Convergent el Divergent Thinker/Tåg el Spindel? (Omröstning)
60 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
KrigarSjäl skrev:Zombie skrev:Kan ju förtydliga eller utveckla mitt förra inlägg med att jag helt enkelt saknar minst en dimension för att bilden ska duga till någon hygglig diagnos: spindel - gråskala - tåg, men också olika sorter av samma nyans och mättnad av grått. Såsom spindel i tanke - tåg i kommunikation, spindel i att ta in - tåg i att ge ut, eller tvärtom.
Det här är så mycket spindel att man känner för att ringa Anticimex..
Och det där var en typisk tåg-oneliner. Krigis back on track.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 15:19:51, redigerad totalt 1 gång.
Inger skrev:KrigarSjäl skrev:Zombie skrev:Kan ju förtydliga eller utveckla mitt förra inlägg med att jag helt enkelt saknar minst en dimension för att bilden ska duga till någon hygglig diagnos: spindel - gråskala - tåg, men också olika sorter av samma nyans och mättnad av grått. Såsom spindel i tanke - tåg i kommunikation, spindel i att ta in - tåg i att ge ut, eller tvärtom.
Det här är så mycket spindel att man känner för att ringa Anticimex..
Och det där var en typisk tåg-oneliner. Krigis back on track.
+1
Senast redigerad av Arkimedes 2011-05-04 15:19:51, redigerad totalt 1 gång.
Det är möjligt att det var fyndigt, men jag är en av dem som inte roas av Krigis' ständiga småhackande. Jag är också ett av hans favoritoffer. Hade det varit någon enstaka gång när det verkligen var fyndigt så kanske jag också hade skrattat, men det är det inte. Här gällde det till och med ett gammalt inlägg.
Jag talar om det så här eftersom jag tror en anmälan för personangrepp vore bortkastad. De flesta enskilda angrepp håller sig ju ju under regeltolkningsradarn, så säkert även det här.
Jag talar om det så här eftersom jag tror en anmälan för personangrepp vore bortkastad. De flesta enskilda angrepp håller sig ju ju under regeltolkningsradarn, så säkert även det här.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 15:19:51, redigerad totalt 1 gång.
Är du ett offer bara för att jag har synpunkter på ditt meningsbyggande?
Låt oss säga att vi sitter i ett fikarum och snackar. Fem eller sex personer. Alla pratar med normal röst men så kommer Märta in med sin högoktaviga FALSETTRÖST OCH ÖVERRÖSTAR ALLA ANDRA HELA TIDEN SAMTIDIGT SOM FÖNSTRET BÖRJAR SPRICKA. Förr eller senare lär hon få klart för sig vad de andra tycker om det.
Samma sak på ett forum, enda skillnaden är att här kommunicerar man med text.
Om man skriver outhärdligt grumligt och nästintill obegripligt men ändå förväntar sig att bli förstådd får man vara beredd på kritik.
Låt oss säga att vi sitter i ett fikarum och snackar. Fem eller sex personer. Alla pratar med normal röst men så kommer Märta in med sin högoktaviga FALSETTRÖST OCH ÖVERRÖSTAR ALLA ANDRA HELA TIDEN SAMTIDIGT SOM FÖNSTRET BÖRJAR SPRICKA. Förr eller senare lär hon få klart för sig vad de andra tycker om det.
Samma sak på ett forum, enda skillnaden är att här kommunicerar man med text.
Om man skriver outhärdligt grumligt och nästintill obegripligt men ändå förväntar sig att bli förstådd får man vara beredd på kritik.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 15:19:51, redigerad totalt 2 gånger.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
NU var du inte rolig längre, Krigis.
Att vara tåg eller spindel, det ena är inte bättre än det andra, bara olika. Att skämta om dessa olikheter på ett vänligt sätt kan väl vara tillåtet?
Det här sista ser jag dock inte som ett skämt utan ett angrepp.
Att vara tåg eller spindel, det ena är inte bättre än det andra, bara olika. Att skämta om dessa olikheter på ett vänligt sätt kan väl vara tillåtet?
Det här sista ser jag dock inte som ett skämt utan ett angrepp.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 15:19:51, redigerad totalt 2 gånger.
Jahaja, offerkappan ska på igen alltså.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 15:19:51, redigerad totalt 2 gånger.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Zombie skrev:Ljug inte också. Du vet exakt vad det handlar om.
Vad du inte vill veta är att du är en skolgårdsmobbare. Men det är du. Visa att du är karl också och deal with it.
Skolgårdsmobbare är ett glåpord och ett personangrepp. Hur var det nu? Var det inte du som hela tiden tjatar om det förkastliga med personangrepp?
Jag ägnar mig inte åt personangrepp här, vilket alla kan se, det jag snackar om är ditt skrivande.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 15:19:51, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
KrigarSjäl skrev:Skolgårdsmobbare är ett glåpord och ett personangrepp.
Nej. Det är min uppfattning om en väsentlig del av ditt uppträdande på forumet. Baserad på erfarenhet av skolgårdsmobbare.
KrigarSjäl skrev:Jag ägnar mig inte åt personangrepp här, vilket alla kan se, det jag snackar om är ditt skrivande.
För den händelse du verkligen uppriktigt missade det så gav jag en rad tydliga vinkar om att det inte i första hand är det här eller något annat enstaka tillfälle jag talar om.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 15:19:51, redigerad totalt 1 gång.
Jaha, jag antecknar det.
Min uppfattning om dig lämnar jag därhän, jag tror inte ens att jag har någon definierad sådan. Men dina texter ser ut som en förvirrad haschflummig kurators verk. Det är snårigt och tonen är vädjande, predikande och manisk.
En akterseglad profet som siar om det han ser i sitt kalejdoskop.
Min uppfattning om dig lämnar jag därhän, jag tror inte ens att jag har någon definierad sådan. Men dina texter ser ut som en förvirrad haschflummig kurators verk. Det är snårigt och tonen är vädjande, predikande och manisk.
En akterseglad profet som siar om det han ser i sitt kalejdoskop.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 15:19:52, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Sluta bråka, era muppar. Peace, love, and understanding (or at least decorum).
Jag är en spindel, tror jag - svävar ut och flummar ur som bara den.
När jag shoppar så går jag rakt fram, letar tills jag finner det jag vill ha (t ex en viss tröja; detta har jag planerat i förväg såklart, är inte helt dum), och köper det. Kollar upp på nätet vad det kostar så jag vet hur mycket jag ska ha.
Ett flummigt tåg kanske?
Jag är en spindel, tror jag - svävar ut och flummar ur som bara den.
När jag shoppar så går jag rakt fram, letar tills jag finner det jag vill ha (t ex en viss tröja; detta har jag planerat i förväg såklart, är inte helt dum), och köper det. Kollar upp på nätet vad det kostar så jag vet hur mycket jag ska ha.
Ett flummigt tåg kanske?
Senast redigerad av Maldita 2011-05-04 15:19:52, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor