Semledags :)
90 inlägg
• Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Semledags :)
Det är i skrivande stund fettisdagen, det betyder att vi behöver varsin semla allihop
Jag vill att vi går några stycken och äter semla, egentligen vill jag redan idag men eftersom det nog inte går o lösa på så kort varsel så får det bli till helgen, vad sägs om lördag klockan 13:00 vid hötorget så går vi till vetekatten, där finns det vaniljsemlor
Jag vill att vi går några stycken och äter semla, egentligen vill jag redan idag men eftersom det nog inte går o lösa på så kort varsel så får det bli till helgen, vad sägs om lördag klockan 13:00 vid hötorget så går vi till vetekatten, där finns det vaniljsemlor
Hur blev det? åt ni semlor?
Boxie monolog:
*mums* grädde & mandelmassa är godaste med semlor.
Fick nu en superidé! Lägga mandelmassa i botten av muffinsformar och sedan spritsa grädde ovanpå...då får jag njuta av det godaste med semlor
Boxie monolog:
*mums* grädde & mandelmassa är godaste med semlor.
Fick nu en superidé! Lägga mandelmassa i botten av muffinsformar och sedan spritsa grädde ovanpå...då får jag njuta av det godaste med semlor
- TheBoxSaysNo
- Anslöt: 2008-05-16
semledags
Grimuald skrev:Bara en varning här. Själv åt jag 2 semlor för några år sedan och blev allvarligt magsjuk. Inget jag kan rekommendera.
Vill minnas att jag läst om att det kan få förödande konsekvenser.
En svensk Konung ramlade av sin häst, och därför blev det som det blev,
med vårt Konungahus av idag.
Jag kan givetvis fått allt om bakfoten, men tror att ett varningens finger är på sin plats,
kanske inmundigandet av semlor, är upphovet till mer förtret än mitt något luddiga inlägg.
Mvh segdeg
TheBoxSaysNo skrev:Hur blev det? åt ni semlor?
Just under tisdagen blev det inga semlor men det blir på lördag och jag har faktiskt pratat med några forumister i torsdags om att ta en promenad i samband med semla för de som vill.
Jag säger att vi härmed bokar lördagen klockan 13 vid hötorgets uppgång vid konserthuset så går vi till Vetekatten.
Alla är välkomna, inga undantag
mikael skrev:Det var visst en kung som började med hetvägg.
Han var förtjust i det.
Han slutade väl med en.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Adolf_Fredrik
Adolf Fredrik kan iofs både infört semmeltraditionen och avlidit av en.
- LordNelson
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2010-06-25
Miche skrev:mikael skrev:Semla kan man göra flera gånger bara det finns varm mjölk annars utan
Då är det inte semla längre, då är det hetvägg (mums)!
Det kan vara semla för det. Det enda som inte kans är hetvägg att vara den där torra bakelsen.
Den form jag föredrar, fast orka skriva det och riskera äcklade reaktioner om uppblött bröd... Får dock vara numera, vet inte om det finns något lämpligt glutenfritt bröd.