Ta slag VS slå
5 inlägg
• Sida 1 av 1
Ta slag VS slå
Har funderat på det här en del. Själv har jag svårt att ta slag och kränkningar från andra. Dock så brukar jag inte kränka nadra i den mån själv(I min mening).
De slag jag syftar på är ofta s.k. glasögonslag.
T.ex. på tv-reklamen: "Jag vill ha en annan bil", d.v.s. en annan bil än min bil d.v.s. jag
Eller t.ex. från han som gav mig min Aspergerdiagnos, full med slag som "David har en funktionsförmåga som är avsevärt lägre än man kan förvänta sig".
Jag orkar inte ta med mer exempel här men jag äter praktiskt taget gitarrer till frukost.
De slag jag syftar på är ofta s.k. glasögonslag.
T.ex. på tv-reklamen: "Jag vill ha en annan bil", d.v.s. en annan bil än min bil d.v.s. jag
Eller t.ex. från han som gav mig min Aspergerdiagnos, full med slag som "David har en funktionsförmåga som är avsevärt lägre än man kan förvänta sig".
Jag orkar inte ta med mer exempel här men jag äter praktiskt taget gitarrer till frukost.
Senast redigerad av David 2011-05-04 11:08:47, redigerad totalt 1 gång.
David, jag förstod inte så mycket av det där, kan du formulera om det tror du?
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 11:08:47, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Jag får för mig att David kanske bara tömde hjärnan på skumma tankar nu?
Ifall att det är ett seriöst inlägg ställer jag ett par frågor: Är slag ekvivalent med kränkning här? Vad betyder "glasögonslag"? Vad innebär det att "praktiskt taget äta gitarrer till frukost"?
Ifall att det är ett seriöst inlägg ställer jag ett par frågor: Är slag ekvivalent med kränkning här? Vad betyder "glasögonslag"? Vad innebär det att "praktiskt taget äta gitarrer till frukost"?
Senast redigerad av nitro2k01 2011-05-04 11:08:47, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor