Ung och förtidspensionär? Journalist söker kontakt!
56 inlägg
• Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Ung och förtidspensionär? Journalist söker kontakt!
Hej,
Jag heter Staffan Lindberg och arbetar som journalist på Aftonbladet.
Just nu håller jag på med ett reportage om personer under 30 år som har aktivitetsstöd, alltså förtidspension.
Har du det - och kan tänka dig att berätta om det i tidningen?
Mejla mig på en gång i sådana fall!!
Hälsningar Staffan Lindberg
staffan.lindberg@aftonbladet.se
Just nu håller jag på med ett reportage om personer under 30 år som har aktivitetsstöd, alltså förtidspension.
- staffanlindberg
- Ny medlem
- Anslöt: 2011-02-01
Re: Ung och förtidspensionär? Journalist söker kontakt!
Pft...staffanlindberg skrev:Jag heter Staffan Lindberg och arbetar som journalist på Aftonbladet.
Jo tack jag vet vad aftonhoran skriver om oss.
Mig kommer du inte i kontakt med.
Torsdag skrev:oavsett toppig
Är aktivitetsstöd verkligen förtidspension?vad jag vet så måste aktivitetsstöd prövas formellt numera varje år. Samt att många med Aktivitetsersättning många gånger ingår i något praktikprogram som kan leda till åtminstone till deltids anställning.
Egentligen inte, men ändå räknas det slarvigt som det ibland.
- snuggelhund
- Anslöt: 2010-07-16
Jag lär mig aldrig vad det är aktivitetsstöd egentligen står för, i vilka lägen det är man kan få det.
Aktivitetsersättning är ju samma sak som min sjukersättning, när man är under 30, och är väl oftast men inte alltid förknippat med att man ska vara datt i aktivitet, dvs någon form av daglig verksamhet i värsta fall.
Men aktivitetsstöd är väl då... ja, ÄR det så enkelt som ett bidrag man kan få till speciella aktiviteter?
Jag vet i alla fall att det är två helt olika saker.
Aktivitetsersättning är ju samma sak som min sjukersättning, när man är under 30, och är väl oftast men inte alltid förknippat med att man ska vara datt i aktivitet, dvs någon form av daglig verksamhet i värsta fall.