Tisdag 15 feb Diskussionsgruppen Sthlm

Allt om Aspergerträffar

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Mats » 2011-02-16 1:03:44

KaosPrinsessa skrev:Jag hoppas inte att jag lät för otrevlig när jag pratade, tyckte själv att jag lät gnällig och elak/sur men det var jag inte, bara väldigt nervös (vilket stammandet kanske avslöjade :oops: *skäms*).

Jag är osäker på vem du var, men det var ingen där som jag uppfattade som gnällig eller elak/sur.

Sen är det helt OK att vara nervös. Jag tycker det är skönt med ett ställe där all inte är "perfekta" utan det är OK att vara lite udda.
Mats

Anslöt: 2007-04-09

Inläggav KaosPrinsessa » 2011-02-16 1:14:33

Mats skrev:
KaosPrinsessa skrev:Jag hoppas inte att jag lät för otrevlig när jag pratade, tyckte själv att jag lät gnällig och elak/sur men det var jag inte, bara väldigt nervös (vilket stammandet kanske avslöjade :oops: *skäms*).

Jag är osäker på vem du var, men det var ingen där som jag uppfattade som gnällig eller elak/sur.

Sen är det helt OK att vara nervös. Jag tycker det är skönt med ett ställe där all inte är "perfekta" utan det är OK att vara lite udda.

Tjejen som satt halvgömd i ena hörnet vid fönstrena med en svarthårig kille tätt bredvid. Snackade bla om att det inte alls var lätt att få hjälp bara för att man är en ung tjej.
KaosPrinsessa

Anslöt: 2010-10-10

Inläggav Danne » 2011-02-16 1:20:14

Ahhh... Ännu en träff avklarad, och den gick väl rätt bra iaf. Och jag vräkte i mig käk & glass på Vasa's efteråt och trivdes i det goda sällskapet. 31 pers blev det totalt, precis som förra gången, men vi fick plats allihop.

KaosPrinsessa: Gissar att det var du borta i hörnet vid fönstret. Nädå, jag blev så glad att du/ni vågade prata och tyckte inte alls någon lät otrevlig öht.

Edit: Gissade rätt alltså. 8)

Tack alla för att ni kom, det är ni som gör diskussionsgruppen till vad den är. Syns nästa gång, om en månad (15'e mars).
Danne

Anslöt: 2009-07-28

Inläggav KaosPrinsessa » 2011-02-16 1:25:55

Vad bra ^^ *något lättad* Är väll mest jag som inbillar mig massa saker som vanligt. Skäms fortfarande över stammandet trots att det var mycket mindre än vanligt i sånna där sammanhang. Pojkvännen var bara med som stöd, fast han gillade det och utbrast "De är ju som jag!". Han utbildar sig för övrigt till lastbilschaufför så fordonsprat får jag höra vare sig jag vill det eller ej, fast mest är det roligt att höra honom så entusiastisk, han får ju höra japansk kultur tills öronen ramlar av.

Hoppas bara inte någon tog illa upp vid att jag inte har nån autismdiagnos fastställd och ändå kom dit.
KaosPrinsessa

Inläggav Miche » 2011-02-16 1:29:54

KaosPrinsessa skrev:Hoppas bara inte någon tog illa upp vid att jag inte har nån autismdiagnos fastställd och ändå kom dit.

Jag kan inte inse varför någon skulle ta illa upp över det?

Själv satt jag i motsatta hörnet (det var jag som kom samtidigt som ni två)!

Vore kul om fler kunde berätta här vilka ni var på mötet!
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav nano » 2011-02-16 2:40:37

KP jag märkte inte att någon stammade.
Och inte alla har någon fastställd diagnos, jag hade inte det under första året när jag var på diskussionsgrupperna och det finns många fler, tror att 30-40% saknar formell diagnos av de som var på plats under kvällen.
nano

Anslöt: 2008-06-20

Inläggav Sam » 2011-02-16 10:13:44

Kul att du vågade och kom :D
Sam

Anslöt: 2007-04-07

Inläggav AAA » 2011-02-16 22:02:33

Sam skrev:

Kul att du vågade och kom :D

Härligt - plötsligt hände det! Mod är att göra saker fast man är rädd, du är alltså modig :-)
AAA

Anslöt: 2009-05-23

Inläggav KaosPrinsessa » 2011-02-16 23:24:30

nano: Bra det ^^

Sam: Tack

AAA: Hehe känner mig inte så modig :/

Hehe det roliga var att jag försvann där ett tag. När Danne nämnde jorden runt resa så började jag resa på en gång. Jag skulle föresten också valt att bo hos familjer bara för att lära mig hur det funkar och så där, men så gillar jag ju sånt där... kultur och hur människor beter sig och så.
KaosPrinsessa

Återgå till Träffar

Logga in