Hur man begår självmord med hjälp av sitt specialintresse.
85 inlägg
• Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Jag har för vana att hålla andan när jag kör genom tunnlar. Det är väl inget specialintresse, snarare en av dessa fixa idéer som förgyller tillvaron. Det gäller bara att hitta en tillräkligt lång tunnel sen lär man väl krascha när man sitter och kämpar för att hålla andan eller slocknar av syrebrist.
Senast redigerad av beek 2011-05-04 11:31:20, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret skrev:Hur lång tid tar det innan man avlider av brist på sömn?
It is not possible to die from sleep deprivation and your brain will go into sleep mode (called micro sleeps) the more it is deprived of sleep. The world record for sleeplessness was 11 days and reports say he felt fine where others say he was suffering from confusion and delusions etc. Netherless he is still alive.
On May 25, 2007 the BBC reported that Tony Wright beat the Guinness World Record by staying awake for 11 days and nights.[42] The Guinness Book of Records has, however, withdrawn its backing of a sleep deprivation class because of the associated health risks.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 11:31:20, redigerad totalt 1 gång.
Jag ramlar väl in i min keramikugn och brinner upp
Hoppas det är en kruka i den så jag blir en snygg glasyr. Faktum är att kineserna använde fångar för några tusen år sen och brände ihop med godset. Man använder idag något som kallas benaska istället som är framställt antingen kemiskt rent eller på djurben.
Hoppas det är en kruka i den så jag blir en snygg glasyr. Faktum är att kineserna använde fångar för några tusen år sen och brände ihop med godset. Man använder idag något som kallas benaska istället som är framställt antingen kemiskt rent eller på djurben.
Senast redigerad av Aspkvinna 2011-05-04 11:31:20, redigerad totalt 1 gång.
Bygger en egen kärnladdning.
Senast redigerad av Proffe Slimp 2011-05-04 11:31:20, redigerad totalt 1 gång.
- Proffe Slimp
- Anslöt: 2008-08-03
Min tvättmaskin kommer börja brinna och micron explodera, så även min dator. Bara för jag inte kan dra ur sladdarna på dem, jag kommer brinna upp!
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 11:31:20, redigerad totalt 1 gång.
Bjäbbmonstret skrev:Hur lång tid tar det innan man avlider av brist på sömn?
Det finns det forskning om. Minns att frågan kom upp under studietiden. Det rörde sig om några dagar innan hjärnan började hitta på en helt ny verklighet och en dryg vecka innan kroppen lägger av (med hjärnskador etc.). Fast de flesta somnar per automatik efter ett par dygn och klarar sig därmed (som det stod i MsTibbs inlägg ovan)
Senast redigerad av Lakrits 2011-05-04 11:31:20, redigerad totalt 1 gång.
Bygger en enorm DNA-prototyp, snavar och råkar hänga mig i spiralen
Eller råkar insjukna i något mystiskt djungelvirus som ingen hört talas om...
Eller råkar insjukna i något mystiskt djungelvirus som ingen hört talas om...
Senast redigerad av tassmaniac 2011-05-04 11:31:20, redigerad totalt 1 gång.
- tassmaniac
- Anslöt: 2010-05-05
Jag ser till att hamna under ljuskronan när Fantomen på Operan sågar av kedjorna under en föreställning.
Eller så åker jag till Mexico och ser till att jag sitter och kramar urnan med Frida Kahlos aska just när knarkmaffian kommer för att kidnappa mig och slänga mig i Xochimilcosjön.
Eller så bestämmer jag mig för att det trots allt är en smart idé att försöka krama en hungrig amurleopard.
Eller så ställer jag mig upp under en Helen Sjöholm-konsert och vrålar "Helen är klyktattare!" tills hon blir galen och tjongar till mig med en synth eller nåt.
Eller så åker jag till Mexico och ser till att jag sitter och kramar urnan med Frida Kahlos aska just när knarkmaffian kommer för att kidnappa mig och slänga mig i Xochimilcosjön.
Eller så bestämmer jag mig för att det trots allt är en smart idé att försöka krama en hungrig amurleopard.
Eller så ställer jag mig upp under en Helen Sjöholm-konsert och vrålar "Helen är klyktattare!" tills hon blir galen och tjongar till mig med en synth eller nåt.
Senast redigerad av Kahlokatt 2011-05-04 11:31:20, redigerad totalt 3 gånger.
weasley skrev:Bjäbbmonstret skrev:Av de tre intressen på bokstaven p som höll på att leda mig i fördärvet när jag var yngre; piano, (numera så gott som bortrationaliserat), pojkar och politik så skulle jag tro att "pojkar" är det som är lättast att ta livet av sig med. Politik leder bara till svårhanterliga tillstånd av stress och frustration medan piano på sin höjd kan orsaka lite muskelvärk möjligen med komplikationerna av andras reaktioner av alltför rikligt spelande.
Oh, men tänk dej dessa scenarier!
POJKAR
Specialintresset har tagit dej till Borneos djungler där du ska studera en manlig initieringsrit. Under ritens gång råkar du snava över ett penisfodral och trillar ut från deras hoppklippa utan livlina.
POLITIK
Dina enorma kunskaper i ämnet gör att du får åka på specialdiplomatiuppdrag till en svårt krigisk nation, i uppdrag som medlare. När uppdraget börjar närma sej sitt slut, råkar en något alkoholiserad kvinna tända en cigarett medan hon tankar. Din sista tanke är "skit, jag borde inte lagt mej på den här sidan sängen" när den stora guldspegeln faller ner i huvet på dej.
PIANO
Som rikspianist ska du uppträda i Globen. Vad du aldrig hinner upptäcka är att de inte byggt scenen enligt korrekta ritningar, varpå de inte lyckas få fram dej underifrån flygeln förrän det är alldeles för sent.
Alla dessa har skrivits som olyckshändelser. Jag vill ju inte ge någon för bra tips... ;-D
Yyyyyl jag kissar påååå meeeej...
Senast redigerad av Kahlokatt 2011-05-04 11:31:20, redigerad totalt 1 gång.
Troligast för mig är att jag somnar med en tung bok över näsan och blir kvävd. Specialintressemässigt alltså.
Fast det är ju inte självmord, det är en olycka. Sorry.
Fast det är ju inte självmord, det är en olycka. Sorry.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 11:31:20, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
MsTibbs skrev:Bjäbbmonstret skrev:Hur lång tid tar det innan man avlider av brist på sömn?It is not possible to die from sleep deprivation and your brain will go into sleep mode (called micro sleeps) the more it is deprived of sleep. The world record for sleeplessness was 11 days and reports say he felt fine where others say he was suffering from confusion and delusions etc. Netherless he is still alive.On May 25, 2007 the BBC reported that Tony Wright beat the Guinness World Record by staying awake for 11 days and nights.[42] The Guinness Book of Records has, however, withdrawn its backing of a sleep deprivation class because of the associated health risks.
Det finns en sjukdom - MYCKET ovanlig - men där hjärnan inte kan "somna". Sömnmedel, narkosmedel, bedövning, fungerar inte. Efter sex månader, eller så, så dör du av sömnbrist, Fatal Familial Insomnia.
Ärftlig och bara fyrtiotalet fall har dokumenterats.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fatal_familial_insomnia
http://www.world-of-lucid-dreaming.com/fatal-familial-insomnia.html
Återgå till Intressanta intressen