Tankar om alla oss här och alla andra
36 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Tankar om alla oss här och alla andra
Zombie skrev:Nej. Jag har visat i andra trådar att jag önskar den sortens teser åt helvete. Orkar inte leta fram dem igen.* Men om inte jag skriver "rättdiagnosticerade" kan någon av dem som förfäktar de teserna dra dem ett varv till på den enkla grunden att det rent sakligt naturligtvis finns en och annan som blir feldiagnosticerad åt det hållet också.
Beträffande hjulen var inlägget ett svar på det ovanför.
------------
* edit: eller okej, kör tre länkar jag har kört förut:
dela-upp-as-i-lag-och-hogfungerande-t18072.html
min-lakare-sager-att-han-inte-tror-jag-har-asperger-for-t19426.html
utredning-igen-t19429.html
Tack för svaret och länkarna! Nu är jag med. Jag såg inte länkarna först då jag uppfattade dem som din signatur men det var de ju inte. Jag vet ju så väl din ståndpunkt i frågan då jag läst flera andra inlägg av dig tidigare. Jag är verkligen trött inatt och ska inte skriva mer känner jag.
- kakmonstret
- Anslöt: 2008-10-14
Kakmonstret skrev:Jag vet ju så väl din ståndpunkt i frågan då jag läst flera andra inlägg av dig tidigare.
Ingen fara. Händer väl mig med att jag inte kan placera någon rätt varje gång, särskilt inte om jag ser ett inlägg som verkar förbryllande...
kakmonstret skrev:Jag tror jag förstår budskapet med tråden men skulle du ändå vilja ge en kommentar till hur du tänkt? Kortfattat, själva kärnan? Jag ifrågasätter ingenting jag är bara nyfiken. Och ibland när jag läser en text men inte kan koka ner den till själva kärnan blir jag frustrerad. Vad menar du med:
"Några av oss letar hoppfullt gemensamna nämnare medan andra vi kan kalla oss luttrade gärna talar om samma sak men kallar det istället skiljelinjer. Bra människor, dåliga människor."
Vilka är "oss luttrade"? Varför skiljelinjer iställetför gemensamma nämnare? Jag ser de gemensamma nämnarna som en trygghet. Jag vet att jag inte är ensam om alla mina tillkortakommanden, det finns en orsak till dem (min Asperger bl.a) och andra har dem också.
Jag skriver "kan kalla oss luttrade" eftersom dessa gärna benämner sig själva på det sättet. Har ingen önskan att peka ut någon speciell som vare sig naiv eller luttrad. Min egen åsikt är inte nödvändigtvis densamma som någon annans ändå. Hela poängen med tråden är att se att det finns skillnader även om det står Aspergerdiagnos på pappret och att bestämma själv utifrån andra kriterier än diagnosen vem som är vad i ens värld. Det är upp till dig kakan
DIProgan skrev:kakmonstret skrev:Jag tror jag förstår budskapet med tråden men skulle du ändå vilja ge en kommentar till hur du tänkt? Kortfattat, själva kärnan? Jag ifrågasätter ingenting jag är bara nyfiken. Och ibland när jag läser en text men inte kan koka ner den till själva kärnan blir jag frustrerad. Vad menar du med:
"Några av oss letar hoppfullt gemensamna nämnare medan andra vi kan kalla oss luttrade gärna talar om samma sak men kallar det istället skiljelinjer. Bra människor, dåliga människor."
Vilka är "oss luttrade"? Varför skiljelinjer iställetför gemensamma nämnare? Jag ser de gemensamma nämnarna som en trygghet. Jag vet att jag inte är ensam om alla mina tillkortakommanden, det finns en orsak till dem (min Asperger bl.a) och andra har dem också.
Jag skriver "kan kalla oss luttrade" eftersom dessa gärna benämner sig själva på det sättet. Har ingen önskan att peka ut någon speciell som vare sig naiv eller luttrad. Min egen åsikt är inte nödvändigtvis densamma som någon annans ändå. Hela poängen med tråden är att se att det finns skillnader även om det står Aspergerdiagnos på pappret och att bestämma själv utifrån andra kriterier än diagnosen vem som är vad i ens värld. Det är upp till dig kakan
Tack för förklaringen . Jag förstod nog det budskapet från första början ville bara vara helt på det klara. Du har en klar poäng i ditt budskap och jag håller med dig!
- kakmonstret
- Anslöt: 2008-10-14
Mycket fint inlägg!
Apropå pusselbitsloggan som används av många länders äldre oftast ursprungligen anhöriggrundade intresseorganisationer, så har Aspies for Freedom i stället introducerat evighetstecknet som alternativ:
Apropå pusselbitsloggan som används av många länders äldre oftast ursprungligen anhöriggrundade intresseorganisationer, så har Aspies for Freedom i stället introducerat evighetstecknet som alternativ:
Om man tar bort regnbågsfärgen vore den ok. Man ska inte sno symboler från andra och regnbågen tillhör gayfolket, vilket de flesta vet idag.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Nja...faktiskt har den använts av fredsrörelsen och i New-Agekretsar så att de homosexuella skulle ha patent på den är inte helt korrekt.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Möjligen inte, men man får räkna med att folk associerar.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Nej för du skulle säkert tycka det vore roligare att associeras med hippies och paganer, eller hur?
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Det vore lika illa.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Det är väl Wavy Gravy som skulle ha patentet på regnbågen. Ni vet, han i Hog Farm, som fixade "breakfast in bed for 400 000" på Woodstock '69 (se klippet). Imponerande kille som tydligen gjort mycket gott i den här världen.
http://www.google.se/search?q=wavy+grav ... d=0CEMQsAQ
http://www.google.se/search?q=wavy+grav ... d=0CEMQsAQ
Återgå till Att leva som Aspergare