Vackra människor har autism
32 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Vackra människor har autism
Whitney skrev: Blek som snö, stora blå ögon
Precis som jag då
Jag tycker för övrigt aspergare och autister har något väldigt äkta och charmigt över sig..
- NoteToSelf
- Anslöt: 2010-09-22
Jag har inte läst det själv, men min mamma har sagt det. Jag har en autistisk kusin (kille) som ser väldigt bra ut...synd att han aldrig lär bli någon tjejtjusare...
Jag var rätt söt i tonåren, men sedan blev jag bara blekfet, finnig och gleshårig. I dag tycker jag att jag ser ut som en strålskadad Svullo. Mitt hår är nästan extremt ljust och har en gång i tiden varit väldigt vackert, men p.g.a. medicinering förstördes det. Det är en av mina stora sorger; det finns kort från tonåren där jag ser ut som en liten kerub.
På klassfotot från nian sitter eller står alla och ser glatt in i kameran, utom en tjej med ljusblonda lockar, silverkors om halsen och Cure-tröja, som tycks vara någon annanstans och ler hemlighetsfullt. Det är jag.
Det Ackvelina skriver tycker jag låter väldigt logiskt. Sedan var det ju också tidigare "fint" att vara smal och blek, vilket säkert många autistiska barn var. Det ansågs ju t.o.m. vackert att ha lungtuberkulos, eftersom det gör att man blir blek och avtärd.
Jag var rätt söt i tonåren, men sedan blev jag bara blekfet, finnig och gleshårig. I dag tycker jag att jag ser ut som en strålskadad Svullo. Mitt hår är nästan extremt ljust och har en gång i tiden varit väldigt vackert, men p.g.a. medicinering förstördes det. Det är en av mina stora sorger; det finns kort från tonåren där jag ser ut som en liten kerub.
På klassfotot från nian sitter eller står alla och ser glatt in i kameran, utom en tjej med ljusblonda lockar, silverkors om halsen och Cure-tröja, som tycks vara någon annanstans och ler hemlighetsfullt. Det är jag.
Det Ackvelina skriver tycker jag låter väldigt logiskt. Sedan var det ju också tidigare "fint" att vara smal och blek, vilket säkert många autistiska barn var. Det ansågs ju t.o.m. vackert att ha lungtuberkulos, eftersom det gör att man blir blek och avtärd.
Om du vill undersöka saken lite närmare kan du ju titta i bildtrådarna här på forumet. Eller göra en IRL-studie och dyka upp på en Aspergerträff.
Jag gillar också Heather Kuzmich. Fan vad jag kände igen mig i hur utanför hon var i början. Här är hon ostylad och med aspig blick (i alla fall i mitt tycke).
Jag gillar också Heather Kuzmich. Fan vad jag kände igen mig i hur utanför hon var i början. Här är hon ostylad och med aspig blick (i alla fall i mitt tycke).
- Angelic Fruitcake
- Anslöt: 2010-05-21
Jag är inte, och har aldrig varit, vacker någonstans. Inte heller har jag någonsin sett yngre ut än vad jag är. Däremot förutsatte folk ofta, från det att jag nådde 15 års ålder, att jag var närmare 20 och jag passerade som myndig på de flesta ställen. Om jag ser äldre ut än vad jag är idag vet jag inte då jag själv har svårt att se ålder.
Återgå till Att leva som Aspergare