Tungmetallnivåer

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

Moderatorer: Alien, atoms

Tungmetallnivåer

Inläggav internettt » 2011-02-04 0:38:15

Själv har jag höga nivåer. Ni som har testat, hur har ni?

Det finns billiga o enkla hemtest att köpa, för att få en uppfattning om man ska gå vidare och testa mer specifika nivåer, vill informera om det.
internettt

Anslöt: 2010-12-12

Inläggav internettt » 2011-02-04 0:54:50

Det som är svårt är dock hur man ska vidare efter det, själv föredrar jag att avvakta vidare forskning. Jag tex. har kanske en mängd bly i kroppen som skulle döda en vanlig människa ( ? ), men kroppen blir säkert resistent med tiden och det finns ju inga garantier vad det verkar, för att "chelation" verkligen fungerar.
internettt

Inläggav Richard » 2011-02-07 16:06:16

Jag har en klump rent Tallium som jag lattjat lite med, sen läste jag att det tas lätt upp genom huden.. Har också spillt ut en flaska Kvicksilver på mitt sovrumsgolv, försökte få upp det mesta, men det är skitsvårt. Så det ångar säkert ifrån springor o sånt... :roll:

Sen har jag lattjat men Bly, Uran o andra tungmetaller.
Richard

Anslöt: 2005-10-12

Inläggav internettt » 2011-02-07 19:31:49

Ok, ja.

Tycker dock det är konstigt att det inte skrivs mer om det här, eftersom vi autister ofta ( eller nästan alltid? ) har höga tungmetallnivåer i kroppen. Men frågan är om det är nån idé att göra nåt åt det hela och var det kommer ifrån. Jag antar att det är som det skrivs, att vår kropp inte har samma förutsättningar att göra sig av med tungmetaller som "normala" människor.
internettt

Inläggav ufo » 2011-02-08 1:12:15

internettt skrev:Ok, ja.

Tycker dock det är konstigt att det inte skrivs mer om det här, eftersom vi autister ofta ( eller nästan alltid? ) har höga tungmetallnivåer i kroppen. Men frågan är om det är nån idé att göra nåt åt det hela och var det kommer ifrån. Jag antar att det är som det skrivs, att vår kropp inte har samma förutsättningar att göra sig av med tungmetaller som "normala" människor.

http://www.dagensmedicin.se/nyheter/2009/10/30/autister-hade-mindre-kvick/index.xml
Autistiska barn har lägre nivåer av kvicksilver i blodet, inte högre. Fyndet ses som ytterligare ett bevis för att vaccinationer inte påverkar risken att drabbas av autism.
ufo

Anslöt: 2007-06-23

Inläggav internettt » 2011-02-08 16:03:59

Jag tänker inte på nåt vaccin, Ufo. Om du hör med tex. Scandlab så kan dom bekräfta att personer inom autismspektrum har höga tungmetallnivåer i kroppen. Det finns även utländska studier som visar detta klart och tydligt. Jag är ingen som propagerar för nåt speciellt alls, men det här verkar mer eller mindre klart, frågan är bara varför det är så.

Men det är bara att testa själv, det är billigt också. http://www.firma-vital.se/sidor/rening_ ... _ch77.html
internettt

Inläggav internettt » 2011-02-08 16:18:31

Jag läste en amerikansk studie ( men jag hittar den tyvärr inte nu ), som dom hade gjort, och där det framgick att ju mer autistisk personen var inom spektrumet ju lägre nivåer tungmetaller hade dom i kroppen. Alltså, hade personer med asperger högre nivåer än mer autistiska individer, hur det nu går ihop?

Men jag ska inte tjata om detta mer, men jag utmanar er att köpa det där billiga hemtestet och se vad det visar. Sen efter det så kan vi diskutera vidare. Jag själv har även låtit mina vänner som inte har autism ta testet, och hos dom visar testet absolut ingenting.
internettt

Inläggav ufo » 2011-02-08 18:42:05

internettt skrev:Jag tänker inte på nåt vaccin, Ufo.
Det var inte vaccinet som var det intressanta i den artikeln.
Den rörde mängden kvicksilver i kroppen hos autister och NT.
Läser du om den så ser du att vi med AS har lägre halter.

