Jag är en samlare
42 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Jag är en samlare
Jag samlar på saker. Jag har 30 läppstift. En massa olika pennor (för jag tycker om att rita och skriva), och jag gillar att samla på strumpor. Det där med läppstiften kanske var ett tvång men jag vet ej. Visst avvänder jag dem ibland. Det verkar också som jag är shoppingberoende och jag är kaffe beroende. Någon som känner igen sig eller har någon annan berättelse om er själva?
Vad lustigt, hade precis skrivit ett inlägg i din andra tråd och fråga vad det är du samlar på men det var offtopic så jag raderade det innan jag postade.
Man samlar för att överleva hårdare tider. 30 läppstift låter inte som något överdrivet, men man måste ju börja någonstans. Jag hade hundratals snusdosor i en stor sopsäck när jag gick på högstadiet. F.t så samlar jag på glasburkar, såna som kan vara bra att ha.
Man samlar för att överleva hårdare tider. 30 läppstift låter inte som något överdrivet, men man måste ju börja någonstans. Jag hade hundratals snusdosor i en stor sopsäck när jag gick på högstadiet. F.t så samlar jag på glasburkar, såna som kan vara bra att ha.
Senast redigerad av Parvlon 2011-01-15 0:10:25, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon skrev:Vad lustigt, hade precis skrivit ett inlägg i din andra tråd och fråga vad det är du samlar på men det var offtopic så jag raderade det.
Man samlar för att överleva hårdare tider. 30 läppstift låter inte som något överdrivet, men man måste ju börja någonstans. Jag hade hundratals snusdosor i en stor sopsäck när jag gick på högstadiet.
Åh, hehe lustigt Ja, precis! Bra sagt
Åh, så intressant!
Delfinen skrev:Åh, hehe lustigt Ja, precis! Bra sagt
Åh, så intressant!
Jo, snus är väldigt intressant.
Tyvärr hann jag aldrig sortera dosorna innan jag slängde och jag tycker det låter och luktar osmakligt med torr tobak så det blev aldrig av att jag gjorde något konstverk av dem, slängdes någon gång när jag städade, tror det var 1996 eller 1997.
Glasburkar kan man hänga upp under hyllorna gemon att köra in en skruv från ovansidan av hyllan och nedanför drar man fast locket med en mutter. Vinflaskor sparar tills jag brygger själv men panten åker jag och lämnar. Slängde en massa glas förra året och det bör varit det som föranledde mitt nuvarande glasintresse.
Parvlon skrev:Delfinen skrev:Åh, hehe lustigt Ja, precis! Bra sagt
Åh, så intressant!
Jo, snus är väldigt intressant.
Tyvärr hann jag aldrig sortera dosorna innan jag slängde och jag tycker det låter och luktar osmakligt med torr tobak så det blev aldrig av att jag gjorde något konstverk av dem, slängdes någon gång när jag städade, tror det var 1996 eller 1997.
Glasburkar kan man hänga upp under hyllorna gemon att köra in en skruv från ovansidan av hyllan och nedanför drar man fast locket med en mutter. Vinflaskor sparar tills jag brygger själv men panten åker jag och lämnar. Slängde en massa glas förra året och det bör varit det som föranledde mitt nuvarande glasintresse.
Ja, tycker jag med. Jag tycker dosorna är så fina.
Intressant
När jag var yngre samlade jag på my little ponys och plast dinousaurier.
Nu e det mest, läppstift, te, muffinsformar, strumpor i olika färger.
Förr köpte jag mycket smink, trots att jag sällan använder det. Tror det är för att jag tycker om färgerna så mycket, så jag bara impulsköper, haha. Så nu ligger det och skräpar bara...
- NoteToSelf
- Anslöt: 2010-09-22
Delfinen skrev:NoteToSelf skrev:Förr köpte jag mycket smink, trots att jag sällan använder det. Tror det är för att jag tycker om färgerna så mycket, så jag bara impulsköper, haha. Så nu ligger det och skräpar bara...
Intressant. Samma här XD har en stor hög med smink men använder bara hälften XD
Jag använder inte ens hälften, haha x)
- NoteToSelf
- Anslöt: 2010-09-22
NoteToSelf skrev:Delfinen skrev:NoteToSelf skrev:Förr köpte jag mycket smink, trots att jag sällan använder det. Tror det är för att jag tycker om färgerna så mycket, så jag bara impulsköper, haha. Så nu ligger det och skräpar bara...
