TV-program om hund-varghybrider

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

Moderatorer: Alien, atoms

TV-program om hund-varghybrider

Inläggav Le_inimitable » 2011-02-03 7:48:30

och vilka problem man får med dem.
Finns att se fram till och med måndag:

http://www.tv4play.se/hem_och_fritid/mannen_som_talar_med_hundar
Le_inimitable

Anslöt: 2008-10-26

Inläggav FamiljenM » 2011-02-03 9:41:05

Jag rekommenderar verligen det avsnittet. Suveränt!

Cesar Millan fick lite på nöten av en vacker kvinna som kunde prata med vargar... Det var roligt. :D

Det mest intressanta i programmet var när vargkvinnan skulle beskriva hur mycket hundig hybriden var och hur mycket vargig den var.

Jag led verkligen med hybriden som de stängt in i en bur med elstängsel. Det var djurplågeri på högnivå.
FamiljenM

Anslöt: 2009-11-13

Inläggav mondo beyondo » 2011-02-03 10:02:22

Det jag skulle vilja veta är hur korsning mellan amerikansk varg och hund skiljer sig från korsning asiatisk varg (som hunden härstammar ifrån) och hund skiljer sig? Att korsa hunden med en vargvariant som hunden är skild ifrån för såå länge borde få fram än ännu ursprungligare och mer problematisk hybrid då odomesticerade djur knappast är ett nöje i praktiken för de som tilltalas av tanken med varghybrider. Som i Cesar inslaget, vargexperten låtsades springa och snubbla och genast var varghybriden på henne som på ett skadat byte.

Rädda, olyckliga, stressade individer, hoppas folk börjar fatta att det ger bara sorg med varghybrider.
mondo beyondo

Anslöt: 2007-07-04

Inläggav Parvlon » 2011-02-03 13:24:01

Ska ses.
mondo beyondo skrev:vargexperten låtsades springa och snubbla och genast var varghybriden på henne som på ett skadat byte.
Låter som att vi kan ha nytta av dem här i Sverige. Folk som snubblar gör det ju av en orsak, att de är misslyckade. :-)040
Parvlon
Inaktiv

Anslöt: 2006-07-28

Inläggav Banzai » 2011-02-03 23:20:21

Jag och väninnan har sett programmet och önskar att det fanns fler sådana här specialavsnitt. Vi fick även våra misstankar bekräftade att varg/varghybrider inte är lämpliga husdjur.
Banzai

Anslöt: 2010-07-21

Återgå till Tipsa medlemmarna

Logga in