Träffa någon (tjej)?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Miche » 2011-03-21 0:04:25

Mailliw87 skrev:Man kanske inte ska ha så höga förhoppningar.

Bra tips!
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav Masterson » 2011-03-21 0:12:54

Arkimedes skrev:Masterson, jag tror att det är större chans att du träffar någon om du inte begränsar dig till att leta enbart bland aspisar. AS är dessutom vanligare bland killar än tjejer.

Jag söker inte enbart bland aspies, men come on, hur stor är chansen att att en nt tjej intresserar sig i en aspie? Nästan alla tjejer föredrar killar som är sociala och som bjuder på sig själva, vilket är ett stort problem för oss. För mig iallafall.
Visst kan man ha turen att hitta en "vanlig" tjej som har en helskön attityd och skiter fullständigt i dina brister, men lets face it, sådana tjejer är ytterst sällsynta.
Sen vill jag inte låtsas vara någon jag inte är, vill bara mig själv, och när jag är mig själv ja..det är då jag är en aspie ;)
Masterson

Anslöt: 2011-03-18

Inläggav nano » 2011-03-21 15:48:07

Men Masterson, ett råd jag vill ge till mig själv, låt tjejen avgöra vad hon själv vill :)
Jag träffade en sådan tjej men jag förstod inte att hon kunde vara intresserad.

Tror man ofta söker sig till sin motsats.

Arkimedes skrev:Masterson, jag tror att det är större chans att du träffar någon om du inte begränsar dig till att leta enbart bland aspisar. AS är dessutom vanligare bland killar än tjejer.
Man har faktiskt kommit fram till att det är jämnare och jämnare fördelning mellan tjejer o killar bara att man inte förstått det tidigare för att det ser så olika ut för tjejer och killar, med de verktyg Svenny Kopp undersökt och undersökningar hon läst har kommit fram till en fördelning upp till 1:2.
Jag tror man kommer att komma fram till att det är en jämn fördelning.
Från början har jag för mig att man sade att det nästan uteslutande uppträdde hos killar.
nano

Anslöt: 2008-06-20

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in