Är Fredrik i ''Bonde söker fru'' aspig?
81 inlägg
• Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Ja det verkar som att fredrik är mer intresserad av sofie som den söta brunetten heter,än av lena.
Jag tror att han har större chans att få ett förhällande med lena i längden,så han gör nog ett misstag om han väljer sofie.
Jag tror att han skall välja nu på onsdag.
Jag tror att han har större chans att få ett förhällande med lena i längden,så han gör nog ett misstag om han väljer sofie.
Jag tror att han skall välja nu på onsdag.
Senast redigerad av tvilling99 2011-05-04 10:53:03, redigerad totalt 1 gång.
- tvilling99
- Anslöt: 2007-05-07
Jag har just läst en bok om Aspergers syndrom. Den heter NÖRDSYNDROMET. M a o, om någon ser ut som en nörd, typ Fredrik, så drar man slutsatsen att han har AS.
Försöker förlika mig med min nya stämpel NÖRD, och kan bara konstatera att det har stämt i min ungdom, väldigt väl. Suck!
Försöker förlika mig med min nya stämpel NÖRD, och kan bara konstatera att det har stämt i min ungdom, väldigt väl. Suck!
Senast redigerad av Debbido 2011-05-04 10:53:03, redigerad totalt 1 gång.
per_134 skrev:Fan va synd att ingen nämnt asperger för honom, då kanske han fått mer självinsikt och valt Lena istället.
Annars är det väl rätt vanligt att man dras till de utav motsatta könet, som ej är lik en själv? Skulle ju vart rätt praktist isf
2st nördar i en bondgård kanske är 1 för mycke
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 10:53:03, redigerad totalt 1 gång.
per_134 skrev:Nörd och asperger tycker jag inte direkt är synonyma begrepp. Är inte det mest en myt att folk skulle dras just till andras rena motsatser?
Jag har då aldrig dragits till någon som varit min motsats. Att ha vissa likheter ser jag som en förutsättning. Sedan kan man säkert vara motsatser på vissa andra punkter, bara folk är tillräckligt lika för att fungera i vardagslivet.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 10:53:03, redigerad totalt 1 gång.
per_134 skrev:Nörd och asperger tycker jag inte direkt är synonyma begrepp. Är inte det mest en myt att folk skulle dras just till andras rena motsatser?
Beror väl på om man tycker A.S diagnosen i sig är nördig, vilket vore rätt konstigt. Jag känner inte tillräckligt me A.S diagnotiserade för att ha en åsikt om saken eg. De få jag känner har specialintressen som gör att folk gärna förknippar de med det, sådant är väl nörd?
De me motpoler tror jag kan appliceras på många par.
men att det skulle vara spec, på något håll för just A.S folk förstår ja ej.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 10:53:03, redigerad totalt 1 gång.
Nu har jag inte sett programmet eller vet något om Fredrik och flickorna. Jag har iaf sett framsidan på en skvallertidning med bild på bonde-Fredrik och Lena. Rent ytligt så såg denna Lena inte speciellt attraktiv ut. (om hon har AS eller inte vet jag inte). Bondens resonemang vet jag iaf inget om.
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 10:53:03, redigerad totalt 1 gång.
Fredrik valde Sofia igår,jag tror inte det kommer att funka!
Det blir spännande att se i kväll hur det går på deras semester.
Hoppas att det inte blir något mellan dem,jag vill ha Sofia!!
Hon är så söt och verkar vara en go och mysig tjej.
Det blir spännande att se i kväll hur det går på deras semester.
Hoppas att det inte blir något mellan dem,jag vill ha Sofia!!
Hon är så söt och verkar vara en go och mysig tjej.
- tvilling99
tvilling99 skrev:Fredrik valde Sofia igår ... Hoppas att det inte blir något mellan dem
Det verkar som om du är bönhörd:
http://www.expressen.se/noje/1.966435/fredriks-nya-forsok
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 10:53:03, redigerad totalt 1 gång.
Nej,jag känner inte Sofia!
Jag skulle gärna lära känna henne!
Jo ,jag är 16 år äldre än henne om nu det spelar någon roll?
Jag skulle gärna lära känna henne!
Jo ,jag är 16 år äldre än henne om nu det spelar någon roll?
- tvilling99
Ja,det ser lovande ut,Mats!
För min skull alltså,synd om Frerik och Sofia,bara!
För min skull alltså,synd om Frerik och Sofia,bara!
- tvilling99
Då kan ju vi slåss om hennes gunst,Kristofer!
- tvilling99
Det var något nytt,att alla kvinnor fördrar långa killar.
- tvilling99
Hade jag varit er skulle jag slagits om Lena istället. Sofia är ju inget att ha. Hon är ju urtypisk NT.
Jag fattar inte hur Fredrikl kunde göra en sådan där tavla. Han visade ju Lena mer affektion än Sofia när han skulle välja. Det kanske var sådan där fullständig "black-out"?
Jag fattar inte hur Fredrikl kunde göra en sådan där tavla. Han visade ju Lena mer affektion än Sofia när han skulle välja. Det kanske var sådan där fullständig "black-out"?