Att vi skulle ha högre halter tungmetaller var en bluff.
ufo

Inläggav internettt » 2011-02-08 19:48:06

Det sägs bero på hur man mäter, om man mäter i blod, hår eller i urin. Även fast det inte alltid visar sig på ett typ av test, så kan det visa sig på ett annat. Organen och hjärnan kan redan vara angripna och tungmetallerna har stannat där.

Här har du en sammanställning av läget: http://www.ei-resource.org/news/autism- ... bate-open/

The University of Iowa team looked at a total of 58 studies. Of these 43 showed that there was evidence for a link between autism and heavy metal poisoning, while only 13 showed no indication of such a link.

Och vidare med Scandlab. När jag pratade med dom så påstod dom att, det hade kommit in ett prov ifrån en autist som var fritt ifrån tungmetaller i förra veckan, det gjorde dom överraskade, eftersom det är en regel som dom vet om att autister är överbelastade av tungmetaller. varför vet jag inte, men en teori, är att leverns avgiftnimngsförmåga är nedsatt hos oss.
internettt

Inläggav internettt » 2011-02-08 19:54:38

Här har jag också hittat en artikel, som motsäger den artikel som du redovisade. Ifrån newscientist: http://www.newscientist.com/article/dn3 ... utism.html

Artikeln är gjord på nyfödda autister samt NT's. NT's har en betydligt högre halt kvicksilver i håret, och därför spekulerar man återigen om autisters svårigheter att göra sig av med tungmetaller. Dvs. att dom stannar kvar i hjärnan.

.....om ni testar hemtestet som jag länkade till och skulle få en stark röd färg, så skriv gärna det i den här tråden. Oliká autister kan säkert få olika färger( beroende på vilka tungmetaller det gäller), men en starkt röd färg kan indikera en autismspektrumstörning. Såhär: http://blogg.aftonbladet.se/hbot/2009/0 ... ch-viktors
internettt

Inläggav ufo » 2011-02-08 20:20:27

internettt skrev:Här har jag också hittat en artikel
Nu är det frågan om en bluff, dvs ett bedrägeri.
Någon har med avsikt gjort felaktiga studier i syfte att luras. För pengar.

Du sitter o läser gamla artiklar som bygger på just det här lurenderiet.
Den här var från Datum 18 June 2003
ufo

Inläggav internettt » 2011-02-08 20:27:04

Ufo. Det är ingen som sagt att autister har en högre halt av kvicksilver "i blodet". Det lagras däremot i hjärnan och förstör därifrån, så ser teorierna ut.

Jag har länkar till nyare forskningsresultat också, men vi kan ju inte sitta o skicka dessa fram o tillbaks hela dagen. Det enda att göra, är att helt enkelt läsa på och bilda sig en uppfattning eller ännu bättre testa sig själv.

Och sen så ser du ju, att den första länken jag sände dig är ifrån Friday, 30 July 2010, och där visar det att "majoriteten" av studier gjorda på autister visar på förhöjda nivåer av tungmetaller. Men som sagt, det behöver inte bevisa något, man får helt enkelt bilda sig en uppfattning själv, men jag "vet" att autister får utslag när det gäller vissa tester och dessutom signifikanta utslag. Återigen, det hemtestet jag länkade till kan vara en bra början för att kolla om man är tungmetallförgiftad, och antagligen är man det om man är diagnostiserad inom autismspektrum.
internettt

Inläggav internettt » 2011-02-08 20:54:06

För att dra en paralell som kanske är lite lättare att förstå, så visar det sig att autister enligt forskning har en högre serotoninnivå i blodet än NT's, men trots det så funkar ssri bra på autister. Så hjärnan och blodet behöver inte alltid betyda samma sak, allt är så komplext och man måste noga läsa på.
internettt

Återgå till Aspergare och vården

Logga in