan
- tryck OK
Om du är inne i ett pm:
- Det ska finnas en X knapp
jonsch skrev:Infoga signatur (åtminstone efter besvarade trådinlägg - här nedan ligger den ju kvar)
Jag ser nu att signaturen inte visas när man ligger i svarsläge. Förut kanske den syntes (minns inte) men nu gissar jag att den bara häktas på svaret ändå. För mig iaf gör den det.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
"Ta bort" fanns ju i en liten uppklickbarlista jag missat trots att jag letade - tack Barra!
Min signatur vill jag inte alltid ha med även om det är en skitsak visserligen. Jag får se om den hakas på i det här svaret - då får det vara så med saken, såvitt ingen forumtekniker känner för att peta i den.
[EDIT] Nehepp men när jag nu ska editera så finns däremot "Infoga signatur" m.m. plötsligt igen. Att ändra sitt inlägg efteråt kanske är tricket just nu?
Eller så var jag blind nyss, trots viss kontroll av saken. Hm.
Min signatur vill jag inte alltid ha med även om det är en skitsak visserligen. Jag får se om den hakas på i det här svaret - då får det vara så med saken, såvitt ingen forumtekniker känner för att peta i den.
[EDIT] Nehepp men när jag nu ska editera så finns däremot "Infoga signatur" m.m. plötsligt igen. Att ändra sitt inlägg efteråt kanske är tricket just nu?
Eller så var jag blind nyss, trots viss kontroll av saken. Hm.
Man kan antingen välja Förhandsgranska eller knappen BESVARA. Då kan man välja om man vill infoga sin signatur eller inte.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter