Boendehärvan

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Boendehärvan

Inläggav Vaniljflickan » 2011-03-24 21:39:25

Hej, är ny här så passar på att säga hej till er alla.

Jag hamnade på sjukhus nu i somras och kunde p.g.a särskilda skäl ej flytta tillbaks till där jag bodde innan vistelsen.

Så nu bor jag i ett "stödboende" som jag tilldelades utav socialen, en korridor med små enrummare.
Har bott här nu sedan lite mer än ett halvår tillbaks och har inte haft möjligheten att ta med min hund hit så den är hos min mor, vilket innebär att jag blir tvingad till kontakt med henne vilket inte alltid är så bra och utöver detta så vill jag ju bo med min hund, givetvis.

Jag har hela tiden känt press på mig delvis p.g.a hunden/mamma och sedan även boendestödjare och socialen som vill att jag ska hitta eget boende så fort som möjligt, inneboenden och sådant måste jag alltså söka.

Jag träffade en kille nu för ett halvår sedan (från dalarna), han bor hos sin mor och har helatiden varit öppen för att jag ska kunna bosätta mig där istället.

Så nu har jag planerat i kanske fyra månader att flytta till Dalarna för att sedan tillsammans med killen då hitta ett eget boende där uppe, även sett till så att jag kommit in på studier där och nu senast ordnat med vårdkontakter osv.

Jag har alltså nu känt mig stressad in i ett förhållande som nu vid mållinjen börjar brista i fogarna, jag är otroligt stressad och olycklig, känner att jag inte längre vet vad jag ska ta mig till.

Har sagt till alla mina kontakter inom olika sektorer att jag är på väg(med flytt) och att allt är så bra, men jag börjar mer och mer inse att förhållandet är på väg åt skogen (ha ha).

Jag har ingen back-up plan och har ingen aning om vad jag har rätt till nu, vad kan jag få hjälp med nu när det är så nära flytt (1a april!) och jag har påstått mig vara påväg.

Vet inte om jag har postat rätt riktigt heller, så ber om ursäkt isf.

Men om någon har något tips eller vadsomhelst på vad jag kan göra nu så vore det såå välkommet(!)

Tack.
Vaniljflickan
 
Inlägg: 2093
Anslöt: 2011-02-01
Ort: Pokéstan

Inläggav mumsisen » 2011-03-25 13:39:23

stressa inte in i ett förhållande förklara för soc hur det är
mumsisen
 
Inlägg: 200
Anslöt: 2010-10-18

Inläggav Bjäbbmonstret » 2011-03-25 13:58:56

Okej. Hur viktiga är dina studier där uppe och när börjar de? Är det en möjlighet att flytta upp bara för att studera utan att flytta ihop med killen medan du funderar på vad du ska göra sen?
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Inläggav Vaniljflickan » 2011-03-25 18:52:31

Bjäbbmonstret skrev:Okej. Hur viktiga är dina studier där uppe och när börjar de? Är det en möjlighet att flytta upp bara för att studera utan att flytta ihop med killen medan du funderar på vad du ska göra sen?


Ska plugga komvux, kan pluggas här också.
Bara grämer mig över allt arbete som lagts ned, men funderar på att dra ändå nu, blir så krångligt annars..

Men tack för era svar det var vettigt, var mest bara stressad just igår, bröt ihop lite smått :/
Vaniljflickan
 
Inlägg: 2093
Anslöt: 2011-02-01
Ort: Pokéstan

Inläggav treeman » 2011-03-25 21:34:38

Hej och välkommen!

Svarar lite sent nu men.

Ska du flytta iväg och börja ett nytt liv på ett nytt ställe och det du nu börjar tveka om det, så är det förståeligt om du stressas upp.

Känn efter vad du verkligen vill. Ibland går inte det så bra men då får man bara "göra nåt". Välja nåt. Och det kan ju ge enorm beslutsångest.

Innan du väljer bort att flytta till Dalarna så borde du nog tänka igenom det några gånger. Man kan ju bli enormt orolig över stora förändringar som ska göras. Men de behöver ju nödvändigtvis inte vara fel.

Hoppas du tar ett beslut som blir bra i slutändan för dej.
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Re: Boendehärvan

Inläggav Guponti » 2011-04-10 23:48:08

Vaniljflickan: Mi casa su casa.
Guponti
 
Inlägg: 366
Anslöt: 2011-03-06

Re: Boendehärvan

Inläggav treeman » 2011-04-11 15:33:49

Det blir lätt härvor av boende. Fast det har en tendens att ordna sig till slut.

Guponti: Mi casa su casa.

Hehe
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Re: Boendehärvan

Inläggav Tintomara Ariadne » 2011-04-13 15:38:53

Hej Vaniljflickan!

Hur har det gått med allt? Det låter som en väldigt tuff situation. Hur ser möjligheterna ut att söka en egen lägenhet i Dalarna? Och kunde du ta med hunden? Jag håller tummarna för dig.

Jag tittade förresten in på din hemsida och uppskattade din konst. Hoppas att du skall trivas här på forumet.

(Sedan hoppas jag att en viss herr G har vett nog att hålla vissa associationer borta från denna allvarliga tråd.)
Tintomara Ariadne
 
Inlägg: 2195
Anslöt: 2009-03-04
Ort: Östergötland

Re: Boendehärvan

Inläggav Vaniljflickan » 2011-04-15 21:00:50

Hej!

Det gick inte så bra, har hamnat hemma hos mamma nu
prövade lyckan i Dalarna, fick inte ha med hunden, gick inge bra.

Får börja om igen.

Tack så mycket Tintomara Ariadne för lyckönskningen och kul att du uppskattade konsten :D
Vaniljflickan
 
Inlägg: 2093
Anslöt: 2011-02-01
Ort: Pokéstan

Re: Boendehärvan

Inläggav Tintomara Ariadne » 2011-04-16 2:31:17

Synd att det inte funkade, men skönt i alla fall att du är återförenad med din hund. Nya tummar hålles här inför nystarten.
Tintomara Ariadne
 
Inlägg: 2195
Anslöt: 2009-03-04
Ort: Östergötland

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in