Någon mer som gillar att ha nerrullat & gillar ...
11 inlägg
• Sida 1 av 1
Någon mer som gillar att ha nerrullat & gillar ...
att kura i vintermörkret slippa känna stressen att göra tusen aktiviteter på sommaren under semestern? Fast missuppfatta inte mig gillar sommar med
Re: Någon mer som gillar att ha nerrullat & gillar ...
mumsisen skrev:att kura i vintermörkret slippa känna stressen att göra tusen aktiviteter på sommaren under semestern? Fast missuppfatta inte mig gillar sommar med
Om jag kurar i vintermörkret känner jag absolut inte någon stress att göra tusen aktiviteter på sommaren, eftersom att då är det vinter och inte sommar.
Sheyen skrev:mumsisen skrev:att kura i vintermörkret slippa känna stressen att göra tusen aktiviteter på sommaren under semestern? Fast missuppfatta inte mig gillar sommar med
Om jag kurar i vintermörkret känner jag absolut inte någon stress att göra tusen aktiviteter på sommaren, eftersom att då är det vinter och inte sommar.
nämen jag menar skillnaden jag undrar bara om det är fler som gillar att kura & ha nedrullade persienner...
Jo det är mysigt. Filt + levande ljus + bok + varm choklad = awesome.
- KaosPrinsessa
- Anslöt: 2010-10-10
Jag hade två månader i vintras med "nedrullat".
"My own prison" eller kanske mentalsjukhus?
Det var mys ett tag. Sen blev jag så uttråkad så jag börja gnaga på tummarna till slut.
Så nu är det "upprullat" non stop här.
"My own prison" eller kanske mentalsjukhus?
Det var mys ett tag. Sen blev jag så uttråkad så jag börja gnaga på tummarna till slut.
Så nu är det "upprullat" non stop här.
Varje kväll då far och son ser på Bolibompa går jag in i sovrummet och drar täcket över mig, läser en bok och bara njuter! Brukar inte ha nerrullat. Men nu är det lite annorlunda eftersom min man jobbar kväll ibland men brukar vila en stund då sonen leker.
- vallesmamma
- Anslöt: 2010-01-05
Jag brukar alltid ha gardinerna fördragna. Gillar mörka och varma rum. Det är behagligt. Jag fryser väldigt enkelt, så jag försöker att undvika kyla. Har ofta en filt eller ett täcke runt mig medan jag använder datorn eller ser på tv.
Mörkläggningsgardiner året runt är det som gäller för mig. (Men dom är i regel inte helt nedvevade dock.)
Även här mörkläggningsgardiner. Vill ha mörkt, svalt och så bullerisolerat som jag kan i vardagsrum & sovrum. Köket däremot är "öppet". Såhär har jag det året runt.
Jag inte bara gillar att ha nerrullat, det är ett måste. Speciellt nu under den förhatliga våren, denna överljusa förrädiska tid av ångestmånader.
Har iofs aldrig gillat öppna, ljusa hem som flödar av dagsljus. Trivsamt blir det istället om det är dämpad belysning, mörk inredning och fördragna gardiner.
Furumöbler + trasmattor + starka färger + solljus är rena mardrömmen.
Har iofs aldrig gillat öppna, ljusa hem som flödar av dagsljus. Trivsamt blir det istället om det är dämpad belysning, mörk inredning och fördragna gardiner.
Furumöbler + trasmattor + starka färger + solljus är rena mardrömmen.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Vår och försommar är riktigt jobbiga. Värst är morgonsolen som ska spy sin förhatliga galla genom varje liten springa där mörkläggningsgardinen inte riktigt täcker. Att sommaren sen kommer med hetta och äcklig svettighet gör inte saken bättre. Vintern är helt klart bäst - man kan öppna fönstret lite på glänt så att det blir lite rått i rummet, sedan kurar man ner sig under en go filt med en bra bok eller nån kul film på burken. Kan t.om. sträcka mig till att tända några ljus för att mysa ordentligt.
- Juggernawt
- Anslöt: 2011-04-14
Återgå till Att leva som Aspergare