Matlagningsgäng?
23 inlägg
• Sida 1 av 1
Matlagningsgäng?
Har funderat på en grej som min morbror var involverad i där han bodde när jag hälsade på honom nere i Skåne-Tranås härom året.
De var ett gäng som regelbundet träffades, och varje gång hade en av dem enligt ett roterande schema valt maträtt, köpt ingredienserna och lagade mat. Och samlade in av övriga sedan så att alla delat på kostnaderna.
Jag är sugen på att försöka dra ihop ett gäng för samma grej. Det kanske inte är världens aspigaste grej att gilla matlagning (?), men jag kastar gärna ut idén här till att börja med, mina flesta och bästa vänner idag har jag i dessa kretsar. Så kan både jag och eventuella övriga intresserade här bjuda in andra vänner också sedan.
Så? Är det några som är sugna?
De var ett gäng som regelbundet träffades, och varje gång hade en av dem enligt ett roterande schema valt maträtt, köpt ingredienserna och lagade mat. Och samlade in av övriga sedan så att alla delat på kostnaderna.
Jag är sugen på att försöka dra ihop ett gäng för samma grej. Det kanske inte är världens aspigaste grej att gilla matlagning (?), men jag kastar gärna ut idén här till att börja med, mina flesta och bästa vänner idag har jag i dessa kretsar. Så kan både jag och eventuella övriga intresserade här bjuda in andra vänner också sedan.
Så? Är det några som är sugna?
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 11:10:50, redigerad totalt 1 gång.
Re: Matlagningsgäng?
Pemer skrev:Så? Är det några som är sugna?
Jovars, jag har länge haft tankar på att något sådant skulle kunna vara kul.
Senast redigerad av md2perpe 2011-05-04 11:10:50, redigerad totalt 1 gång.
Lund. Där var jag ju nyss! Misslyckades med att hitta MAX så det blev en enkel sibyllaburgare. Mumsig den mä!
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 11:10:50, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Men det kanske finnas fler intresserade i Skåne?
ALLA som är intresserade av något sådant här kan väl ge ifrån sig ett livstecken, så kan vi se hur många det finns på olika håll.
Det finns ju en stor livaktig grupp aktiva här på forumet i Malmö/Lund med omnejd, jag träffade ju rätt många när jag var nere i augusti.
Man kanske kan få äran träffa Caroline också vid något nytt besök i Skåne nästa år, jag tajmar gärna in en skåneresa till något roligt träffevenemang nästa år igen...
Perpe: Kul att du tänkt på samma sak, då är vi minst två här i stan då!
ALLA som är intresserade av något sådant här kan väl ge ifrån sig ett livstecken, så kan vi se hur många det finns på olika håll.
Det finns ju en stor livaktig grupp aktiva här på forumet i Malmö/Lund med omnejd, jag träffade ju rätt många när jag var nere i augusti.
Man kanske kan få äran träffa Caroline också vid något nytt besök i Skåne nästa år, jag tajmar gärna in en skåneresa till något roligt träffevenemang nästa år igen...
Perpe: Kul att du tänkt på samma sak, då är vi minst två här i stan då!
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 11:10:50, redigerad totalt 1 gång.
Kan inte Perpe och Pemer skicka ett antal matlådor till mig efter eran mat- och samkvämskväll? Jag om ni låvar de så kan jag tilloch med lägga ut min adress helt offentligt här. Det du!
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 11:10:50, redigerad totalt 1 gång.
Tell me more....
Klart mkt roligare att laga tillsammans, men det skulle behövas ett storkök typ skola för att slippa trängas och teamwork är väl inte aspiesarnas starkaste sida? Hur tänkte du rent praktiskt? Kristofer om du inte är så kreativ i köket kan du alltid hjälpa till med att skala potatisarna
Senast redigerad av mondo beyondo 2011-05-04 11:10:50, redigerad totalt 1 gång.
- mondo beyondo
- Anslöt: 2007-07-04
Hej!