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 10:53:05, redigerad totalt 2 gånger.
Kristofer skrev:rdos: hmm... han kanske inte alls tycker att det där med NT är så dumt. Varför skulle det per automatik vara det?
Tja, kanske för att spela teater ett helt liv inte är något vidare? Eller tivngas gå på shoppingturer, åka på sol & bad semester, festa i ett osv?
Fast om du gillar sådant är hon kanske ett bra val??
Senast redigerad av rdos 2011-05-04 10:53:05, redigerad totalt 1 gång.
tvilling99 skrev:Det var något nytt,att alla kvinnor fördrar långa killar.
Fler tjejjer gillar långa killar än korta killar, ja. Statistiskt sett funkar förhållanden där killen är ca 10 cm längre bäst. Undrar vem som kommer på idén att forska o något sådant? Hehe...
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 10:53:05, redigerad totalt 1 gång.
Om inte Fredrik och Leif GW Persson har Aspergers syndrom, då har inte heller jag det.
Jag har mycket mindre svårigheter och autistiska drag i sociala sammanhang än dom två. Det är bara det att Fredrik inte är så gammal ännu så att han utvecklat depression från alla misslyckade förhållanden, han har inte blivit så deprimerad så att han blivit sjukskriven och utredd och fått diagnosen. Och Leif GW Persson är så pass gammal att han aldrig blivit föremål för en utredning. Han (och kanske Fredrik också) har bara haft lyckan att komma in i det rätta sociala sammanhanget för en person med autistiska svårigheter/egenheter/skickligheter, där dom fått möjligheten att vara sig själva utan att bli alltför nedtryckt av majoritetens krav på hur man ska vara och betee sig, och då behövs ingen utredning med Asperger diagnos som följd, men Aspergare är dom båda två (eller egentligen autistiska personer).
Att vara bonde kan jag tänka mig är väldigt bra för en Asperger person, det mesta handlar om att på egen hand ta hand om en gård. Och förmodligen behövs inga sociala "färdigheter" i kontakten med myndigheter och företag. En bonde behöver nog för det mesta bara ha professionella kontakter, utan krav på personliga förhållanden och kotterier för att kunna utföra arbetet.
Det var någon tjej i "bonde söker fru" som bara var med för att synas i TV, var det kanske Sofia?
För jag tror nog att en sådan vacker tjej som Sofia egentligen inte var/är intresserad av Fredrik, det är i alla fall min erfarenhet av tjejer och förhållanden, Sofia är "för snygg" för honom. Men om hon verkligen var intresserad, så är det fantastiskt, då är hon en annorlunda och ovanlig tjej som inte dömer någon på en gång bara för att han är lite "nördig" eller "aspig" eller beteer sig konstigt, och då måste hon ha haft en väldigt annorlunda uppväxt och/eller uppfostran gissar jag.
Lena har nog också Aspergers syndrom, jag tror nog Fredrik gjorde ett misstag om han nu gillade henne.
Jag har mycket mindre svårigheter och autistiska drag i sociala sammanhang än dom två. Det är bara det att Fredrik inte är så gammal ännu så att han utvecklat depression från alla misslyckade förhållanden, han har inte blivit så deprimerad så att han blivit sjukskriven och utredd och fått diagnosen. Och Leif GW Persson är så pass gammal att han aldrig blivit föremål för en utredning. Han (och kanske Fredrik också) har bara haft lyckan att komma in i det rätta sociala sammanhanget för en person med autistiska svårigheter/egenheter/skickligheter, där dom fått möjligheten att vara sig själva utan att bli alltför nedtryckt av majoritetens krav på hur man ska vara och betee sig, och då behövs ingen utredning med Asperger diagnos som följd, men Aspergare är dom båda två (eller egentligen autistiska personer).
Att vara bonde kan jag tänka mig är väldigt bra för en Asperger person, det mesta handlar om att på egen hand ta hand om en gård. Och förmodligen behövs inga sociala "färdigheter" i kontakten med myndigheter och företag. En bonde behöver nog för det mesta bara ha professionella kontakter, utan krav på personliga förhållanden och kotterier för att kunna utföra arbetet.
Det var någon tjej i "bonde söker fru" som bara var med för att synas i TV, var det kanske Sofia?
För jag tror nog att en sådan vacker tjej som Sofia egentligen inte var/är intresserad av Fredrik, det är i alla fall min erfarenhet av tjejer och förhållanden, Sofia är "för snygg" för honom. Men om hon verkligen var intresserad, så är det fantastiskt, då är hon en annorlunda och ovanlig tjej som inte dömer någon på en gång bara för att han är lite "nördig" eller "aspig" eller beteer sig konstigt, och då måste hon ha haft en väldigt annorlunda uppväxt och/eller uppfostran gissar jag.
Lena har nog också Aspergers syndrom, jag tror nog Fredrik gjorde ett misstag om han nu gillade henne.
Senast redigerad av Jonny 2011-05-04 10:53:05, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor