Samverkan (F-kassan och Arbetsförmedlingen)

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

Moderatorer: Alien, atoms

Samverkan (F-kassan och Arbetsförmedlingen)

Inläggav Absolut » 2011-01-28 14:06:26

Undrar om någon här har erfarenhet av "Samverkan", samarbetet mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Hur blir man bemött som Aspie i den åtgärden?

Jag är deltidssjukskriven och vantrivs på mitt nuvarande jobb. Min F-kassehandläggare talar varmt om "Samverkan" men när jag läser om det på internet får jag en helt annan bild. Det verkar vara mycket upp till en själv att ta kontakt med olika arbetsgivare osv, vilket jag inte klarar av som jag mår nu. Dessutom står det att det "medicinska" ska vara färdigutrett och fungerande, vilket det inte är hos mig.

Nån som kan ge en bild av detta utifrån egna erfarenheter?
Absolut

Anslöt: 2011-01-23

Inläggav MsTibbs » 2011-01-28 20:59:42

Jag vet inte heller, men är i samma situation nästan, jag är 100% aktivitetsersättning men nu vill de ha ut mig i praktik eller liknande för att jag skall få fortsatt AE. Nervös, AF kom med så konstiga förslag på jobb senast jag var där... visst jag har körkort, men vana nog för att yrkesmässigt köra stora bilar när jag har noll lokalsinne och dessutom på tid? Tjohej! :roll:
MsTibbs

Anslöt: 2007-07-30

Inläggav matterik » 2011-01-28 21:16:09

MsTibbs skrev:Jag vet inte heller, men är i samma situation nästan, jag är 100% aktivitetsersättning men nu vill de ha ut mig i praktik eller liknande för att jag skall få fortsatt AE. Nervös, AF kom med så konstiga förslag på jobb senast jag var där... visst jag har körkort, men vana nog för att yrkesmässigt köra stora bilar när jag har noll lokalsinne och dessutom på tid? Tjohej! :roll:

Begär att ditt fall tas upp i beredningsgruppen.
matterik
Förhandsgranskad

Anslöt: 2010-01-17

Återgå till Studier och arbetsliv

Logga in