Fejk?

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav MsTibbs » 2011-02-05 12:43:12

shibedibato skrev:Tänker inte verka otrevligt på något sätt utan tänker berätta precis vad jag fick för tankar. Borderline är väl kännetecknat för att vara experter på att manipulera? Är man välkänd inom psykiatrin tror jag att de får alla möjliga förutfattade meningar.

Så, kanske frågade hon så, för att få argument MOT att jag eventuellt får borderlinediagnos på torsdag... :)
MsTibbs

Anslöt: 2007-07-30

Inläggav MinusMirakel » 2011-02-06 12:57:38

MsTibbs skrev:
MinusMirakel skrev:
MsTibbs skrev:Kanske menade hen så, detta var före påsk 2008, undrar varför hen frågar det nu? Detta var sista mötet. Men iofs, hen skulle prata med utredningspsykologen för borderline, det var nog därför. Hen undrade också om jag rispade/skar mig för att verka sjukare. Det gör jag ju även när jag inte ska träffa folk, så det kan väl inte vara hela sanningen åtminstone? Jag har ju medvetet köpt långärmade tröjor och armvärmare samt besväras av frågor om ämnet för det mesta.

Fast du lägger ju upp en del bilder på tex bilddagboken när du har rispat dig? Så även om du inte träffar folk eller döljer det med långärmat så "visar du upp det".

Jepp, på bilddagboken lägger jag upp det jag tänker på, detta är en del. Men jag gör det inte "för att kunna lägga upp på bdb", det är skillnaden. Alternativet vore att lägga upp långärmade tröjor på bdb och det tycker jag inte vore ärligt. Där får man stöttning av likasinnade, något som är ovanligt i världen. Stöttning utan tycka-synd-om.

MinusMirakel skrev:Jag blir nyfiken på det du skriver i början, att psykologen trodde att du gjorde det för att få ut concerta? Har du inte ätit den medicinen sedan innan? Förstår inte hur du menar.

Självskadebeteendet hade jag sedan innan, hade redan Zoloft då. Det var su-försöket hon undrade om var fejk så jag skulle få Concerta snabbare.

Nej, det trodde jag inte heller, just saying.

Ja, men jag förstår ändå inte, du hade väl concerta redan vid tiden för su-försöket? Jag är ledsen om jag är trög, men jag får inte ihop det.

Föresten, hur kom du in på sjukhus? Var det du som ringde eller någon anhörig?
MinusMirakel

Anslöt: 2010-11-22

Inläggav MsTibbs » 2011-02-06 13:59:31

MinusMirakel skrev:Ja, men jag förstår ändå inte, du hade väl concerta redan vid tiden för su-försöket? Jag är ledsen om jag är trög, men jag får inte ihop det.

Föresten, hur kom du in på sjukhus? Var det du som ringde eller någon anhörig?

Jag fick Zoloft och kurator av vårdcentralen innan. Gick till psykakuten på order av min kurator, som själv ringde psykjouren för att jag skulle komma in. Var där en eller två gånger då kuratorn inte ansåg att hon var kapabel att hantera mig. Kom inte in. Sen su-försök, hamnade på MAVA, konsultpsykiater dagen efter då bad jag om Concerta och fick "du har ju redan en ADHD-diagnos så varför inte", pga missförstånd sattes också Zoloft ut (han trodde jag var emot den, då jag menade att jag inte hade nån åsikt).

Jag var fortfarande instabil och deppig, hörde av mig till psykjouren efter fyra dagar igen och då skickade de mig till psyk på annan ort, där jag stannade tre veckor. Enligt journalen hade de tänkt kanske en vecka, men det blev förlängt ett par gånger då jag mådde för dåligt för att skickas hem. Jag klarade mig ett tag hemma sen hamnade jag på psykakuten fyra dagar. Detta var 2008, jag har klarat mig utan psykjouren/psyket sedan dess. Jag skulle tro att min depression blev tillfälligt förvärrad av Zoloft. Ofta så släpper de fysiska hämningarna före man psykiskt börjar må bättre, i den perioden är su-risken stor.
MsTibbs

Inläggav nano » 2011-02-06 20:22:58

KaosPrinsessa skrev:De verkar ha fått allt om bakfoten.
Bakfoten?
Awww, there's your problem, de har ju anställt någon med bakfot, dvs en häst, de har anställt en häst :D
nano

Anslöt: 2008-06-20

Inläggav notch » 2011-02-06 21:49:08

man räknas enligt läkare som självmordsbenägen om man tar mer än maxdos SSRI kan jag tillägga. två st remeron 30mg räcker alltså för att vara "benägen"
notch
Bannad

Anslöt: 2010-10-20

Inläggav MsTibbs » 2011-02-06 22:05:32

...eller så är man "benägen" före man har mediciner alls. Därför får man medicin. Räcker inte medicinerna kommer man fortfarande vara "benägen". Inget mysko med det.
MsTibbs

Re: Fejk?

Inläggav mikael » 2011-02-07 14:37:47

MsTibbs skrev:Psykologen frågade mig om jag fejkat mitt su-försök för att snabbare få Concerta, att jag kan ha gjort det omedvetet, hur vet man det?

Byt psykolog!
mikael

Anslöt: 2009-06-21

Re: Fejk?

Inläggav MsTibbs » 2011-02-07 15:08:16

mikael skrev:
MsTibbs skrev:Psykologen frågade mig om jag fejkat mitt su-försök för att snabbare få Concerta, att jag kan ha gjort det omedvetet, hur vet man det?

Byt psykolog!

Jag har inte hen längre, men av andra skäl. Haft hen i 2,5 år och trivs mycket bra med hen, med detta undantaget. Nu har jag bara borderlineutredningspsykologen.
MsTibbs

Återgå till Aspergare och vården

Logga in