Den stora spelmusikstråden!
34 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Den stora spelmusikstråden!
Lägg inte den här tråden någonstans där den inte tillhör nu, tack.
Brukar inte tycka något särskilt om musik från amiga, c64 och den forna tiden - men, det förtjänar en tråd. En låt jag tycker väldigt mycket om är denna:
Brukar inte tycka något särskilt om musik från amiga, c64 och den forna tiden - men, det förtjänar en tråd. En låt jag tycker väldigt mycket om är denna:
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Nu till mer komplex och mäktigare spelmusik! Kören i detta stycke är farligt mäktig.
World of Warcraft - Stormwind Theme
World of Warcraft - Stormwind Theme
- earlydayminer
Och nu till en tragedi lore-wise:
World of Warcraft: Wrath of The Lich King Soundtrack - "Arthas, My Son"
World of Warcraft: Wrath of The Lich King Soundtrack - "Arthas, My Son"
- earlydayminer
mnordgren skrev:Jag lyssnar ofta på spelmusik. Men (nästan) bara musik från spel jag själv har spelat. Annars är jag inte intresserad, det känns liksom meningslöst.
Jepp. Visa lite!
- earlydayminer
Här har vi några låtar från Warcraft 2. De har inga fantasifulla namn direkt.
Orc 2
Human 2
Human 4
Orc 4
Human 3
Human Briefing
Main Menu 2
Human 1
Kanske kan ses som en nödvändig historielektion för alla WoW-fans därute som inte var med på den tiden Warcraft 2 kom ut
När jag lyssnar på deta så hör jag rösterna i mitt huvud "Yes milord", "Your orders?" osv.
Väldigt skön atomsfär i det spelet, inte minst pga musiken. Manualen var bra också med inslag om spelvärldens historia, minns att jag var helt uppslukad av den och ville veta mer och mer.
Orc 2
Human 2
Human 4
Orc 4
Human 3
Human Briefing
Main Menu 2
Human 1
Kanske kan ses som en nödvändig historielektion för alla WoW-fans därute som inte var med på den tiden Warcraft 2 kom ut
När jag lyssnar på deta så hör jag rösterna i mitt huvud "Yes milord", "Your orders?" osv.
Väldigt skön atomsfär i det spelet, inte minst pga musiken. Manualen var bra också med inslag om spelvärldens historia, minns att jag var helt uppslukad av den och ville veta mer och mer.
Hur njutbart som helst. Älskade spelet redan innan jag kommit igenom introt, tack vare det här stycket.
Det är därför jag ser fram emot Skyrim (som jag inte hittar en teaser på som inte inleds med reklam, IGN har en om ni orkar med den inledande reklamen: http://www.youtube.com/watch?v=PjqsYzBrP-M )
mnordgren skrev:Kanske kan ses som en nödvändig historielektion för alla WoW-fans därute som inte var med på den tiden Warcraft 2 kom ut
Hehe. Mmh, I can do that. Kunde inte spela Blizzard-spel förrän jag kom till högstadiet och fann en datasal. Då var det mest Starcraft. Nåväl.
Mario Kart: Rainbow Road
- earlydayminer
Allanna skrev:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZWuNf4gxwuM[/youtube]
Hur njutbart som helst. Älskade spelet redan innan jag kommit igenom introt, tack vare det här stycket.
Det är därför jag ser fram emot Skyrim (som jag inte hittar en teaser på som inte inleds med reklam, IGN har en om ni orkar med den inledande reklamen: http://www.youtube.com/watch?v=PjqsYzBrP-M )
Ser väldigt mycket fram emot det också. Oblivion är det enda spelet jag tagit alla xbox achievment poäng på. Ett riktigt rpg med skön musik. Good memories.
Civ IVAllanna skrev:http://www.youtube.com/watch?v=IJiHDmyhE1A
Den här får jag ståpäls av. Grammybelönad, så jag är inte ensam om att älska den här.
- Mellanvärld
- Anslöt: 2010-11-28
FEEL THE POWER OF HANS ZIMMER (AND LORNE BALFE)!
Fan vad jag längtar till Crysis 2! Ååååååååååååååh!
- earlydayminer
Från Final fantasy IX:
(också känd som Successive Battles)
Mystery Sword/Sword of doubt
Loss of me/Rose of May
Hunter's chance
Cid's theme
Jesters of the Moon
Gizamaluke's Grotto
Feel my Blade
Theme of the Tantalus