Specialintressen med både ADHD och AS?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Flia » 2011-02-10 19:37:44

Sam skrev:
Flia skrev:Och mitt kunnande om språk är också nedtaget av ADHD'n.
Så fort någon börjar teoretisera kring kasus, ackusativ och sånt så loggar Flia ut och tappar intresset.

+1

Så skönt att känna att man inte är ensam, ens på det här området.
Ibland känner jag mig som aspie wannabee när jag inte kan grotta ner i saker som jag verkligen är intresserad av.
Flia

Anslöt: 2008-11-28

Inläggav Sam » 2011-02-10 20:06:50

AS och ADHD är två diagnoser dom går in varandra , men även skiljer sig åt och därför slås om "utrymmet". Så det är ganska naturligt att man inte blir en "helylle variant" av någon av diagnoserna :wink:
Sam

Anslöt: 2007-04-07

Inläggav Flia » 2011-02-11 1:39:14

Suck. Man får inte ens vara bra på att vara dålig :roll:
Ibland är man som två helt olika människor.
När hypern sätter in och impulskontrollen är noll skulle man kunna tro att man skulle hänge sig åt sina intressen..... men nähädå.... Då går AS:en och gömmer sig i ett hörn. I rättvisans namn borde ju ADHD'n hålla käft när specialintressena tar upp ens medvetande.
Ingen rättvisa :evil:
Flia

Inläggav Dopaminjakt » 2011-02-17 12:36:02

Nu är jag inte diagnostiserad med aspergers, men det finns tydligen mycket som tyder på att jag har det verkar det som. ADHD har jag dock diagnos på. Och jag känner VERKLIGEN igen det där.

Det är så extremt, extremt frustrerande. Jag är också extremt petig och om jag vill göra något så ska det var totalt fullständigt och korrekt och allt ska klicka, men har inte energi eller förmåga att utföra saker som jag vill och det har verkligen fått mig att lida något extremt. Jag har blivit så knäpp på det att jag dragit ut i skogen och slagit på träd i timmar. Eller bara långsamt förstört mitt liv genom att t.ex dricka sprit och annat dumt pga. frustrationen. Så var det iallafall innan jag innan jag började medicinera med metamina, vilket hjälper något otroligt. Plötsligt kunde jag göra det jag ville, som jag ville! Det har nog räddat mitt liv. Jag vet inte vad jag skulle göra annars....

Är du inte medicinerad alls? För det kan hjälpa dig med just det här.
Dopaminjakt
Ny medlem

Anslöt: 2011-02-16

Inläggav Flia » 2011-02-17 15:07:28

Dopaminjakt skrev:Nu är jag inte diagnostiserad med aspergers, men det finns tydligen mycket som tyder på att jag har det verkar det som. ADHD har jag dock diagnos på. Och jag känner VERKLIGEN igen det där.

Det är så extremt, extremt frustrerande. Jag är också extremt petig och om jag vill göra något så ska det var totalt fullständigt och korrekt och allt ska klicka, men har inte energi eller förmåga att utföra saker som jag vill och det har verkligen fått mig att lida något extremt. Jag har blivit så knäpp på det att jag dragit ut i skogen och slagit på träd i timmar. Eller bara långsamt förstört mitt liv genom att t.ex dricka sprit och annat dumt pga. frustrationen. Så var det iallafall innan jag innan jag började medicinera med metamina, vilket hjälper något otroligt. Plötsligt kunde jag göra det jag ville, som jag ville! Det har nog räddat mitt liv. Jag vet inte vad jag skulle göra annars....

Är du inte medicinerad alls? För det kan hjälpa dig med just det här.

Väntar på att virriga byråkrater ska komma på vem som ska följa upp mig innan jag får metamina... Eller så får jag vänta tills jag klättrat i kön till Ola Lundin (som ska göra min AS-utredning).
Men vad skönt om det skulle funka...... jäklar vad jag ska nörda :lol:
Flia

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in