Undersökning - stökiga konditorier.
13 inlägg
• Sida 1 av 1
Undersökning - stökiga konditorier.
http://www.dn.se/sthlm/va-ah-vi-far-prata-sen
Det är alltså inte alls bara jag som ogillar de flesta minimalistiska konditorier...
Det är alltså inte alls bara jag som ogillar de flesta minimalistiska konditorier...
Trädgård, jo, det har man ju. Särskilt som fattig.
Ja, det är ju trevligt att få bekräftelse på att det inte är man själv som är galen. Hade varit ännu trevligare att inte få den tio år efter att orken har tagit slut. Var likadant för några år sedan, då det ett kort tag talades om hur många som behövde/skulle ha behövt öronproppar där det spelades musik. (Har aldrig hört att det ska ha haft någon verkan på ljudvolymerna?)
Ja, det är ju trevligt att få bekräftelse på att det inte är man själv som är galen. Hade varit ännu trevligare att inte få den tio år efter att orken har tagit slut. Var likadant för några år sedan, då det ett kort tag talades om hur många som behövde/skulle ha behövt öronproppar där det spelades musik. (Har aldrig hört att det ska ha haft någon verkan på ljudvolymerna?)
Var ute häromdagen för första gången på ett bra tag och vart vi än gick (ett antal kaféer vid Hornstull) var det dels fullt så vi var tvungna att gå därifrån därför men också öronbedövande högt ljud. Dels prat, dels musik, dels slammer. Ohyggligt. När vi var färdigfikade på det ställe där vi fick plats ringde det i öronen. Trist, för jag älskar att fika ute.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
alfapetsmamma skrev:Var ute häromdagen för första gången på ett bra tag och vart vi än gick (ett antal kaféer vid Hornstull) var det dels fullt så vi var tvungna att gå därifrån därför men också öronbedövande högt ljud. Dels prat, dels musik, dels slammer. Ohyggligt.
Nu var det länge sedan jag var på ett fik i de trakterna, men mitt favoritfik var ett snett emot McDonalds på Hornsgatan i närheten av Zinkensdamms T-banestation, det såg lite tråkigt ut, men hade goda bakverk och en rätt gammaldags stämning.
Undrar om det finns kvar och om det fortfarande i så fall är lika bra...
Miche skrev:alfapetsmamma skrev:Var ute häromdagen för första gången på ett bra tag och vart vi än gick (ett antal kaféer vid Hornstull) var det dels fullt så vi var tvungna att gå därifrån därför men också öronbedövande högt ljud. Dels prat, dels musik, dels slammer. Ohyggligt.
Nu var det länge sedan jag var på ett fik i de trakterna, men mitt favoritfik var ett snett emot McDonalds på Hornsgatan i närheten av Zinkensdamms T-banestation, det såg lite tråkigt ut, men hade goda bakverk och en rätt gammaldags stämning.
Undrar om det finns kvar och om det fortfarande i så fall är lika bra...
Giffi? Det låter som det. Bredvid en biljard? Jag gillar såna sunk-fik, förutom att de brukar ha Delicato-grejer. Tydligen inte de här då.
- alfapetsmamma
Miche skrev:Jag tror det var en granne till Giffi och de hade inte Delicato-grejer på den tiden...
Sprang faktiskt på Rickard Wolff där en gång...
Har glömt vad det heter men tror jag vet vilket du menar. I flera våningar? Rickard Wolff? Ska vi starta en Jag mötte Lassie-tråd?
- alfapetsmamma
alfapetsmamma skrev:Miche skrev:Jag tror det var en granne till Giffi och de hade inte Delicato-grejer på den tiden...
Har glömt vad det heter men tror jag vet vilket du menar. I flera våningar?
Nej, det var ett rum åt höger från disken (sett från gatan) där man satt och fikade och så fanns det en dörr mot en bakgård...
alfapetsmamma skrev:Miche skrev:Sprang faktiskt på Rickard Wolff där en gång...
Rickard Wolff? Ska vi starta en Jag mötte Lassie-tråd?
Finns redan
Miche skrev:alfapetsmamma skrev:Miche skrev:Jag tror det var en granne till Giffi och de hade inte Delicato-grejer på den tiden...
Har glömt vad det heter men tror jag vet vilket du menar. I flera våningar?
Nej, det var ett rum åt höger från disken (sett från gatan) där man satt och fikade och så fanns det en dörr mot en bakgård...
Jupp. Jag blandar ihop Giffi- där jag tror de har övervåning- och ditt ställe vars namn jag tappat bort, retligt nog. Nu kommer jag tänka på det hela kvällen...
- alfapetsmamma