Är det här forumets nya utseende?
Re: Är det här forumets nya utseende?
Jav skulle uppskatta om flikarna inte heter Aspergerforum-trådnamn så aft det (som tidigare) snabbt går att se vilken flik som är vilken.
Alien skrev:Hellre återinföra det röda och blå i "aspergerforum" högst upp.
Nej!! Den gamla loggan är utan tvekan den fulaste loggan jag sett i hela mitt liv.
Kan vi inte gå tillbaka till det gamla, gröna?
- Abbreviation
- Anslöt: 2010-10-15
Liebert skrev:Grejar lite med designen just nu..
Ser genast bättre ut! Går det att få in ett litet större utrymme mellan inläggen gärna i en annan färg så att man ser att det är mellanrummet?
Skulle vara bra med lite ljusare bakgrundsfärg och lite mörkare textfärg med!
Hade tänkt vänta längre med att kommentera något, eftersom jag antar att det inte kommer att se ut såhär när det är klart; men just nu kan jag knappt läsa forumet, så jag skriver något ändå:
Nej, det håller jag inte med om!
Nu finns varken olika bakgrundsfärg eller skiljelinjer mellan inläggen, så allt blir en enda lång kolumn. Att inläggsrubrikerna är i avvikande färg gör inte större skillnad än vad avsnittsrubrikerna gör i vilken sammanhängande artikeltext som helst. Och får man väl syn på de diskreta skiljelinjer som finns så delar de av samma inlägg, mellan text och signatur och för samman signaturen med inlägget nedanför!
Miche skrev:Ser genast bättre ut!
Nej, det håller jag inte med om!
Nu finns varken olika bakgrundsfärg eller skiljelinjer mellan inläggen, så allt blir en enda lång kolumn. Att inläggsrubrikerna är i avvikande färg gör inte större skillnad än vad avsnittsrubrikerna gör i vilken sammanhängande artikeltext som helst. Och får man väl syn på de diskreta skiljelinjer som finns så delar de av samma inlägg, mellan text och signatur och för samman signaturen med inlägget nedanför!
Senast redigerad av Zombie 2011-04-03 16:24:59, redigerad totalt 1 gång.
Zombie skrev:Miche skrev:Ser genast bättre ut!
Hade tänkt vänta längre med att kommentera något, eftersom jag antar att arbetet pågår; men just nu kan jag knappt läsa forumet, så jag skriver något ändå: nej, det håller jag inte med om!
Rensa webbläsarens cache för att se de senaste ändringarna..
Liebert skrev:Zombie skrev:Miche skrev:Ser genast bättre ut!
Hade tänkt vänta längre med att kommentera något, eftersom jag antar att arbetet pågår; men just nu kan jag knappt läsa forumet, så jag skriver något ändå: nej, det håller jag inte med om!
Rensa webbläsarens cache för att se de senaste ändringarna..
, det glömmer man ju ibland. Å andra sidan var det ju ett debattinlägg, som sagt, och ingen recension av ofullbordat arbete. Nu är det mycket bättre, men personligen tycker jag inläggsskiljarna kunde vara mindre bleka.
Tack snälle, go´e Liebert och ni andra "pussgurkor" som kämpar så med det "nya forumet"!
Med denna förändring av bakgrunden kan jag genast läsa trådarna lite lättare iaf, så tusen tack!
Med denna förändring av bakgrunden kan jag genast läsa trådarna lite lättare iaf, så tusen tack!
Bali skrev:Tack snälle, go´e Liebert och ni andra "pussgurkor" som kämpar så med det "nya forumet"!
+1
Nu är Liebertismen officiell statsreligion i kungadömet Fenrenland!
Kolla gärna på Viska, där är det väldigt lätt att läsa trådar. Jag har väldigt svårt att se på nuvarande layout här såpass att det kommer minska min aktivitet här om det kommer se likadant ut.
www.viska.se
www.viska.se
MsTibbs skrev:Kolla gärna på Viska, där är det väldigt lätt att läsa trådar. Jag har väldigt svårt att se på nuvarande layout här såpass att det kommer minska min aktivitet här om det kommer se likadant ut.
