Psykologtest
13 inlägg
• Sida 1 av 1
Psykologtest
Jag är lite nervös för jag ska göra ett psykologtest där man blir bedömd av två personer, en som är testledare och en som observerar. Är det nån som gjort ett sånt test och i så fall, hur går det till? Vet att man typ får lägga nåt pussel och berätta en saga eller liknande. Gillar inte att inte vara åtminstone liiiite förberedd på vad som händer. Det är inte WAIS, det har jag redan gjort.
Nao
Nao
Kul att testet gick bra! Jag kan tänka mig att man får en del insikter om sig själv när man gör ett sånt test...? Jag fick precis den bästa post jag kunde få idag, nämligen tiderna för min utredning Den 25 februari är det dags för psykologtest (kanske är samma som du fått göra) vilket jag ser väldigt mycket fram emot Hoppas att en hel del förklaringar ska kunna dyka upp där.
Jag gjorde en del psykologtest idag, känner mig smått orolig och förvirrad.. Vad var syftet med testerna? Vad sa mina svar om mig? Kommer jag få diagnos eller svarade jag "för bra"? Usch..
- NoteToSelf
- Anslöt: 2010-09-22
Jag är också lite orolig och förvirrad. Det är rätt speciellt att sitta och bli bedömd utifrån kriterier man inte vet om. Tror förresten att testet jag gjorde hette ADOS. Vet inte heller vad det kommer att ge i diagnossyfte...är jag NT eller har jag AS? Eller...NT är jag ju inte eftersom jag har ADHD också men ändå. En officiell AS-diagnos kommer inte att ge mig något speciellt så jag fattar inte varför jag är nervös men det är jag hur som helst.
Mig hade en diagnos däremot gett mycket, är nämligen i stort behov av viss hjälp som jag bara kan få med diagnos, så är otroligt nervös.
Men det är verkligen konstigt att göra saker utan att veta det bakomliggande syftet, utan att veta vad som förväntas liksom.. Speciellt när andra granskar.. o.O
Men det är verkligen konstigt att göra saker utan att veta det bakomliggande syftet, utan att veta vad som förväntas liksom.. Speciellt när andra granskar.. o.O
- NoteToSelf
Ja, jag skulle rita av nån figur massa gånger.. Läsa nån liten berättelse och svara på frågor till.. typ "Vad är en arkitekt?" Vet inte om det var meningen att jag skulle räkna ut det genom att läsa texten, men jag visste det jur redan innan liksom?
Eller när jag skulle räkna upp så många pojknamn jag kunde på en minut, tog bara på massa folk jag känner, för jag kom inte på nåt bara så o.o
Fast mest förvirrande var nog när jag skulle kolla bilder. På en bild brann det i en lägenhet, och någon på gatan tittade dit, med en telefon i handen, så jag bara antog att han ringde till 112? Var det meningen att jag skulle dra den slutsatsen, eller var det meningen att jag inte skulle se det sammanhanget? Jag fattar ingenting.. >.<
Eller när jag skulle räkna upp så många pojknamn jag kunde på en minut, tog bara på massa folk jag känner, för jag kom inte på nåt bara så o.o
Fast mest förvirrande var nog när jag skulle kolla bilder. På en bild brann det i en lägenhet, och någon på gatan tittade dit, med en telefon i handen, så jag bara antog att han ringde till 112? Var det meningen att jag skulle dra den slutsatsen, eller var det meningen att jag inte skulle se det sammanhanget? Jag fattar ingenting.. >.<
- NoteToSelf
Återgå till Aspergare och vården