Laga mat tycker jag är kul. Men jag bor för långt från Stockholm för att det ska vara genomförbart och dessutom är jag vegetarian.
Hyresgästföreningen har en lokal i vårat område som man kan få hyra. Det går att hyra dagtid fram till 21.00 och det får inte förtäras alkohol där. Men middagarna ska ju vara just middagar, inga fyllefester. Och köket är alldeles för litet. Tror att sådana lokaler finns lite varstans.
Fast laga mat hemma hos varandra går väl bra det med. En skalar potatis vid vasken, en står vid spisen och rör i grytorna, en står vid köksbänken (som finns i nästen varje kök) och skär grönsaker, två är vid köksbordet och gör sås/skär kött eller Quorn. Allt går om man bara vill.
Men som sagt, Ludvika och Stockholm ligger för långt från varandra.
Hälsningar
Lilla Gumman
Laga mat tycker jag är kul. Men jag bor för långt från Stockholm för att det ska vara genomförbart och dessutom är jag vegetarian.
Hyresgästföreningen har en lokal i vårat område som man kan få hyra. Det går att hyra dagtid fram till 21.00 och det får inte förtäras alkohol där. Men middagarna ska ju vara just middagar, inga fyllefester. Och köket är alldeles för litet. Tror att sådana lokaler finns lite varstans.
Fast laga mat hemma hos varandra går väl bra det med. En skalar potatis vid vasken, en står vid spisen och rör i grytorna, en står vid köksbänken (som finns i nästen varje kök) och skär grönsaker, två är vid köksbordet och gör sås/skär kött eller Quorn. Allt går om man bara vill.
Men som sagt, Ludvika och Stockholm ligger för långt från varandra.
Hälsningar
Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 11:10:50, redigerad totalt 1 gång.
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
Tonzon skrev:Jag gillar att laga mat, men jag bor i Ljungby. Det blir för dyrt att åka bort för att laga mat.
OT: Jag kommer från Gnosjö.
(Kommentar till norrlänningar: Gnosjö och Ljungby ligger jättenära varandra. Kommentar till stockholmare: Gnosjö och Ljungby ligger jättelångt från varandra.)
Senast redigerad av md2perpe 2011-05-04 11:10:50, redigerad totalt 1 gång.
md2perpe skrev:(Kommentar till norrlänningar: Gnosjö och Ljungby ligger jättenära varandra. Kommentar till stockholmare: Gnosjö och Ljungby ligger jättelångt från varandra.)
Precis!
Senast redigerad av Tonzon 2011-05-04 11:10:50, redigerad totalt 1 gång.
Oj, vad jag hittar när jag letar gamla trådar för att kontrollera historiska mötesdatum...
Pja... ska man testa ännu en ny.... *BUMP*?
Pja... ska man testa ännu en ny.... *BUMP*?
Savanten Svante skrev:Lund. Där var jag ju nyss! Misslyckades med att hitta MAX så det blev en enkel sibyllaburgare. Mumsig den mä!
I lund har dom fantastiska burgare dyra men stora och goda ska inte missas
citat Flacback skrev:Minns inte vad den heter men det finns ett hamburgerhak precis bredvid stora ingången till Lund Central. Det är jävlar i det fina grejer. Det enda som överträffar burgarna är pommesen. Tjocka hemgjorda stripes med vitlöksdipp. 5 *slurp rap* av 5
Lagar gärna god mat som åtminstone jag uppskattar. Tyvärr är det ganska långt från Tjörn, så jag hoppar nog över.
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
Säg inte det du, finns det mer än en människa i mora så finns det förutsättningar, och såvitt jag vet så finns det en människa till på forumet från moratrakten
nano skrev:Säg inte det du, finns det mer än en människa i mora så finns det förutsättningar, och såvitt jag vet så finns det en människa till på forumet från moratrakten
Nu vart jag nyfiken på vem denna någon är.
äta bör man, (kom hit) jag har köksmaskiner så det räcker och blir över, men man har väl alltid roligare hos andra