Intressant. Samma här XD har en stor hög med smink men använder bara hälften XD
Jag använder inte ens hälften, haha x)
Läppstift och läppglans brukar härskna inom en par tre års tid. Färskvara vettu. Så är de äldre än så får du slänga allihop börja samla på nytt .
Att de blivit dåliga brukar man märka på smaken och att de inte glider på som de ska, kladdar, ojämna i färgen med mera.
Jag har fler ögonskuggor och rogue än jag kan räkna till. Volym cirka två konsumkassar. Borde rensa där.
Att de blivit dåliga brukar man märka på smaken och att de inte glider på som de ska, kladdar, ojämna i färgen med mera.
Jag har fler ögonskuggor och rogue än jag kan räkna till. Volym cirka två konsumkassar. Borde rensa där.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Jag samlar på hästar av olika slag: glas, porslin, frimärken mm. När jag var liten klippte jag ut bilder som jag sedan satte i album. Jag klippte i alla tidningar som kom med posten.
- vallesmamma
- Anslöt: 2010-01-05
sugrövmanövern skrev:Läppstift och läppglans brukar härskna inom en par tre års tid. Färskvara vettu. Så är de äldre än så får du slänga allihop börja samla på nytt .
Tack! Ojdå, ja då kanske jag får ta och slänga nästan alla läppstift då. För de flesta här börjat lukta skumt. XD
Men jag känner fär att samla på nåt annat än läppstift. För det känns lite dumt att slösa så mycket pengar på det när det inte håller så länge. Och jag har blivit förtjust i muffinsformar med mönster på så jag ska någ samla på det istället.
Aha intressant. Ja, rouge håller mycket längre.
Jag spar på alla tidningar/magasin, tex Cosmopolitan, Hemvärnet, Attention, Okej, FOTO, Nemi, Kalle Anka...
Jag spar på alla tomma medicinaskar/burkar. I dagsläget med nuvarande medicin/doseringäter jag mediciner för 42 000kr per år...
Jag samlar på My Little Ponies, men jag har "bara" kanske trettio stycken.
Jag samlar på Care Bears, men, jag vill bara ha en av varje sort så det är begränsat. Jag gillar mjukisdjur generellt (inte dockor med hårdplast) och köpte senast ett hjärta med armar på IKEA igår. "Kom vi går fort före Tibbs köper mjukisdjur" var det första jag hörde när vi gick in...
T-shirts/toppar har jag obegränsat av. De flesta svarta med eller utan tryck. Jag har använt i princip uteslutande svarta kläder sedan högstadiet, så jag använder samma tills de slits ut, kanske ännu längre, men jag kan/vill ändå inte låta bli att köpa fler.
Nagellack har jag i regnbågens alla färger, förutom grön, det har jag ca 40st olika färger. Använder i stort sett bara svart.
Jag samlar på Michael Jackson-saker, så även Janet Jackson, Latoya, Jermaine, Rebbie, Jackson 5, Jacksons... Har minst 130 cd-skivor plus en hel del merchendise av alla sorter. Max var när jag var i London i 9e klass, då köpte jag 42 cd-skovor och fem böcker med MJ... du skulle sett ansiktet på han som stod i kassan på Tower Records...
Böcker är jag svag för. På varje nytt specialintresse köper jag horder av nya böcker som hör till temat. Mest fakta och Stephen King-skräck. Knappast skönlitteratur.
Förut har jag samlat på Frimärken, bokmärken och ishockeybilder. Pennor, penslar, färg mm räknar jag inte som "samlande" då jag faktiskt använder alltihopa och att de har ett faktiskt syfte.
Jag spar på alla tomma medicinaskar/burkar. I dagsläget med nuvarande medicin/doseringäter jag mediciner för 42 000kr per år...
Jag samlar på My Little Ponies, men jag har "bara" kanske trettio stycken.
Jag samlar på Care Bears, men, jag vill bara ha en av varje sort så det är begränsat. Jag gillar mjukisdjur generellt (inte dockor med hårdplast) och köpte senast ett hjärta med armar på IKEA igår. "Kom vi går fort före Tibbs köper mjukisdjur" var det första jag hörde när vi gick in...
