Ta första steget på Alla hjärtans dag

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Devon » 2011-02-15 23:34:53

jorand skrev:Om det låser sig när du ska prata med henne om vad du känner så kanske du kan skriva om det istället. Skicka ett brev eller lämna ett kort, där du också förklarar att du har svårt att förmå dig själv att prata om det?
ja det tycker jag också att du ska. Jag skulle bli glad över sånt.
Devon
 
Inlägg: 78
Anslöt: 2011-02-07

Inläggav nano » 2011-02-16 3:01:52

Vet inte om det är en bra ide men skriva ett brev du skulle kunna ge henne i handen när det råkar kännas bra, då blir det inte att du måste prestera på samma sätt.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav earlydayminer » 2011-02-16 3:29:38

Håller med de tre förgående skribenterna, ge det ett försök. Om du nu inte lyckas med det, vilket jag hoppas du gör, så vänta en stund och låt nervositeten avta. Ta det i din takt, och kom ihåg att vi enbart delar med oss av vad vi tror eller vet är effektiva (och självfallet mindre effektiva) förslag. När det väl gäller så är det du som bestämmer hur du ska gå till väga, men det vet du redan om. Jag vill bara att du inte ska känna någon press från oss andra skribenter. Jag önskar dig all lycka till, håll oss uppdaterade om du orkar och vill.

Swing away!
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Inläggav Marabou » 2011-02-16 14:09:56

Tack snälla för att ni peppar mig så :-)164 Det känns lite lättare när jag slipper bära alla feghetskänslorna helt ensam. Jag ska nog ta och skriva ett brev till henne, det var en jättebra idé :) Dessutom ska jag ta upp det här under utredningen (första besöket är nu på tisdag) så att jag möjligen kan få en klarhet i varför jag är så rädd för närhet, varför jag undviker något som jag så gärna vill åt...
Marabou
Har också skrivit som Vampire.
 
Inlägg: 403
Anslöt: 2010-06-28
Ort: Stockholm

Inläggav Banzai » 2011-02-16 15:36:22

Marabou skrev: Dessutom ska jag ta upp det här under utredningen (första besöket är nu på tisdag) så att jag möjligen kan få en klarhet i varför jag är så rädd för närhet, varför jag undviker något som jag så gärna vill åt...

Rädsla för det okända och det nya? Rädsla för att bli avvisad?
Banzai
 
Inlägg: 2951
Anslöt: 2010-07-21

Inläggav Marabou » 2011-02-16 17:02:55

Banzai skrev:
Marabou skrev: Dessutom ska jag ta upp det här under utredningen (första besöket är nu på tisdag) så att jag möjligen kan få en klarhet i varför jag är så rädd för närhet, varför jag undviker något som jag så gärna vill åt...

Rädsla för det okända och det nya? Rädsla för att bli avvisad?


Rädd att bli avvisad är jag definitivt. Det finns nog ingenting jag är så rädd för. Varje gång jag hittills flirtat med någon har jag blivit avvisad och det rejält. Ju fler misslyckanden, desto räddare blir jag.
Marabou
Har också skrivit som Vampire.
 
Inlägg: 403
Anslöt: 2010-06-28
Ort: Stockholm

Inläggav nano » 2011-02-16 17:46:29

Ny ide, fråga om du får ge henne en stor kram :)
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav Marabou » 2011-02-16 18:48:11

nano skrev:Ny ide, fråga om du får ge henne en stor kram :)


Åh, där sa du något :D Jag har faktiskt en annan anledning att krama henne också, så det kan ju vara en början. Plus att jag behöver träna på att inte vara så stel i hennes sällskap och en kram kan ju vara början på den träningen :wink:
Marabou
Har också skrivit som Vampire.
 
Inlägg: 403
Anslöt: 2010-06-28
Ort: Stockholm

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in