Välkomna tillbaka till ett nygammalt forum!
59 inlägg
• Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Re: Välkomna tillbaka till ett nygammalt forum!
KrigarSjäl skrev:Finns det någon chans att få reda på vilka som hackade forumet och vilka åtgärder kommer ni isf vidta?
Jag vet inte om moddarna har några spår att följa. Däremot vet jag att detta inte var det enda liknande forum som drabbades. Ungefär samtidigt, eller lite senare på natten, så utsattes även Aspieforum, ADHD-forum och några till på samma server för DOS-attacker så de nästan var oåtkomliga. Däremot tror jag inte att någon lyckades hacka sig in där. Under måndagen var vi ett flertal som vid olika tidpunkter noterade att Aspergerkontakt låg nere, okänt varför dock. Något rykte nämnde att även Attention skulle ha varit nere under måndagen, men det är inget jag själv kunnat bekräfta (jag har då och då testat åtkomsten till ett antal andra forum under dessa dagar). OA-forum har däremot fungerat hela tiden, och har inte drabbats av några problem, vad jag vet.
Trevligt att forumet är upp igen, antar att det var flera som jobbade nästan dygnet runt, både tekniker och administratörer. Många tack
- lasseivägen
- Anslöt: 2009-07-20
-Instämmer, en eloge för bra jobb!
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Undra vad fan detta är för något. Sidan verkar virusfri men jag kan inte garantera något.
hxxp://cn.pageinformation.org/YXNwZXJnZ ... 5zZQ==.htm
hxxp://cn.pageinformation.org/YXNwZXJnZ ... 5zZQ==.htm
Mellanvärld skrev:Problemet verkar förekomma hos flertalet forum som uppgraderats till PHPBB3...Miche skrev:Det vore trevligt om länkar öppnas i nytt fönster, precis som tidigare!
Är det svårt att lägga till target="_blank" i länkarna??? Jag tror faktiskt inte det...
Miche skrev:Är det svårt att lägga till target="_blank" i länkarna??? Jag tror faktiskt inte det...
Det är enkelt, och kommer att göras..
Fan vad fult, snälla, lägg in en radbrytning i högerkolumnen!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Jag känner mig lite dum som inte sänt iväg denna stora eloge till er alla som startade upp forumet igen på så kort tid, för det var verkligen superbt´ gjort!
Jag känner mig dock, inte så lite vilsen (och ångestfylld ) inför allt det nya, alla dessa svaga, men ändå ack så olika, färgnyanser som man hela tiden stöter på nu...det verkar som om mitt kontor liksom inte orkar med det, kan inte se på det viset liksom, men jag får försöka vänja mig, för skam den som ger sig!?
Stor eloge till er som kämpar så med detta forum iaf!
Jag känner mig dock, inte så lite vilsen (och ångestfylld ) inför allt det nya, alla dessa svaga, men ändå ack så olika, färgnyanser som man hela tiden stöter på nu...det verkar som om mitt kontor liksom inte orkar med det, kan inte se på det viset liksom, men jag får försöka vänja mig, för skam den som ger sig!?
Stor eloge till er som kämpar så med detta forum iaf!
Tack till forumledningen, för allt arbete ni lägger ned på återskapandet av foruminnehållet.
Mvh segdeg
Mvh segdeg
Jag står inte ut med den jobbiga färgen, urvattnad färg på forumet numera. Det svider i ögonen.
Detta kommer ta ordentligt med tid att vänja sig vid om det någonsin går...
Men visst ett bra jobb att så snabbt få upp forumet igen.
Detta kommer ta ordentligt med tid att vänja sig vid om det någonsin går...
Men visst ett bra jobb att så snabbt få upp forumet igen.
- snuggelhund
- Anslöt: 2010-07-16
lite OT
Jag tänkte lämna in en ansökan om att få skriva i den privata avdelningen. Jag undrar, hur gör jag ( ? ) då länken gällande ansökan inte fungerar.
Kan jag kontakta nån speciell moderator?
Jag tänkte lämna in en ansökan om att få skriva i den privata avdelningen. Jag undrar, hur gör jag ( ? ) då länken gällande ansökan inte fungerar.
Kan jag kontakta nån speciell moderator?
- internettt
- Anslöt: 2010-12-12
Färgerna är bättre nu. Jag avskydde den röda och blå loggan på gamla forumet.
Tycker dock att forumet är mer rörigt nu. Svårt att se var ett inlägg slutar och nästa börjar, samt svårt att se skillnad på inlägg och signatur.
Kommer dröja ett bra tag innan jag vänjer mig, om jag någonsin gör det.
Tycker dock att forumet är mer rörigt nu. Svårt att se var ett inlägg slutar och nästa börjar, samt svårt att se skillnad på inlägg och signatur.
Kommer dröja ett bra tag innan jag vänjer mig, om jag någonsin gör det.
Titti skrev:Liebert skrev:Några viktiga punkter
Byt lösenord
Admin
Byter lösenord gör ni i Kontrollpanel > Profil > Ändra kontoinställningar
Vad som också är viktigt är att ni som hade samma lösenord här som på andra ställen passar på att byta på de andra ställena också.
En av de första saker de flesta hackers testar är vilka epostadresser de kan koppla till konton på andra sajter och testa samma lösenord där.
Något de också kan göra i grupp och då blir det riktigt effektivt när de sporrar varandra.
Så tänk efter, om ni har samma lösen på epost facebook msn etc....
serpentin skrev:Vilken överraskning!
Men vad snyggt det blev.
Det var längesen jag såg dig här!
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
barracuber skrev:serpentin skrev:Vilken överraskning!
Men vad snyggt det blev.
Det var längesen jag såg dig här!
Ja jag är inte här så mycket. Fullt upp med Livet.
Hej,
Det verkar som att jag inte kan skicka PM. Meddelandet hamnar i utkorgen, men inte i "skickat". I skickat ligger ett meddelande som jag har skickat tidigare, men alltså inte det jag försökt skicka efter omgörningen på forumet.
Det verkar som att jag inte kan skicka PM. Meddelandet hamnar i utkorgen, men inte i "skickat". I skickat ligger ett meddelande som jag har skickat tidigare, men alltså inte det jag försökt skicka efter omgörningen på forumet.
Allt man skickar hamnar i utkorgen tills mottagaren plockar upp det. Först då får man det i "skickat". Precis som tidigare.
Zombie skrev:Allt man skickar hamnar i utkorgen tills mottagaren plockar upp det. Först då får man det i "skickat". Precis som tidigare.
Tack för förklaringen!
EDIT: ser att Zombie hann före!
Meddelandet ligger kvar i "Utkorgen" tills mottagaren öppnat det - först då hamnar det i "Skickat".
Smartare än email, eller nur?
Läste en gång att, en gång i tiden, hade de som skapade PM-systemet planer (eller drömmar) att det någon gång skulle kunna konkurrera ut email som världens vanligaste meddelandesystem! Det blev ju nu inte riktigt så, email förblev ledande...
Krillo skrev:Hej,
Meddelandet ligger kvar i "Utkorgen" tills mottagaren öppnat det - först då hamnar det i "Skickat".
Läste en gång att, en gång i tiden, hade de som skapade PM-systemet planer (eller drömmar) att det någon gång skulle kunna konkurrera ut email som världens vanligaste meddelandesystem! Det blev ju nu inte riktigt så, email förblev ledande...
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
barracuber skrev:EDIT: ser att Zombie hann före!Krillo skrev:Hej,
Tack ändå!
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter