Jaha, nu sitter man och bloggar också...

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Jaha, nu sitter man och bloggar också...

Inläggav Hirnsäge » 2011-02-24 1:54:42

Om det kan vara av intresse. Bara en introduktion och ett inlägg än så länge, men mer är på väg. :)

Den kom till efter mitt arga brev till asperger-frun, för er som läste det i Devons tråd.

http://theoriesofmymind.blogspot.com/
Hirnsäge

Anslöt: 2010-11-01

Inläggav Zombie » 2011-02-24 1:55:55

Fyndigt namn, kan jag säga på en gång!

Blir säkert intressant.
Zombie

Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Zombie » 2011-02-24 2:32:49

... och det är det redan. Brännande angeläget och väl skrivet om. Kan inte få för stor spridning.

Sedan kommer väl inte så många att i brådrasket fatta innebörden av en världen-i-en-vattendroppe-mening som
theoriesofmymind skrev:I am a pretty good actor – I never had a choice.

Man får lära folk långsamt hur livet är när den man är som människa inte anses okej. I den takt de oskuldsfulla stackarna kan ta in det...

Tycker bara det är synd att en massa svenska nätskribenter tvunget ska skriva på engelska. Ja, jag kan de praktiska argumenten, men hävdar fortfarande att det finns fler som är giltiga. Nåja, måste inte diskuteras just här. Språknörden behövde vädras.
Zombie

Inläggav Hirnsäge » 2011-02-24 12:58:10

Tack! Håller med dig om den formuleringen, ska uppdatera inlägget med en utveckling av vad jag menar.
Hirnsäge

Inläggav Zombie » 2011-02-24 13:46:28

Hm, vet inte om du missförstod mig bara... det var menat som beröm det med, inte kritik. Jag föreställer mig att ett så stort ämne kan behöva både ett och kanske flera egna inlägg.

... eller också missförstår jag dig nu, du kan ju ha vilken som helst utmärkt plan som inte jag vet om. ;)
Zombie

Inläggav weasley » 2011-02-24 15:18:35

På engelska?

Jag hoppas du kommer att blanda språken. Det finns en marknad även för svenska bloggare om detta ämne! Dessutom; vill du visa FörståSejPåarna vad det innebär att ha AS som inte syns är det bäst att skriva på svenska, annars ids de inte läsa. Stackarna har ju inte så mkt språkkunskaper då de inte har förmågan att gräva ner sej i språks finurliga finesser pss som du eller Zombie eller HGJ.
weasley

Anslöt: 2007-04-18

Inläggav Hirnsäge » 2011-02-24 16:12:29

Zombie: Haha, jag både förstod och missförstod, tror jag. :)
"världen-i-en-vattendroppe-mening" förstod jag, men hängde inte med på riktigt hur du menade med resten så jag utvecklade det. Förhoppningsvis blev det inte kaka-på-kaka men det hängde i alla fall ihop med resten. Annars är det du säger just det som är tanken, alltså att post för post måla upp en bild av hur komplext det är.

Weasley: Ja, åtminstone är det den ursprungliga idén. Blir större spridning om inte annat, plus att det till en början var tänkt att vara riktat till de gnälliga amerikanska hemmafruarna. Men jag ska fundera på att blanda språken, och kanske ha en separat sida med svenska texter!
Hirnsäge

Inläggav Zombie » 2011-02-24 16:25:03

Ja, med resten menade jag väl ungefär att det nog var bäst att ta det i flera inlägg. Jag har en poetisk ådra, så världen-i-en-vattendroppe-meningar är jag rädd om! ;) Men nu ser jag ju att det fick plats en utveckling som jag föreställer mig gör det hela bra mycket åskådligare för den som inte redan vet.

... och så är jag glad att weasley var mindre timid än jag om språket, och att få läsa att svenska texter kanske är på gång. :)
Zombie

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in