Tror att det i stor utsträckning handlar om vad man är van vid. Jag noterar att Viska har inlägg som bl.a. separeras med olika bakgrundsfärg vilket var den förändring som Aspergerforums medlemmar reagerade mest negativt på.
Strecket mellan inläggen tycker jag blev bra, kanske några pixlar tjockare vore bra...
Genomgående streck till vänster om inläggsspalten och tydligare streck mellan inläggs- och avatarspalt tycker jag vore bra. Tar sin lilla extra tid och energi att orientera sig med bara själva textmassan som ledning.
Re:
imperativ skrev:Är det bara jag som tycker den här layouten är bättre än den förra?
Jag har inget emot layouten....
Men dimma ner den kritvita färgen, innan jag får solsting
Och liiite skillnad mellan inlägg och signatur skulle underlätta faktiskt.
Förlåt gnälltonen, men den här vita färgen stör otroligt mycket.
Ja, den aggressiva vitheten bländar mig också. Tänkte att det var de övriga färgerna som var för bleka och formerna för spetiga, men det är nog faktiskt den förra bakgrundsfärgen som var vilsammare bruten.
Ja det är väldigt väldigt ljust. Randigheten förut var behagliga färger iaf. (Nu har jag ju inte asperger så jag har kanske ingen talan men man orkar inte sitta så länge framför en så vit skärm. Har redan fått dämpa ljusheten på skärmen till långt under det värde jag vanligtvis har )
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Jag har inte precis varit här sedan förändringen eftersom jag var van vid den förra designen och tycker att det är jobbigt att den är borta. Jag är här inne ibland och läser för att vänja mig men lyckas inte förmå mig att skriva något. Det kommer kanske med tiden.
Du vet att forumet hackades vad, så att de blev tvungna att byta forummotor? Bara ifall det kan öka toleransen för att det ser illa ut en tid...
Zombie skrev:Du vet att forumet hackades vad, så att de blev tvungna att byta forummotor? Bara ifall det kan öka toleransen för att det ser illa ut en tid...
Jag vet att forumet hackades och vill verkligen inte klaga på någon. De som slitit med att återställa forumet har gjort ett jättebra jobb.
Liebert skrev:MsTibbs skrev:Kolla gärna på Viska, där är det väldigt lätt att läsa trådar. Jag har väldigt svårt att se på nuvarande layout här såpass att det kommer minska min aktivitet här om det kommer se likadant ut.
Tror att det i stor utsträckning handlar om vad man är van vid. Jag noterar att Viska har inlägg som bl.a. separeras med olika bakgrundsfärg vilket var den förändring som Aspergerforums medlemmar reagerade mest negativt på.
Även Viska kan förbättras! <3
Går det att ha avatarerna till vänster som förut? Då är det lättare att hålla koll i en längre diskussion vem som sagt vad?
Vad snyggt det nya temat är. Nu blir man lite mer intresserad av att hänga här.
Jag tycker absolut att avatarer etc. ska tillbaka till vänsterkanten. Jag upplever det som mera störande att ha dem till höger, och jag tror inte det bara handlar om vana, tycke och smak. Ett sakligt argument för varför det är bättre med avatarer etc. till vänster är följande: Eftersom inlägg vanligen har rak vänstermarginal som nästan alla rader följer, så är högermarginalen mera varierande, speciellt i inlägg med korta stycken. Det är därför mindre störande att ha extra information till vänster om texten, eftersom hjärnan då vet mera exakt var gränsen mellan inläggstext och annan info går.
Dessutom är det mycket sällsynt med forum som har avatarer till höger, så för de flesta av oss blir det väldigt ovant.
Dessutom är det mycket sällsynt med forum som har avatarer till höger, så för de flesta av oss blir det väldigt ovant.
Maldita skrev:Jag gillar inte att forumets "ikon" (den lilla ikon som syns när man t ex surfar med flikar, Wikipedia har ett W som sin logga, och så) är forumets gamla logga (AF i rött och blått), nu när vi inte längre har röd/blå rubrik. Kanske byta ut den?
Forumet har en ny favicon nu. Om den gamla fortfarande syns måste ni tömma webbläsarens cache.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter