Vad är den bästa musik? Del 5
Samuel Barber - Adagio For Strings
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-05 0:34:07, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
OK, jag inser att stilen går bort för många, men jag har en speciell kärlek till Britney Spears och den här låten får mig faktiskt att gråta för den kom före hennes väldigt publika sammanbrott (bipolär plus missbruk enligt djungeltelegrafen).
Jag inser att om jag hade någon cred som musikälskare är den nog borta nu men jag är ingen tonåring längre så jag kan leva med det.
Jag inser att om jag hade någon cred som musikälskare är den nog borta nu men jag är ingen tonåring längre så jag kan leva med det.
Senast redigerad av Angelic Fruitcake 2011-05-05 0:34:07, redigerad totalt 1 gång.
- Angelic Fruitcake
- Anslöt: 2010-05-21
Renée Fleming sjunger "Dove Sono" ur Mozarts opera "Figaros bröllop".
Ge det en chans även om du inte brukar tycka om opera, hon är en sann världsartist med en underbar röst i en av sina paradroller i en av världens mest kända operor. Jag brukade inte lyssna på opera just, men ligger och blundar och ryser när jag hör det här.
Hon är ledsen, hon tror att hennes man är otrogen. Mot slutet börjar hon tänka ut en plan för att vinna honom tillbaka, och hoppet tänds.
Den riktiga sången börjar 2.10 in, men hör gärna inledningen också.
Det finns många godbitar i Figaros bröllop, och jag har börjat så smått att undersöka även Mozarts andra operor. Trollflöjten har jag tyckt om i många år, det var den som ledde mig in på det här.
Ge det en chans även om du inte brukar tycka om opera, hon är en sann världsartist med en underbar röst i en av sina paradroller i en av världens mest kända operor. Jag brukade inte lyssna på opera just, men ligger och blundar och ryser när jag hör det här.
Hon är ledsen, hon tror att hennes man är otrogen. Mot slutet börjar hon tänka ut en plan för att vinna honom tillbaka, och hoppet tänds.
Den riktiga sången börjar 2.10 in, men hör gärna inledningen också.
Det finns många godbitar i Figaros bröllop, och jag har börjat så smått att undersöka även Mozarts andra operor. Trollflöjten har jag tyckt om i många år, det var den som ledde mig in på det här.
Senast redigerad av Dagobert 2011-05-05 0:34:07, redigerad totalt 1 gång.
Senast redigerad av chibibotto 2011-05-05 0:34:07, redigerad totalt 1 gång.
- chibibotto
- Anslöt: 2011-01-25
Försök att luta er tillbaka och njut nu gott folk, för det här är bra det!
MOJO ansåg John Grants platta var 2010 års bästa och visst kan jag hålla med, men har samtidigt en hel massa andra som står upp lika mycket för mig.
Detta är bara en helt superb låt/video, så "here we go"...
MOJO ansåg John Grants platta var 2010 års bästa och visst kan jag hålla med, men har samtidigt en hel massa andra som står upp lika mycket för mig.
Detta är bara en helt superb låt/video, så "here we go"...
Senast redigerad av Bali 2011-05-05 0:34:07, redigerad totalt 1 gång.
Bra låt av Disturbed där Banzai!
Jag gillar verkligen Timbuktu Tycker om hans stil och lyrics
Jag gillar verkligen Timbuktu Tycker om hans stil och lyrics
Senast redigerad av PelleVångman 2011-05-05 0:34:07, redigerad totalt 1 gång.
- PelleVångman
- Inaktiv
- Anslöt: 2011-01-06
jorand skrev:Gary Moore är död. Vila i frid...
http://www.youtube.com/watch?v=Xx3yXUunEq8
Edit: Hoppas det bara är rykten dock..
Det vill man ju hoppas. Men finns det nånting som tyder på det?
Senast redigerad av barracuber 2011-05-05 0:34:07, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11