Nästa träff i Uppsala - i januari? (2011)

Allt om Aspergerträffar

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Alien » 2011-01-23 2:28:40

Noli skrev:Jag har läst era inlägg några gånger men har varit tyst för jag har tänkt flera gånger med tanke på den händelsen i restaurangen i Kvarnen i somras där jag höll på att välja en för stark maträtt när kyparen tipsade mig om ett mindre starkt maträtt och jag förstår att jag har svårt att välja maträtter i kinesiska och thailändska restauranger för det är svårt för mig att veta vilket som är starkt och vilket som är svagt så jag föredrar hellre svenska restauranger och helst gärna caféer där det är lättare för mig att välja utan problem.

Så därför är jag tveksam till att komma i kväll så jag avstår pga den anledningen som jag skrev härovan.

mvh Noli

På den kinesiska buffén fanns det en rätt som var markerad som "stark". Fast du kanske tycker även de som inte är markerade som "starka" ändå är för starka för dig. Då är det bara att fråga oss andra. Hur tyckte du det var på Dragon Palace i somras, var det också för starkt?
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav Pemer » 2011-01-23 3:39:56

Aha, nu förstår jag... jag läste "i morgon"... innan jag lade mig i går kväll... fast det var ju egentligen redan lördag, men inläggen jag läste var från fredagen...

Jag trodde alltså det talades om söndag, säkert också för att de uppsala-träffar jag själv minns närmast har varit på söndagar också.

Nu är det redan söndag och det är alltså senare idag jag ska ta mig upp och vara innebandyspeaker kl 14.00 (mot regerande svenska mästarna Rönnby från Västerås). Igår lördag gjorde jag samma sak (torsk 1-4 mot IKSU från Umeå), men då var matchen redan kl 16.00.

Rörigt blev det visst. :D

Hoppas ni hade trevligt!!

(Om Mats vill se matchen idag söndag så heter arenan Storängshallen och ligger på Förrådsvägen 1. Eller om du har lust att ta vägen om mig så visar jag vägen. jag försöker komma upp senast tolv och håller utkik efter pm här... :))
Pemer

Anslöt: 2007-02-08

Inläggav Mats » 2011-01-23 10:35:39

Jag tar gärna vägen förbi dig, Pemer. Räcker det om jag kommer typ 13:30? Annars kan jag komma tidigare också.
Mats

Anslöt: 2007-04-09

Inläggav Noli » 2011-01-23 21:18:59

Alien skrev:
Noli skrev:Jag har läst era inlägg några gånger men har varit tyst för jag har tänkt flera gånger med tanke på den händelsen i restaurangen i Kvarnen i somras där jag höll på att välja en för stark maträtt när kyparen tipsade mig om ett mindre starkt maträtt och jag förstår att jag har svårt att välja maträtter i kinesiska och thailändska restauranger för det är svårt för mig att veta vilket som är starkt och vilket som är svagt så jag föredrar hellre svenska restauranger och helst gärna caféer där det är lättare för mig att välja utan problem.

Så därför är jag tveksam till att komma i kväll så jag avstår pga den anledningen som jag skrev härovan.

mvh Noli

På den kinesiska buffén fanns det en rätt som var markerad som "stark". Fast du kanske tycker även de som inte är markerade som "starka" ändå är för starka för dig. Då är det bara att fråga oss andra. Hur tyckte du det var på Dragon Palace i somras, var det också för starkt?

På Dragon Palace var den rätten jag valde inte stark så det gick bra men jag minns att det tog lång tid för mig att välja i meny-boken eftersom jag är inte så van vid asiatiska rätter och sen i Kvarnen där jag också tittade i menyn och valde en rätt som sedan kyparen sa att den är stark så jag återigen fick leta efter en annan rätt i menyn så det blev bra till slut men jag skämdes lite efteråt att jag valde först den rätten som jag inte visste att den var stark förrän kyparen sa det så anledningen till att jag inte kom i går är att jag var lite rädd för att göra samma misstag igen så jag ville vara lite försiktig för jag är lite känslig och är rädd för att välja fel och göra misstag som kan ge mig lätt lite skamkänslor efteråt.

mvh Noli
Noli

Anslöt: 2009-05-12

Återgå till Träffar

Logga in