Komikern Lasse Eriksson död vid 61 års ålder
11 inlägg
• Sida 1 av 1
Komikern Lasse Eriksson död vid 61 års ålder
http://www.google.se/search?sourceid=ch ... n+d%C3%B6d
Lasse Eriksson (till höger) i Snacka om Nyheter:
Han skrev även böcker, bland annat denna som handlar om nutidens stress:
Lasse Eriksson (till höger) i Snacka om Nyheter:
Han skrev även böcker, bland annat denna som handlar om nutidens stress:
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
komikern lasse eriksson död vid 61 års ålder
Tråkigt mycket tråkigt.
Lasses humanitära gärning avslutad mitt i livet.
Tack för allt att du delade med dig av, din värmande filosofi,att med humor,
få i gång våra tröga hjärnor till eftertänksamhet före...
Tack.
Vila i frid Lasse
Mvh segdeg
Lasses humanitära gärning avslutad mitt i livet.
Tack för allt att du delade med dig av, din värmande filosofi,att med humor,
få i gång våra tröga hjärnor till eftertänksamhet före...
Tack.
Vila i frid Lasse
Mvh segdeg
Var det inte Lasse som talade om tidsluckor ( eller vad man ska säga ) där ett tag? Hursomhelst, om det var han så menade han på, att dagens maskinsamhälle gör att man ibland tvingas stanna upp och bli overksam.
Han nämnde bl.a. tvättmaskinen som en sådan tidslucka. Alltså när tvättningen slutar, så tar det ju ett tag innan luckan går att öppna, och under denna tid menade han blir man stående liksom fastfrusen.
Han nämnde bl.a. tvättmaskinen som en sådan tidslucka. Alltså när tvättningen slutar, så tar det ju ett tag innan luckan går att öppna, och under denna tid menade han blir man stående liksom fastfrusen.
- internettt
- Anslöt: 2010-12-12
Hoppas han är glad över att han fick dö på scenen.
Jag kommer ihåg när jag gick i ettan (i mitten av 80-talet) och Lasse kom till vår skola och spelade teater. Sedan blev min kompis Mimsan och jag intervjuade för en tidning. "Övaren var en jättebra pjäs!" står det att vi tyckte.
Jag minns att Stellan Sundahl (och jag med för den delen) skrattade så han grät när Lasse gjorde en pratbubbla till en bild i Snacka om Nyheter. Det var en bild på en tomte med ett väldigt konstig, bubbligt skägg. Lasse hittade på att tomten sade: "Hjälp! Hjälp! Det kommer schampo ur näsan!"
Jag kommer ihåg när jag gick i ettan (i mitten av 80-talet) och Lasse kom till vår skola och spelade teater. Sedan blev min kompis Mimsan och jag intervjuade för en tidning. "Övaren var en jättebra pjäs!" står det att vi tyckte.
Jag minns att Stellan Sundahl (och jag med för den delen) skrattade så han grät när Lasse gjorde en pratbubbla till en bild i Snacka om Nyheter. Det var en bild på en tomte med ett väldigt konstig, bubbligt skägg. Lasse hittade på att tomten sade: "Hjälp! Hjälp! Det kommer schampo ur näsan!"