Externa hårddiskar + nätlagring

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Matea » 2011-03-03 13:55:34

Miche skrev:
Matea skrev:Det beror ofta på att disken inte får nog med ström genom sin USB, så börja inte gråta över att disken alt, datorn är trasig utan byt USB port helt enkelt till ev av dom inbyggda som sitter på moderkortet bak till/skaffa en grenad USB-kabel och koppla disken till 2 USB portar om ni sitter på en laptop så ska ni se att världen blir fin;)

Kan tänka mig att det skiljer sig åt om man har en extern USB-port med eller utan egen strömförsörjning. En med måste väl i alla lägen vara bättre.

Matea skrev:[...] den jag använder mig av heter: DropBox [...]

Jag använder redan DropBox både för backuper av några specifika filer, delning mellan några datorer och har gjort två olika webbsidor där, en för att dela ut dokument till min advokat (han kunde hämta all dokumentation i PDF-format där från en webbsida jag enkelt uppdaterade hemifrån) dels till min mamma som behöver komma åt några länkar enkelt.

Kul att du hittat hit till forumet Matea, du har kommit med en hel del matnyttiga tips på dina första inlägg.

Tack :oops:
Senast redigerad av Matea 2011-05-04 14:11:33, redigerad totalt 1 gång.
Matea

Anslöt: 2011-03-03

Inläggav barracuber » 2011-03-03 13:59:23

Kör också Dropbox. Även som androidapp.

Det är dock inte ofta jag behöver dela filer med folk. Men de gånger det händer är det perfekt. Ofta är dock folk så otåliga att de bara säger "Äh, jag orkar inte lära mig ett till program, kan vi inte bara maila filerna?" Jo, tänker jag, så länge det är små filer är det väl ok. Men sen då? :roll: Hatar dessutom att ha filer i mailen, tycker Dropbox är tusen gånger bättre.

Här är några extra tips: <a target="_blank" href="http://www.makeuseof.com/tag/5-applications-dropbox/">5 Cool Apps That Make Dropbox Even More Useful</a>

En smart grej med Dropbox är att man kan ladda upp till den utan att ha ett konto. Man bara delar ut en public länk som pekar direkt på den publika katalogen.

Ett alternativ till dropbox är förresten Sugarsync. Har någon testat den?

Dropbox-spåret borde nog avdelas till egen tråd....
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 14:11:33, redigerad totalt 1 gång.
barracuber

Anslöt: 2007-02-11

Inläggav barracuber » 2011-03-14 4:37:26

barracuber skrev:Ett alternativ till dropbox är förresten Sugarsync. Har någon testat den?

idg.se: Här är alternativen som krossar Dropbox

barracuber skrev:Dropbox-spåret borde nog avdelas till egen tråd....

Breddade tråden istället genom att lägga till '+ nätlagring' i rubriken.
barracuber

Anslöt: 2007-02-11

Återgå till IT-forum

Logga in