T-shirts/toppar har jag obegränsat av. De flesta svarta med eller utan tryck. Jag har använt i princip uteslutande svarta kläder sedan högstadiet, så jag använder samma tills de slits ut, kanske ännu längre, men jag kan/vill ändå inte låta bli att köpa fler.
Nagellack har jag i regnbågens alla färger, förutom grön, det har jag ca 40st olika färger. Använder i stort sett bara svart.
Jag samlar på Michael Jackson-saker, så även Janet Jackson, Latoya, Jermaine, Rebbie, Jackson 5, Jacksons... Har minst 130 cd-skivor plus en hel del merchendise av alla sorter. Max var när jag var i London i 9e klass, då köpte jag 42 cd-skovor och fem böcker med MJ... du skulle sett ansiktet på han som stod i kassan på Tower Records...
Böcker är jag svag för. På varje nytt specialintresse köper jag horder av nya böcker som hör till temat. Mest fakta och Stephen King-skräck. Knappast skönlitteratur.
Förut har jag samlat på Frimärken, bokmärken och ishockeybilder. Pennor, penslar, färg mm räknar jag inte som "samlande" då jag faktiskt använder alltihopa och att de har ett faktiskt syfte.
Säkert, fast det har jag inte gjort. Skulle ändå måla skivorna så jag har spacklat över bultarna. På tal om att samla och hyllor så köpte farsan ett tiotal hatthyllor på 80-talet. Upp till tio st har garanterat redan blivit till nytta dock.Får plats med mycket skräp på en sån.Miche skrev:Parvlon skrev:Glasburkar kan man hänga upp under hyllorna gemon att köra in en skruv från ovansidan av hyllan och nedanför drar man fast locket med en mutter.
Om det är bra material i hyllorna kan man skruva fast locket underifrån med träskruv.
Timers som man sätter i vägguttaget har jag 5-8 stycken som jag inte använder. Var länge sedan jag köpte någon men har nog aldrig använt mer än ett i taget.
Parvlon skrev:På tal om att samla och hyllor så köpte farsan ett tiotal hatthyllor på 80-talet. Upp till tio st har garanterat redan blivit till nytta dock.Får plats med mycket skräp på en sån.
Ja. Hatthyllan är en underskattad förvaringsmöbel.
- LordNelson
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2010-06-25
Mina samlarområden är böcker om flyg, flygning och flygare. Böcker om tåg. Ficklampor (också bra att ha vid strömavbrott), reklampennor, självlysande saker (eftersom det nästan är något "magiskt" med det där ljusgröna skenet. Fast jag förstår naturligtvis att har med kemi/fysik att göra). Kikare.
Och så samlar jag på saker med anknytning till räddningstjänst. "Pärlorna" i samlingen är en brandhjälm från Malmslätts brandstation i Östergötland, och så ett "Patienttäcke 1" som jag handlade på en av stadens loppisar.
Vidare alla möjliga militärmärken, men enbart svenska, och så sådana militärsaker som går att använda mera "vardagligt", och i friluftsliv.
Och så samlar jag på saker med anknytning till räddningstjänst. "Pärlorna" i samlingen är en brandhjälm från Malmslätts brandstation i Östergötland, och så ett "Patienttäcke 1" som jag handlade på en av stadens loppisar.
Vidare alla möjliga militärmärken, men enbart svenska, och så sådana militärsaker som går att använda mera "vardagligt", och i friluftsliv.
Jag samlar på böcker och hantverksmaterial. Jag kan inte låta bli att köpa böcker och älskar lukterna av gamla böcker så grymt mycket. Dock så köper jag bara gamla böcker med dikter eller liknande.
Hantverksmaterialet då? Jaoo det är ju förstås för att jag är en sådan där hantverkstoka. Dock är det faktiskt lite av detta materiel som bara ligger, det mesta kommer till användning. Även om man kanske inte kan tro detta när man ser mitt hobby rum då det är fullt.
Smink däremot skulle jag aldrig få för mig att samla på då det är en förbrukningsvara.
Hantverksmaterialet då? Jaoo det är ju förstås för att jag är en sådan där hantverkstoka. Dock är det faktiskt lite av detta materiel som bara ligger, det mesta kommer till användning. Även om man kanske inte kan tro detta när man ser mitt hobby rum då det är fullt.
Smink däremot skulle jag aldrig få för mig att samla på då det är en förbrukningsvara.
Återgå till Att leva som Aspergare