Lss-åtgärder (för att få tandvårdskort)
8 inlägg
• Sida 1 av 1
Lss-åtgärder (för att få tandvårdskort)
Jag är inte behov av det i nuläget mer än tandvårdsstöd som jag och min kurator anser det. Dock måste jag behöva någon annan Lss-insats för att få tandvårdsstöd enligt Lss-tanten i min kommun. Fast jag ska gå på vuxenhab., men det räknas tydligen inte.
Moderator: Kompletterade rubriken.
Moderator: Kompletterade rubriken.
Senast redigerad av Anonymous 2011-05-04 11:10:50, redigerad totalt 1 gång.
- Anonymous
Hon har fel, som vi diskuterar i ett otal trådar här. Du har rätt till tandvårdsstöd om du omfattas av LSS, inte först om du har åtgärder enligt LSS. Och har du en AS-diagnos omfattas du av LSS. Det är det som är kravet för rätt till tandvårdsstöd, det kan du hälsa henne...
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 11:10:50, redigerad totalt 1 gång.
Och fint att du har hittat hit till forumet, här finns en enorm "begåvningsreserv" (här positivt menat ) att surra med - ställa frågor, diskutera, eller bara slänga käft med. I Stockholmstrakten och på sistone i Göteborg ses många av oss på träffar också, och i Skåne har både Attention och FA stor träffverksamhet. Så forumet kan ge massor med utbyte.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 11:10:50, redigerad totalt 1 gång.
Re: Lss-åtgärder
caroline78 skrev:Jag är inte behov av det i nuläget mer än tandvårdsstöd som jag och min kurator anser det. Dock måste jag behöva någon annan Lss-insats för att få tandvårdsstöd enligt Lss-tanten i min kommun. Fast jag ska gå på vuxenhab., men det räknas tydligen inte.
allt detta kommer du att få..
http://www.socialstyrelsen.se/Publicera ... 6/HTML.htm
Återgå till Aspergare och vården