Fonetik - Helt omöjligt!!!
4 inlägg
• Sida 1 av 1
Fonetik - Helt omöjligt!!!
Det är nämligen så att jag studerar språk på universitetet och i kursen ingår några hp fonetik.
Problemet är att jag helt enkelt inte klarar det! Jag förstår ingenting! Inom grammatiken är jag däremot jättebra, jag kan i princip allt utantill! Och på gymnasiet hade jag nästan alla MVG, så jag förstår inte varför jag är så fruktansvärt dålig på fonetik.
Jag antar att fonetiken är svår eftersom man måste förstå bilder och ljud och det räcker inte att läsa sig till all information.
Är det någon annan som har problem med fonetik? Jag förstår inte hur jag ska klara detta
Kram Whitney
Problemet är att jag helt enkelt inte klarar det! Jag förstår ingenting! Inom grammatiken är jag däremot jättebra, jag kan i princip allt utantill! Och på gymnasiet hade jag nästan alla MVG, så jag förstår inte varför jag är så fruktansvärt dålig på fonetik.
Jag antar att fonetiken är svår eftersom man måste förstå bilder och ljud och det räcker inte att läsa sig till all information.
Är det någon annan som har problem med fonetik? Jag förstår inte hur jag ska klara detta
Kram Whitney
Jag hade ett litet helsike med fonetiken också, men så var vår huvudlärare i det som galen i grafer, diagram, uträkningar osv. När jag fick transkribera osv så gick det bra, men annars, ojojoj. Trodde flera gånger jag gått till fel sal när vi hade lektion, kändes mer som att ha hamnat på KTH.
Fonetiktentan är det värsta tenta-minne jag har och jag fick tenta om flera gånger. När jag till slut fick G (jag brukade få VG på det mesta) så gjorde jag en tårta med ett stort G på! Lycka till!
Fonetiktentan är det värsta tenta-minne jag har och jag fick tenta om flera gånger. När jag till slut fick G (jag brukade få VG på det mesta) så gjorde jag en tårta med ett stort G på! Lycka till!
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
Är det fonetik i allmänhet eller inriktat mot ett specifikt språk? Transkribering är ganska lätt om man övar lite, men specifika dialekter och deras inre logik kan vara krånglig, för att inte tala om talproduktion. Om det är något specifikt kan du ju alltid fråga i språkspalten eller varför inte här? Nu har du ju 3 pers som också läst fonetik i tråden.
- Angelic Fruitcake
- Anslöt: 2010-05-21
Återgå till Att leva som Aspergare