Youtube-fråga om Googlekonto

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

Moderatorer: Alien, atoms

Youtube-fråga om Googlekonto

Inläggav aspiemelly » 2011-02-04 23:30:55

I mobilen kan jag hur lätt som helst se på youtube men på datorn får jag plötsligt upp en sida där de vill jag ska uppgradera/länka med ett googlekonto. Fick en olustig känsla och ville veta mer, så jag klickar på "läs mer" och får upp "tyvärr finns inte sidan" vilket inte direkt lugnade mig. Har ni andra fått samma meddelande och har någon vettig förklaring på varför det är så, om det ens är en äkta youtubesida eller nån som försöker luras?

Vill absolut inte att min email skall synas på profil/youtubeklipp jag lagt upp, just därför jag använde en annan än min vanliga mail för youtube login.
aspiemelly

Anslöt: 2008-12-03

Inläggav barracuber » 2011-02-05 0:40:06

Kan det vara detta:
<a target="_blank" href="http://m.cnet.com/Article.rbml;jsessionid=gKUdiToChXgwISy8jfo4YA**?nid=10015499&cid=null&bcid=&bid=-26">cnet artikel</a>

De har upptäckt att du har ett googlekonto och frågar om du vill koppla det till ditt youtubekonto. Då kan du få tillgång till fler googlefunktioner inne på youtube.
barracuber

Anslöt: 2007-02-11

Inläggav Pemer » 2011-02-05 3:52:56

Och man får även en länk "Hoppa över detta tills vidare" eller något sådant, och det går att gå vidare via den hur många gånger som helst, vad jag kan se. Jag har också ett google-konto som inte alls är aktuellt att koppla ihop youtube-kontot med, och hoppar bara vidare de gånger det där kommer upp. Så det är bara att hoppa förbi!
Pemer

Anslöt: 2007-02-08

Återgå till IT-forum

Logga in