Djur: terapeutiskt verktyg
5 inlägg
• Sida 1 av 1
Djur: terapeutiskt verktyg
Hur många av er tycker att husdjur fungerar som terapeutiska verktyg?
Jag älskar djur (framför allt katter) och tycker att det är som världens bästa terapi att ligga med min katt på magen och mysa.
Jag älskar djur (framför allt katter) och tycker att det är som världens bästa terapi att ligga med min katt på magen och mysa.
Re: Djur: terapeutiskt verktyg
Läslus skrev:Hur många av er tycker att husdjur fungerar som terapeutiska verktyg?
Jag tycker det.
Läslus skrev:Jag älskar djur (framför allt katter) och tycker att det är som världens bästa terapi att ligga med min katt på magen och mysa.
+1
Terapeutisk vettefan, kan vara påfrestande när de springer runt då jag försöker sova. Fast de kan fungera bra som bolltäcke. Hade fyra, fem stycken som låg på/precis bredvid mig när jag vaknade i morse. Kan inte inbilla mig hur det hade varit utan dem och psykologer har jag sluppit så jag ska inte uttala mig för mycket.
Djur är bäst! Jag tycker att djupt deprimerade personer skulle ordineras djurterapi (om de inte var allergiska, förstås). En timmes gos med katterna Murre och Findus, en långpromenad med hunden Figge, en ridtur på hästen Pronto eller lite lagårdsmys med kor, grisar och höns. Vips mår man bättre!
På våren skulle man kunna få en ko-ordination och åka på kosläpp.
På våren skulle man kunna få en ko-ordination och åka på kosläpp.
Återgå till Intressanta intressen