Hjälp mig med min uppsats

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Hjälp mig med min uppsats

Inläggav Devon » 2011-02-25 1:48:46

Hej.

För er som inte känner mig, så heter jag Carina, är 30 år och studerar "Autism, aspergers, damp och adhd ur ett pedagogiskt perspektiv, 15 hp" på Umeå Universitet den här terminen. Kursen är väldigt intressant och jag ser fram emot att arbeta som eventuellt specialpedagog i framtiden. Jag läser även av personliga skäl, så jag har ett varmt hjärta angående detta, speciellt aspergers syndrom.

Nu är det så att vi skall, till i maj, skriva en uppsats på ett par sidor om i stort sett vad som helst, i vilken form som helst, och jag tänker mig såhär:

Jag vill göra en informationsfolder på mellan 7 till 10 sidor som vänder sig till förskolelärare, lärare på låg- mellan- och högstadiet, samt till barn och ungdom i skolor runt om i landet.
Min tanke är en ett lättillgängligt material som drar ögonen till sig (därför tänker jag göra den estetiskt tilltalande, inte bara massa text), är lättläst och intressant.
Varje vänstersida skall vara utvalda svar på mina frågor om aspergers. Detta kommer göra att personen som läser foldern automatiskt orkar läsa högersidan, som kommer att vara själva faktadelen om det utvalda ämnet angående aspergers syndrom.

HÄR KOMMER NI IN:
Frågorna på vänstersidan i foldern kommer vara sådana som jag skriver till er! Jag har redan fjorton person som är med i detta projekt, folk här från sajten, men jag vill säga att fler är välkomna, nu när ni förstår vad den här tråden är till för.

VIKTIGT är att ni skriver privat till mig om ni vill finnas med i foldern, annars kommer jag inte att använda mig av era ord. Vill ni vara med, skriv privat till mig, och säg om ni vill stå med med erat riktiga förnamn, eller ge mig ett påhittat. Förnamn räcker.

Inom kort kommer första frågan upp här.
Allt eftersom kommer jag att fylla på med fler frågor. Då önskar jag att ni skriver vilken fråga ni svarar på, så det går att hålla reda på allas ord.

TACK.
Devon
 
Inlägg: 78
Anslöt: 2011-02-07

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in