[Delad tråd:] Vilka slags aspies vill man träffa?
24 inlägg
• Sida 1 av 1
Alien
Diskussionen är avknoppad från denna tråd: vadstena-21-23-6-2011-nationell-aspergertraff-t19029.html
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Diskussionen är avknoppad från denna tråd: vadstena-21-23-6-2011-nationell-aspergertraff-t19029.html
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Kristofer skrev:torATandet skrev:Mogna intressanta aspergare, siktar vi på.
Gärna många som arbetar.
Vilka människor anser du vara intressanta? Varför är de som arbetar eftersökta?
Det är inte alla som arbetar som är eftersökta på andets läger. Inte heller alla med högre utbildning. De måste ha några andra drag oxå som vi inte behöver nämna här.
rdos skrev:De måste ha några andra drag oxå som vi inte behöver nämna här.
Du menar en viss fallenhet för rövslickeri (på givande eller mottagande sida)? Eller kanske allmänt Jesus-komplex?
Dagobert skrev:Jag ska nog ha en nationell aspergerträff för mig själv istället.
Själv börjar jag mer att föredra icke-nationella sociala aktiviteter med mycket odiagnosticerade aspergare och udda, intressanta människor över sådana som organiseras av diagnosticerade aspergare. Sedan kan man leta upp dessa på facebook och lägga till dem som vänner där oxå. Klart mer givande, tror jag.
Re: Vadstena 22-24/6 2011: Nationell aspergerträff
nallen skrev:rdos skrev:De måste ha några andra drag oxå som vi inte behöver nämna här.
Du menar en viss fallenhet för rövslickeri (på givande eller mottagande sida)? Eller kanske allmänt Jesus-komplex?
Typ. Som icke-auktoritets bejakande individ så hör man inte hemma på Tors träffar. Vilket ju exkluderar ganska många. För mig ser det mer ut som något arrangerat av personal på något boende än något jag gillar.
Allra mest lustigt är när individen ifråga gillar kundvagnsspaning bättre än autismforskning, men det har nog sin naturliga förklaring när individen i fråga lierat sig med neuropsykiatrin.